فارس: استانداران استانهای اردبیل و یزد به نطقهای پیش از دستور نمایندگان این حوزه های انتخابیه واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۴۳۶۶۲

در نامه ای که با امضای علینیکزاد استاندار اردبیل خطاب به حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال شده با اشاره به نطق پیش از دستور ناصر نصیری نماینده گرمی و مغان در 28 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد دولت نهم در دو سال گذشته آمده است: به استحضار می رساند که در جلسه سفر هیئت دولت به استان اردبیل که در تاریخ 26 مرداد 1385 انجام شد تعداد 152 بند مصوبه با اعتبار معین عمرانی و اقتصادی بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال مصوب و در کمتر از یکسال با پیگیری مستمر تعداد 129 مصوبه انجام و 23 در حال پیگیری است که 85 درصد پیشرفت کل مصوبات میباشد.
استاندار اردبیل در نامه خود و در پاسخ به انتقاد نماینده گرمی و مغان خاطرنشان کرده است:در بین شهرستانهای اردبیل، شهرستان گرمی بیشترین برخورداری از نعمات سفر را داشته است که به آن اشاره میشود:

1- بیمارستان ولایت گرمی که از عنایات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 1379 بود قبل از دولت نهم با 60 ماه از زمان آغاز پروژه 60 درصد پیشرقت در قسمت ابنیه داشت اما در 18 ماه حضور دولت نه تنها با تخصیص اعتبارات ویژه از سفر رئیس جمهوری ساختمان پروژه تکمیل، تجهیزات نیز نصب و در مرداد ماه سالجاری بیمارستان ولایت گرمی افتتاح شد.
2- جاده دسترسی شهرستان موسوم به پروژه حذف گردنه لنگان،از یازده سال پیش به همت احمدینژاد (استاندار وقت) شروع به کار شد ،از محل اعتبارات و مصوبات سفر رئیس جمهوری در سال گذشته و سالجاری با همت وزارت راه و ترابری، این پروژه عظیم در سالگرد سفر هیئت دولت به استان آماده بهرهبرداری شد.
3- دو سالن ورزشی خواهران و برادران از مصوبات سفر رئیس جمهوری انجام در حال حاضر آماده بهرهبرداری میباشد.
4- از چهارباب آموزشکده فنی مصوب سفر، یک آموزشکده در شهرستان مغان میباشد که اعتبار لازم فراهم شده و در هفته دولت عملیات اجرایی پروژهها آغاز میشود.
5- احداث بازارچه مرزی آزادلوی گرمی با بیش از دو میلیارد ریال اعتبار اولیه و پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال انجام است.
6- احداث 32 واحد مسکن استیجاری در شهرستان با پیشرفت 80 درصد پروژه در حال انجام میباشد.
7- پروژه رضی - امیر کندی - با 20 میلیارد ریال اعتبار در حضور نماینده گرمی کلنگزنی شد.
8- اختصاص مبلغ 3.2 میلیارد ریال از محل اعتبارات مناطق محروم رئیس جمهوری برای پروژههای مصوب سفر که همگی انجام یافته است.
9- عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به منطقه موران گرمی در تیرماه آغاز شد.
10- دهها پروژه بزرگ و کوچک در 36 بند برای شهرستان گرمی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و پیشرفت 90 درصد مصوبات شهرستان انجام شده است.
علیرضا نبوی زاده سرپرست استانداری یزد هم در نامهای جداگانه به رئیس مجلس شورای اسلامی به نطق پیش از دستور تابش نماینده اردکان یزد در باره عملکرد دولت در دو سال گذشته پاسخ داد.
گذشته از مصوباتی که مجوز اقدامات اساسی در بخشهای مختلف محسوب میشود، مانند ارتقاء منطقه ویژه نساجی یزد و منطقه عام اقتصادی و یا مطالعه راهآهن شیراز- یزد، سایر مصوبات از نظر منابع مالی به 5 دسته به شرح پیوست تقسیم میشود.

1-مصوباتی که منابع مالی آن از محل اعتبارات شرکتهای دولتی تامین میگردد، مثل گازرسانی به روستاها و یازده سالن ورزشی.
2-مصوباتی که منابع مالی آن از محل اعتبارات استانی تامین میشود و بر اساس مصوبات دولت در استان یزد، محل تامین اعتبار 51 طرح مصوب به اعتبار استانی تعیین شده است که بر این اساس مبلغ 140 میلیارد ریال از اعتبارات استانی به طرحهای یاد شده تعلق گرفته است و تاکنون 30 درصد تخصیص داده شده است.
3-مصوباتی که منابع مالی آن از محل اعتبارات در اختیار وزارتخانه و یا اعتبارات طرحهای مربوط به سفر رییس جمهور تامین می شود که مواردی مثل سالن ورزشی مثال زده شد.
4-مصوباتی که منابع مالی آن از محل اعتبارات ملی تامین میشود مثل مصوبات مربوط به جهادکشاورزی، بهداشت و درمان، راه و ترابری، دادگستری صنعت و معدن که در بودجه ملی دیده میشود.
5-مصوباتی که منابع مالی آن از طریق تسهیلات فروش اوراق مشارکت و یا فاینانس انجام میشود مثل 50 هزار میلیارد ریال وام قرضالحسنه ضروری، ودیعه مسکن و 30 میلیارد ریال تسهیلات ارزی برای بافت فرسوده.

اختصاص کارت سوخت ویژه به نمایندگان مجلس

کارت ویژه سوخت 1200 لیتری به نمایندگان مجلس اختصاص یافت.
محسن کوهکن در صحن علنی مجلس پاکت حاوی کارتهای ویژه سوخت را بین نمایندگان توزیع کرد.
پس از پایان جلسه علنی امروز مجلس یکی از نمایندگان به خبرنگاران گفت؛ این کارت ویژه سوخت دارای هزار و 200 لیتر بنزین است و تنها به نمایندگان مجلس داده شده است. وی گفت: این جانب پس از دریافت این کارت به محسن کوهکن کارپردازد ویژه مجلس گفتم اختصاص این سهمیه بنزین به نمایندگان مجلس زیبنده مجلس هفتم نیست.
چند روز پیش در راهروهای مجلس شنیده شد که نمایندگان برای دریافت کارت سوخت ثبت نام کردهاند.
پیش بینی میشود اختصاص این سهمیه بنزین برای انجام کارهای اداری به ویژه سفر به حوزههای انتخابیه نمایندگان باشد.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولین اجرایی کشور

10 نماینده مجلس در تذکری کتبی از رئیس جمهور خواستند تا دستور توقف اخراج اساتید فرهیخته و نمونه دانشگاههای شهید بهشتی و تهران را صادر کند.
غلامعلی حداد عادل صبح امروز دوشنبه تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولین اجرایی کشور را قرائت کرد. 10 نماینده مجلس شامل شجاع پوریان نماینده اصفهان، قمی نماینده پاکدشت، کعبی نماینده آبادان، نصیری نماینده گرمی، شهبازخانی نماینده ملایر، نوروززاده نماینده اسفراین، ابوطالب نماینده تهران، رعیت نماینده قائمشهر، قنبری نماینده ایلام و مروتی نماینده خلخال در تذکری به رئیس جمهور از وی خواستند تا دستور توقف اخراج سیاسی اساتید فرهیخته و نمونه دانشگاههای شهید بهشتی و تهران و فراهم کردن موجبات خانه نشینی و یا خروج از کشور را صادر کند.
امینی نماینده نیریز و استهبان در تذکری به رئیس جمهور خواستار صدور دستور تعیین و تامین حق آبه دریاچههای در حال نابودی کامل بختگان و تشک در فارس توسط وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست شد و در تذکری به وزرای نیرو و کشور بر حل مشکل آبرسانی به روستاهای شرق فارس تاکید کرد.
تمدن نماینده شهرکرد در تذکری به وزیر کشور خواستار پیگیری جدی برای پرداخت خسارت وارده بر اثر بارندگیهای شدید سال گذشته به کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان شهرکرد و اجرای دستور رئیس جمهور برای طرح موضوع در هیئت دولت شد.
برمک نماینده مینودشت و کلاله در تذکری به وزیر کشور از وی خواست تا از کارشکنیهای مستمر و هتاکی فرماندار کلاله به مردم شریف شهرستان جلوگیری کند.
رهبر نماینده اصفهان در تذکری به وزیر کشور خواستار جلوگیری از حذف نام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی از خیابانها و کوچههای برخی از شهرها به عنوان شمارهگذاری در بعضی از شهرداریها شد و در تذکری به وزیر بهداشت و درمان از وی خواست تا به علت اجرایی نشدن وعدههای مسئولین در تکمیل و تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان ساخته شده به همت علما و نیکوکاران رسیدگی کند.
کاویانی نماینده نهاوند در تذکری به وزیر بهداشت و درمان بر لزوم توسعه بیمارستان علیمرادیان، احداث بیمارستان 100 تختخوابی شهید حیدری و دانشکده داروسازی شهر نهاوند طبق مصوبات هیئت دولت در استان همدان تاکید کرد.
اختری نماینده تهران در تذکری به وزیر بهداشت خواستار رفع نیازهای بهداشتی - درمانی مردم بخش فشافویه از قبیل داروخانه شبانه روزی و آزمایشگاه شد.
میرزایی نماینده بروجن در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بر رعایت ضوابط و عدالت در تقسیم بودجههای نوسازی مدارس در استان چهارمحال و بختیاری بخصوص بروجرد تاکید کرد.
حیدری نماینده سقز و بانه در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار پرداخت باقیمانده مطالبات فرهنگیان استان کردستان و پاداش یک ماه حقوق مرخصی مناطق محروم سال 85 شد.
طلایی نیک نماینده بهار و کبودرآهنگ در تذکری به وزرای آموزش و پرورش و امور اقتصادی و دارایی بر اقدام موثر برای پرداخت باقیمانده مطالبات فرهنگیان استان همدان تاکید کرد.
ذوالانوار و روزیطلب نمایندگان شیراز، قبادی نماینده مرودشت، دوگانی نماینده فسا و یحییزاده نماینده تفت و میبد به وزیر بازرگانی در خصوص فروش گندم مازاد به خارج توسط شرکت بازرگانی ایران برخلاف اصل 44 قانون اساسی تذکر دادند.
مختاری نماینده زابل در تذکری به وزیر بازرگانی از وی خواست تا سهمیه آرد شهرستانهای زابل و زهک را تامین کند.
میرتاجالدینی نماینده تبریز، بزرگیان نماینده سبزوار، سودانی نماینده اهواز، دهقان نماینده چناران و الیاسی نماینده ورزقان در تذکری وزیر بازرگانی بر لزوم اجرای مصوبه مجلس در خصوص افزایش سهمیه آرد نان روستاییان به 15 کیلو در ماه تاکید کردند.
امینی نماینده کرمانشاه در تذکری به وزیر بازرگانی از وی خواست تا به علت تعلل در توزیع آرد عشایر توسط اتحادیههای عشایری رسیدگی کند و در تذکری به سرپرست وزارت نفت از وی خواست تا در توزیع کارت سوخت آژانسهای مسافربری جهت رفع بیکاری رانندگان استان کرمانشاه سرعت ببخشد.
میرتاجالدینی نماینده تبریز، سودانی نماینده اهواز، آرین منش نماینده مشهد و بزرگیان نماینده سبزوار به وزیر کشور در خصوص لزوم نظارت و کنترل کامل نسبت به نرخهای وسائل حمل و نقل عمومی بخصوص تاکسیها و مسافربرها تذکر دادند. فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در تذکری به وزیر راه بر پرهیز از خرید هواپیماهای روسی برای ترمیم ناوگان هوایی کشور با توجه به آمار بالای سوانح این هواپیماها تاکید کرد.
قبادی نماینده مرودشت در تذکری به وزیر راه و ترابری خواستار شروع عملیات اجرایی محور اصلی سعادتشهر - ارسنجان به باغ انار خفر پس از 2 سال وقفه از شمال محور شد.
یحییزاده نماینده تفت و میبد در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار احضار سفیر سوئد و تذکر جدی به دولت آن کشور به جهت جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان به علت توهین و هتاکی یکی از روزنامههای آن کشور به پیامبر اسلام شد.
15 نفر از نمایندگان مجلس شامل کعبی نماینده آبادان، سید سبحان حسینی نماینده گرگان، شجاع پوریان نماینده بهبهان، جبارزاده نماینده تبریز، پورفاطمی نماینده دشتی، آفریده نماینده شیروان، نوروززاده نماینده اسفراین، صادقزاده نماینده رشت، آذروش نماینده اردبیل، علیخانی نماینده بویینزهرا، قنبری نماینده ایلام، قمی نماینده پاکدشت، حق شناس نماینده انزلی، اعلمی نماینده تبریز و نصیری نماینده گرمی در تذکری به رئیس جمهور از وی خواستند تا دستور قرائت گزارش عملکرد برنامه چهارم با گذشت بیش از 8 ماه از زمان تقدیم گزارش عملکرد به مجلس شورای اسلامی را صادر کند.
شجاع پوریان نماینده بهبهان و قنبری نماینده ایلام در تذکری به رئیس جمهور خواستار صدور دستور ممانعت از کوچک نمایی اقدامات دولتهای گذشته از طرف مسئولین اجرایی به ویژه در گزارشهای ارائه شده به مناسبت هفته دولت شدند و در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بر پرهیز از تناقض گویی در خصوص استخدام معلمان حق التدریسی تاکید کردند.
امامی راد نماینده کوهدشت در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری از ضعف عملکرد مدیرکل استان لرستان شد.
فرهنگی نماینده تبریز در تذکری به وزیر علوم بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف مدیریت دانشگاه تربیت معلم آذربایجان تاکید کرد.
زمانی نماینده ملایر در تذکری به وزیر رفاه و تامین اجتماعی خواستار تسریع در بیمه کارگران، رانندگان و اقشار مختلف جامعه فاقد هرگونه بیمه با توجه به مصوبات مجلس شد.
مروتی نماینده خلخال در تذکری به وزیر نیرو خواستار تامین اعتبار کسری بودجه سد کوثر و تسریع در شروع عملیات اجرایی سد بفراجرد شهرستان خلخال شد.
ذوالانوار نماینده شیراز، قبادی نماینده مرودشت، نیکفر نماینده اقلید، دوگانی نماینده فسا و یحییزاده نماینده تفت و میبد به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم افزایش قیمت محصولات کشاورزی به ویژه گندم با توجه به نرخ تورم سالجاری تذکر دادند.
مرتضوی نماینده اردل و فارسان در تذکری به رئیس جمهور از وی خواست تا دستور تاسیس سالن ورزشی و زمین چمن فوتبال در روستاهای عیسیآباد و کران را صادر کند و در تذکری به وزیر راه و ترابری از وی خواست تا در شروع عملیات جادههای ارتباطی چند روستای این حوزه انتخابیه سرعت ببخشد.
مرتضوی همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار احداث مکانهای ورزشی برای دانشآموزان شهرستانهای اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار شد.
سبحانی نماینده دامغان در تذکری به وزیر راه و ترابری بر ضرورت مسئولیت شناسی شرکتهای دولتی وابسته به وزارت راه در تحویل کامیونهای متقاضیان طبق قرارداد تاکید کرد.
شایق نماینده تبریز در تذکری به وزیر راه از وی خواست تا تدبیر لازم برای افزایش ظرفیت قطارهای مسافربری درجه یک در مسیر تهران - تبریز را اتخاذ کند و در تذکری به وزیر تعاون خواستار بهبود شرایط ارائه تسهیلات به تعاونیهای تولیدی و خدماتی بانوان کارآفرین شد.
افشاری نماینده سمیرم، میرتاجالدینی نماینده تبریز، سودانی نماینده اهواز و بزرگیان نماینده سبزوار در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار تجدیدنظر در پذیرش نیروهای حق التدریس بخصوص افراد با سابقه شدند و در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی خواستند تا به علت صدور مجوز اکران به فیلمی که علیه ارزشهای انقلاب اسلامی تهیه شده و تصویری سیاه از دستاوردهای انقلاب ارائه میکند، رسیدگی کند.

اعتبارات ازدواج و مسکن
شامل اشتغال هم میشود

با تصویب مجلس چهار هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد ریال برای تسهیل ازدواج جوانان و مسکن اختصاص داده شد که شامل اشتغال آنان نیز میباشد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس با بررسی کلیات و جزئیات طرح دوفوریتی اصلاح بند ک، تبصره 2 قانون بودجه سال 1386 کل کشور در مورد پرداخت تسهیلات به طرحهای اشتغالزایی جوانان آن را تصویب نهایی کردند.
این طرح با قید دو فوریت تقدیم مجلس شده بود و نمایندگان در جلسه علنی دیروز به دو فوریت آن رای مثبت داده بودند و در جلسه امروز کلیات و جزئیات آن را تصویب کردند.
بر اساس ماده واحده این طرح در راستای اجرای قانون تسهیل ازدواج مصوب 1384 مبلغ چهارهزار و هفتصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار منظور شده در این قانون به منظور پرداخت تسهیلات در امر اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان اختصاص مییابد.
بر این اساس حداقل 40 درصد از تسهیلات این بند به جوانان روستاها اختصاص مییابد.
در قانون بودجه سال 86 اعتبار مذکور تنها جهت پرداخت تسهیلات در امر ازدواج و مسکن جوانان بود که با تصویب این طرح دو فوریتی این اعتبار شامل اشتغال جوانان هم میشود.

گزارش مکتوب دولت به مجلس ارائه شد

دولت نهم گزارش اقدامات مهم خود در دو سال گذشته را به صورت مکتوب تقدیم مجلس کرد.
معاونت حقوقی و امور مجلس رئیسجمهور و دفتر ویژه دولت در مجلس این گزارش را تهیه کرده که در آن عملکرد همه وزارتخانهها از شهریور 1384 تا شهریور 1386 تشریح شده است.
در این گزارش که امروز دوشنبه به مجلس ارائه شد، محورهای مهم فعالیت دو ساله دولت شامل رویکرد کلان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تشریح شده است.
همچنین در این رویکرد به گفتمان خدمت و فرهنگ خدمت رسانی، مردم محوری، عدالتمحوری، عرصه سیاست خارجی، توضیح داده شد.
ارائه برخی آمارهای مقایسهای در خصوص عملکرد دولت نهم در بخش نظام بانکی و بودجه، بخش کشاورزی و دام، بخش مسکن، بخش نفت و انرژی، بخش سهام عدالت و تعاون، بخش حوزه بازرگانی و صادرات، بخش آموزش و پرورش، بخش آموزش عالی و فناوری از دیگر موضوعات در این گزارش میباشد.
این گزارش در 122 صفحه تهیه شده که صبح امروز تقدیم مجلس شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها