مزایای دوره کوچینگ با دکتر شهاب اناری

احتمالا تا حالا از کوچینگ و تاثیرات اون در جاهای مختلف شنیده باشید. این روزا خیلی جاها میشنوید که افراد در حوزه های مختلف برای خودشون کوچ حرفه ای استخدام می کنند تا بتونند در تصمیم گیری ها و امور حرفه ای خودشون تصمیمات بهتری بگیرن. مدیران، صاحبان کسب و کار، هنرمندان، ورزشکاران و افراد موفق تو زمینه های مختلف دارن از کوچینگ برای پیشرفت خودشون استفاده می کنند.
احتمالا تا حالا از کوچینگ و تاثیرات اون در جاهای مختلف شنیده باشید. این روزا خیلی جاها میشنوید که افراد در حوزه های مختلف برای خودشون کوچ حرفه ای استخدام می کنند تا بتونند در تصمیم گیری ها و امور حرفه ای خودشون تصمیمات بهتری بگیرن. مدیران، صاحبان کسب و کار، هنرمندان، ورزشکاران و افراد موفق تو زمینه های مختلف دارن از کوچینگ برای پیشرفت خودشون استفاده می کنند.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۶۴

با گذروندن دوره های کوچینگ می تونید زندگی شخصی و کاری خودتون رو متحول کنید و در این کار به کسی وابسته نباشید. و یا اگر عاشق کمک کردن به دیگران و ارتباط طولانی با دیگران هستید، دوره کوچینگ می تونه به شما کمک کنه که یک کوچ حرفه ای و کاربلد بشید و کوچینگ رو به عنوان شغل خودتون انتخاب کنید و درآمد خوبی داشته باشید. پس تا آخر این مقاله رو بخونید تا از مزایای دوره کوچینگ دکتر شهاب اناری مطلع بشید و اگه عزمتون رو جزم کردید خودتون رو برای موفقیت آماده کنید.

کوچینگ چیست؟

کوچینگ چیست

بهتره اول بدونید کوچینگ چیه و چطور می تونه به شما در زندگی فردی و حرفه ای کمک کنه! بزارید اینطوری بهتون بگم:

وقتایی که توی زندگی فردی و یا حتی در سرکار با مشکلات مختلف روبرو میشین از چه کسی کمک میگیرین؟ چه کسی کنارتون هست که بتونه مشکلات رو درک کنه و شما رو اینقدر خوب بشناسه که بتونه بهتون کمک کنه تا تصمیم درست بگیرین؟

یا اون زمان هایی که از سبک زندگیتون خسته شدین، یا میخاین یک هدف خاص یا تغییر مهم تو زندگیتون ایجاد کنید، برای روبرو شدن با چالشها از چه کسانی میتونید کمک بگیرید؟

خب! فکر کنم تعریف رو بهتون گفتم دیگه. برای جواب سوالای بالا می تونم بگم اکثر افراد موفق و حتی کمپانی های خفن مثل گوگل هم برای رسیدن به موفقیت و انجام تغییرات تو ساختارشون از کوچینگ استفاده کردن. یعنی کوچینگ بهتون کمک می کنه برای چالش هاتون خلاق و با فکر عمل کنید  و خودتون بتونید راه حل ها رو پیدا کنید و براشون اقدام کنید.

اگر به کوچینگ به عنوان یک شغل حرفه ای علاقه مند شدید بهتره بدونید که استفاده از کوچینگ در بین افراد و شرکت ها روز به روز داره زیادتر میشه و به گفته شرکت تحقیقاتی PwC کوچینگ به عنوان دومین صنعت روبه رشد سال 2018 در دنیا شناسایی شد و بعد از اون همواره تقاضا برای آن بیشتر شده و طبق آخرین بررسی های انجام شده در سال 2023 انتظار میره ارزش بازار این صنعت به 20 میلیارد دلار برسه. پس حالا بهتره یکم تو این موضوع دقیق تر بشیم و ببینیم کوچینگ چیه و کوچینگ حرفه شامل چه چیزهایی میشه و آیا هرکسی می تونه ادعا کنه کوچ حرفه ایه و میتونه به شما کمک کنه؟

کوچینگ مناسب چه کسانی است؟

کوچینگ مناسب چه کسانی است

شاید همیشه دنبال روشی بودید که در اون کسی نباشه که مدام به شما امر و نهی کنه و یا براتون برنامه های سنگین و پشت سرهم بچینه و شما رو مجبور به کاری کنه. اگر شما هم از اون دسته آدما هستید که از اون روشهای قدیمی و سختگیرانه خوشتون نمیاد و احساس میکنید که توانایی های زیادی دارید و فقط لازمه یک نفر در کنارتون باشه تا بتونید از توانایی های خودتون به طور موثر استفاده کنید، میتونم بگم کوچینگ بهترین راه حل برای شماست.

 اگر بخوایم به طور کلی بگیم، کوچینگ برای همه ی کسانی که به دنبال رشد فردی خودشون و رضایت از شرایط کسب و کار خودشون هستند میتونه مورد استفاده قرار بگیره. در واقع کوچینگ برای افرادی مناسبه که می خواهند با تمرکز بر روی خودشون و توانایی های فردیشون مسائل را حل کنند و به دنبال مقصر گشتن برای مشکلاتشون توی زندگیشون نیستند. در واقع کوچینگ برای همه افرادی که می خواهند به راه حلهای شخصی خودشون برسند، مناسب و بسیار موثره.

تخصص های کوچینگ را میشه به دسته های مختلفی تقسیم کرد. به طور مثال: کوچینگ روابط، بیزنس کوچینگ، کوچینگ هدف وجودی، کوچینگ سلامت و ... .

پس اگر به دنبال تغییر در خودتون هستید، میتونید با توجه به زمینه ای که در اون احساس نیاز میکنید به دنبال کوچینگ مورد نظرتون بگردید. همچنین اگه میخواید کوچینگ رو به طور حرفه ای دنبال کنید و یک کوچ حرفه ای بشید و به دیگران کمک کنید و از این راه درآمد داشته باشید، میتونید به طور تخصصی یکی از زمینه های کوچینگ رو انتخاب کنید. آکادمی کوچینگ شهاب اناری میتونه برای رسیدن به این هدف به شما کمک کنه.

ویژگی های کوچ خوب

قبل از هر چیز باید بگیم که کوچینگ با سایر روشهای تحول فردی فرق داره. افراد ممکنه برای تغییر به سراغ مشاور یا منتور بروند. یا بعضیا گاهی ممکنه برای رفع چالش های زندگی به روانشناس یا تراپی مراجعه کنند. ولی بهتره بدونید که روش کوچینگ با همه ی این مشاغل فرق داره. کوچینگ با گفت و گوی دوستانه و یا آموزش و تدریس هم فرق داره. تفاوت اصلی کوچینگ با همه ی این مشاغل اینه که توی کوچینگ مراجع خودش راه حل های مناسب خودش رو پیدا میکنه و تصمیم گیری ها توسط خودش انجام میشه. در واقع در کوچینگ مراجع بر روی اهدافش تمرکز میکنه و پاسخ ها را از درون خودش پیدا میکنه.

با توجه به نکاتی که گفتیم میتونیم ویژگی های کوچ خوب رو به صورت زیر بیان کنیم:

گوش دادن فعال: توی همه ی جلسات کوچینگ، کوچ به عنوان یک شنونده ی فعال حضور داره. توی جلسات کوچینگ قضاوتی صورت نمیگیره و فضای امن برای مراجع بوجود میاد تا بتونه به راحتی مسائل رو درمیان بگذاره.

پرسش های قوی و اساسی: بر خلاف جلسات آموزشی که مدرس مباحث رو ارئه میده، در  کوچینگ وظیفه ی کوچ اینه که خوب به صحبت ها گوش بده و پرسش های لازم رو مطرح کنه.

ویژگی های دیگه ای که یک کوچ حرفه ای و خوب باید داشته باشه شامل: قابلیت تحلیل و تفکر استراتژیک، توانایی الهام بخش بودن، توانایی قوی در ارتباط برقرار کردن با دیگران و موارد دیگری هست که در دوره های کوچینگ آنها رو به طور مفصل بهتون یاد میدن.

مزایای دوره کوچینگ چیست؟

در انتها میخوایم بررسی کنیم که گذروندن دوره های کوچینگ چه فایده ای داره؟ چه به عنوان یک مراجع و چه به عنوان کسی که می خواد خودش کوچ حرفه ای بشه. این دوره ها میتونه در ابعاد مختلف زندگی برای شما تاثیرات مثبت مستقیم و غیر مستقیم داشته باشه ولی ما در اینجا به برخی مزایای دوره کوچینگ شهاب اناری می پردازیم.

 اول از همه در معرفی دکتر شهاب اناری میتونم بگم که ایشون مدرس اصلی دوره هستن و دوره هاشون مورد تایید ICF هست. دکتر اناری 25 سال سابقه تدریس و مشاوره داره و کتاب ها و مقالات زیادی به زبان فارسی و انگلیسی تالیف کرده. همچنین شهاب اناری عضو ارشد انجمن سخنرانان حرفه ای کانادا CAPS هست.

  • شما با شرکت در این دوره ها یک دوره ی آموزش در سطح جهانی رو میبینید
  • ده ساعت منتورینگ از منتورهای با تجربه آکادمی دارید که موجب میشه اعتماد به نفس شما بالا بره
  • در کلاس های حضوری و تحت نظارت تمرین های زیادی رو انجام میدید
  • همچنین شبکه ی ارتباطی حرفه ای با سایر کوچ های دوره خواهید داشت که در موفقیت شما در آینده شغلیتون میتونه خیلی مفید باشه

و در آخر اینکه پس از گذروندن این دوره مدرک بین المللی به شما داده میشه که مورد تایید فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) است. شما با داشتن این مدرک در هر جای دنیا میتونید در حوزه های مختلف کوچینگ به عنوان کوچ فعالیت کنید.

برای آشنایی بیشتر با کوچینگ، می توانید مقاله کوچینگ چیست در وب سایت رسمی دکتر شهاب اناری را مطالعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها