رییس پلیس آگاهی استان قزوین

افزایش ۳۰ درصدی آمار سرقت در استان قزوین

رییس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: بررسی آمار‌های امسال نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش وقوع سرقت داشته ایم.
رییس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: بررسی آمار‌های امسال نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش وقوع سرقت داشته ایم.
کد خبر: ۱۴۳۶۴۹۹

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:سرهنگ امیرحسام عزیزی، رییس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: متاسفانه بررسی آمار‌های امسال نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش وقوع سرقت داشته ایم که بیشتر به سرقت‌های خرد از نوع داخل خودرو، قطعات خودرو و باغ، ویلا‌ها و سیم برق مربوط می‌شود.

سرهنگ عزیزی افزود: با تمهیدات سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، دستور العمل ثبت کشف تغییر کرده و اکنون اگر سارقی دستگیر شود و به سرقت اقرار کند، باید اموال مسروقه نیز به مالباخته تحویل شود تا بتوانیم یک کشف سرقت ثبت کنیم که کاملا متفاوت از روش‌های پیشین است.

وی اضافه کرد: این نوع کشف که کاملا واقعی و کامل بوده، براساس دستورالعمل جدید فرماندهی انتظامی کشور به استان‌ها ابلاغ شده و پرونده تمام مراحل قضایی و تحویل اموال مسروقه را سپری می‌کند.

وی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۲۶ درصد مالباختگان استان با پیگیر‌های پلیس به اموال مسروقه خود رسیده و آن‌ها را تحویل گرفته اند.

سرهنگ عزیزی به افزایش ۳۶۵ درصدی کشف سرقت منزل ظرف ۲۰ روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت کوتاه نسبت به ماه‌های قبل عملکرد بهتری داشتیم و با انهدام باند‌های سرقت به خصوص در حوزه سرقت منزل ضربه سختی بر پیکره سارقان وارد آورده ایم.

رییس پلیس آگاهی استان قزوین یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات پلیس آگاهی در حوزه کاهش سرقت، برخورد با مالخران است، چراکه این گروه از افراد پرورش دهنده سارقان محسوب می‌شوند و بدون فعالیت آن‌ها سارقان هرگز نمی‌تواند موفق عمل کنند.

به گفته سرهنگ عزیزی، بیشتر مالخران در خارج از استان قزوین قرار دارند که در همین سال جدید بیش از ۳۶ مالخر شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

newsQrCode
برچسب ها: پلیس آگاهی سرقت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها