هشدار ژاپن به امریکا درباره کره شمالی

ژاپن روز سه شنبه به امریکا هشدار داد بر سر راه حل و فصل مناقشه توکیو با پیونگ یانگ بر سر موضوع اتباع ربوده شده ژاپنی مانع تراشی نکند.
کد خبر: ۱۴۴۴۷۱

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو کائورو یوسانو سخنگوی دولت ژاپن در کنفرانسی خبری اعلام کرد سلامت اتباع ربوده شده این کشور توسط کره شمالی برای دولت ژاپن از اهمیت بسیاری برخوردار و از اولویتهای اصلی ان است.
وی در ادامه از امریکا خواست تا جایی که می تواند از اتخاذ هر اقدامی که این مسئله را تحت تاثیر قرار می دهد خودداری کند. وی در همین حال خاطر نشان کرد ژاپن با این وجود در حال بررسی مسئله ارسال کمکهای بشردوستانه به قربانیان سیل اخیر در کره شمالی است.
وی گفت باید به مسئله کمکهای بشردوستانه بطور جداگانه نگاه کرد. این سخنان در بحبوحه اعلام تصمیم امریکا مبنی بر حذف نام کره شمالی از فهرست کشورهای حامی تروریسم بیان شده است.
کره شمالی دیروز اعلام کرده بود امریکا تصمیم گرفته است نام این کشور کمونیستی را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف و تحریمها را بر ضد این کشور لغو کند.
این در حالیست که امریکا کمتر از یک روز بعد اعلام کرد پیش از اینکه نام کره شمالی از این فهرست حذف شود این کشور باید اقدامات بیشتری به منظور کنار گذاشتن برنامه هسته ایش مطابق با توافق بدست امده در طول مذاکرات شش جانبه هسته ای در ماه فوریه اتخاذ کند.
ژاپن از امریکا یکی از متحدان نزدیک این کشور خواسته است نام کره شمالی را تا زمان حل و فصل نشدن مسئله اتباع ربوده شده ژاپنی توسط کره شمالی از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف نکند.
کره شمالی در دهه های هزار و نهصد و هفتاد و هزار ونهصد و هشتاد میلادی غیرنظامیان ژاپنی را برای استفاده جاسوسی از انها می ربود کره شمالی اعتراف کرده است که سیزده تبعه ژاپنی را ربوده است و پنج تن از انها را به همراه خانواده هایشان به کشورشان بازگرداند.
بیم ان می رود که بقیه اتباع ربوده شده این کشور دیگر در قید حیات نباشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها