سخنگوی انصارالله یمن با اشاره به امنیت آبراه‌های بین المللی از سردرگمی کشورهایی خبر داد که ملزم به حضور در ائتلاف دریایی آمریکا شده‌اند و افزود: این سردرگمی ناشی از نداشتن مشروعیت است.
کد خبر: ۱۴۳۸۰۷۶

به گزارش جام‌جم‌‌آنلاین به نقل از النشره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد: آبراه‌های بین المللی امن و باثبات است و صدها کشتی روزانه از دریای سرخ عبور می‌کنند.

وی افزود: سردرگمی برخی از کشورهایی که از سوی آمریکا ملزم به پیوستن به ائتلاف دریایی هستند ناشی از این باور است که این اقدام مشروعیت ندارد.

سخنگوی انصارالله یمن افزود: نیروی دریایی یمن روزانه با همه کشتی ها ارتباط برقرار می کند و آمریکا تلاش می کند تا برخی کشورها را تحریک کند تا برای حفاظت از اسرائیل وارد این ائتلاف شوند.

محمد عبدالسلام تصریح کرد: ما با کشورهایی تماس داریم که تایید کرده‌اند که در دریا حضور ندارند و برخی کشورها نیز به ما اطلاع دادند که حضورشان در ائتلاف آمریکایی محدود به اعزام افسران است.

روز گذشته فرماندهان نیروهای مسلح و امنیتی یمن با برگزاری یک نشست فوق‌العاده مشترک به آمریکا نسبت به نظامی‌سازی دریای سرخ هشدار داده و بر آمادگی خود برای مقابله با دشمنان تاکید کردند.

حاضران در این نشست با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: آماده اجرای دستورات عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن در آخرین سخنان وی هستیم. با هر طرفی که به فکر منصرف کردن جمهوری یمن از موضع قاطع و اصولی خود در قبال ظلم به ملت فلسطین باشد، مقابله خواهیم کرد.

در نشست سران نیروهای مسلح و امنیتی یمن همچنین تاکید شد: ما به آمریکا و شرکای آن نسبت به عواقب نظامی‌سازی دریای سرخ و آسیب رساندن به امنیت ناوبری بین‌المللی در خدمت منافع رژیم اسرائیل هشدار می‌دهیم.

سران نیروهای مسلح و امنیت یمن همچنین آمادگی رزمی یگان‌ها و تشکیلات مختلف زمینی، دریایی و هوایی ارتش این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

«محمد العاطفی» وزیر دفاع یمن در این نشست اظهار داشت: اگر دشمنان به جنایات و محاصره ملت فلسطین ادامه دهند یا به فکر لطمه زدن به امنیت و حاکمیت یمن باشند، آماده‌ایم سخت‌ترین ضربات را به آنها وارد کنیم.

وی تاکید کرد: یمن گزینه‌های راهبردی زیادی دارد و در صورت لزوم در اتخاذ آنها تردید نخواهد کرد.

العاطفی ادامه داد: موضع یمن در قبال جنایات نسل کشی علیه ملت فلسطین، موضعی دینی و اخلاقی است که منطبق با تمامی قوانین بشردوستانه و بین‌المللی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها