ارتباط مواد شیمیایی موجود در خون با اگزما

دانشمندان دو ماده شیمیایی را در خون تشخیص داده اند که با اگزما ارتباط دارند. محققان دانشگاه هنگ کنگ دستگاه خشکی سنجی را ابداع کرده اند که میزان خشکی پوست کودکان را تعیین می کند.
کد خبر: ۱۴۳۷۲۹

محققان دریافته اند با افزایش خشکی پوست سطوح دو ماده شیمیایی در خون افزایش می یابد.
به گفته محققان یافته فوق می تواند به شناخت علت بروز مشکلات پوستی کمک کند.
معمولا از هر 10 کودک یکی دچار خشکی ، پوسته پوسته خشدن ، قرمزی و التهاب پوست می شوند و این مشکل ممکن است تا بزرگسالی ادامه یابد.
درمان اگزما با پماد های استروئیدی صورت می گیرد اما مکانیسم های درگیر در ایجاد خشکی اگزما پیچیده بوده و کاملا شناخته شده نیستند.
آخرین تحقیقات نشان می دهند دو ماده شیمیایی ویژه در خون به نام فاکتور نوروتروپیک مغزی (BDNF) و ماده پی (P) تا حدی با حساسیت های پوستی و خشکی آن ارتباط دارند.
دانشمندان ابزار ابداعی را به مچ دست تعدادی از کودکان بستند که حرکات مچ را طی شبانه روز ثبت می کرد. فرضیه آنها این بود که این وسیله زمانی که کودک در خواب دچار خارش پوست می شود (که شاخص سطح خشکی پوست است) شاخص قابل اطمینانی برای تعیین سطح خشکی است.
تست های آزمایشگاهی بر پوست کودکان نشان داده اند با افزایش خارش در هنگام شب سطوح این دو ماده شیمیایی در خون بالا می رود.
به گفته محققان این اولین گزارشی است که نشان می دهد BDNF و ماده P به میزان قابل ملاحظه ای با فعالیت بیماری ، کیفیت زندگی و سطوح خارش ثبت شده توسط دستگاه ارتباط دراد.
برای اکثر بیماران مبتلا به اگزما خشکی بدترین نشانه بیماری است. این مشکل باعث بیداری کودکان به هنگام شب می شود که به نوبه خود بر زندگی والدینشان نیز تاثیر می گذارد و حتی زتدگی سایر افراد خانواده و برنامه تحصیلی خود کودک را تحت تاثیر قرار دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها