در پاسخ به اظهارات سیاستمداران اروپایی و ناتو؛

لاوروف: روسیه هیچ تمایل و نیازی به حمله به کشوری ندارد

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اظهارات سیاستمداران اتحادیه اروپا و پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) مبنی بر احتمال حمله کشورش به ‌آن‌ها را «پوچ» خواند و گفت: مسکو هیچ تمایل و نیازی به حمله به کسی ندارد.
کد خبر: ۱۴۴۲۴۷۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در نشستی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل متحد در پایان سفر رسمی خود به نیویورک به خبرنگاران گفت: [اظهارات این سیاستمداران اروپایی] پوچ است؛ روسیه هیچ تمایل و نیازی از لحاظ نظامی، سیاسی و اقتصادی ندارد که به کسی در جایی حمله کند.

برخی مقامات اروپایی پیش‌تر نسبت به احتمال وقوع جنگ با روسیه هشدار داده بودند. در همین حال، ژنرال پاتریک سندرز فرمانده جدید ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس به تازگی ضمن درخواست از مقامات لندن برای آماده کردن مردم درخصوص جنگ احتمالی با روسیه، خطاب به مردم این کشور، گفت: آماده نبرد با مسکو باشید.

در همین ارتباط، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان هم اخیرا پیش‌بینی کرده بود که احتمال دارد ناتو در پنج تا هشت سال آینده به یک درگیری نظامی تمام عیار با روسیه کشیده شود.

همچنین راب باوئر رئیس کمیته نظامی ناتو هم پیشتر عنوان کرده بود که در حال حاضر، ناتو با وضعیتی خطرناک در جهان مواجه شده است که در دهه‌های اخیر هرگز وضعیتی مشابه آن را تجربه نکرده بود.

سقوط هواپیمای روسی «ایلیوشین ۷۶»

وزیر امور خارجه روسیه در این نشست مطبوعاتی همچنین مسئولیت سقوط هواپیمای روسی «ایلیوشین ۷۶» را متوجه اوکراین دانست و گفت: روسیه در تلاش است تا حقایق مربوط به سرنگونی این هواپیما در منطقه بلگورود و دلایل اوکراین برای این «اقدام جنایتکارانه» را مشخص کند.

لاوروف در عین حال تشکیل جلسه اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل درباره این حادثه را خواستار شد.

روسیه روز گذشته (چهارشنبه) خبر داد که یک فروند هواپیمای «ایلیوشین ۷۶» (IL-۷۶) حامل اسیران جنگی اوکراینی در منطقه بلگورود سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها