مایکروسافت ویندوز۱۱ را به‌عنوان ویندوزی امن‌تر و کارآمدتر معرفی می‌کند که استفاده از آن ساده است. ویندوز۱۱ با طراحی دلپذیری که قرار است استفاده از رایانه شخصی را برای کار و بازی، آسان‌تر از همیشه کند به همه ما معرفی شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۱۱۲
 
اگر مهاجرت از ویندوز۸ به ویندوز۱۰ یک انقلاب کوچک بود، ارتقا به ویندوز۱۱ یک اصلاح است. درواقع آپدیت به ویندوز۱۱ ممکن است ارزش این همه هیاهو را داشته باشد، زیرا پس از به‌روزرسانی‌های مختلف ودرنهایت به‌روزرسانی جدید ۲۲H۲ Moment ۲ ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را می‌بینیم که به‌عنوان کاربران قدیمی ویندوزی،‌ دلمان آب می‌شود.

۱- ادغام با بینگ
مایکروسافت با الهام گرفتن از داستان‌‌های کاربران در مورد نحوه استفاده آنها از بینگ جدید، تصمیم گرفت تا آن را در نوار وظیفه ویندوز قرار دهد. کادر جست‌وجو یکی از پرکاربردترین ویژگی‌های ویندوز است که هر ماه بیش از نیم میلیارد کاربر دارد. اکنون در آخرین نسخه از ویندوز (۲۲H۲ Moment ۲) کادر جست‌وجو با بینگ جدید مجهز به هوش مصنوعی ادغام شده است تا کاربران بتوانند بهترین تجربه ممکن را داشته باشند. این یعنی به کمک چت‌بات بینگ در تسکبار ویندوز ۱۱، پاسخ‌ سؤال‌های که به دنبال آن هستید را سریع‌تر از همیشه دریافت خواهید کرد. به زودی صدها میلیون کاربر ویندوز۱۱ می‌توانند از سمت راست نوار وظیفه ویندوز خود به این فناوری جدید باورنکردنی برای جست‌وجو، چت، پاسخ به سؤالات و تولید محتوا دسترسی پیدا کنند.

۲- پیش‌نمایش Phone Link برای iOS
تعداد قابل‌توجهی از کاربران ویندوز از گوشی‌ های آیفون استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که مایکروسافت در آخرین نسخه از ویندوز با معرفی Phone Link برای iOS، یک گام مثبت در جهت رفع موانع برای این دسته از کاربران برداشته است. با Phone Link for iOS می‌توانید زمانی‌که در حال کار بر روی کامپیوتر ویندوز ۱۱ خود هستید، تماس‌‌ها یا پیامک‌های مهم گوشی آیفونتان را روی دسکتاپ دریافت کنید. این قابلیت در مرحله پیش‌نمایش محدود قرار دارد و هنوز به‌طور گسترده در دسترس نیست؛ اما خبر بسیاز خوبی برای کاربران ویندوزی مالک آیفون است.

۳- تنظیمات مربوط به باتری
به‌طور کلی ویندوز ۱۱ پیشرفت جذابی در بخش نظارت بر انرژی دستگاه و باتری داشته است. ویژگی نظارت بر باتری ویندوز ۱۱ به ما کمک می‌کند که  ببینیم چگونه از باتری لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنیم تا بتوانیم به حفظ عمر مفید باتری در ویندوز۱۱ کمک کنیم. در تنظیمات باتری اگر بخش Battery usage را باز کنید، می‌توانید نحوه استفاده از باتری رایانه خود در ۲۴ساعت گذشته و همچنین برنامه‌هایی که بیشترین مصرف انرژی را داشته‌اند، مشاهده کنید. می‌توانید متوجه شوید که صفحه نمایش چه مدت پس از یک چرخه کامل شارژ باتری روشن مانده است. نمودار مصرف باتری به شما کمک می‌کند تا بتوانید سلامت باتری لپ‌تاپ خود را بسنجید.

۴- بهبود تجربه تماس تصویری به کمک هوش مصنوعی پیشرفته
سال گذشته، Windows Studio Effects به ویندوز اضافه شد. این قابلیت، مجموعه‌ای از جلوه‌های صوتی و تصویری است که توسط هوش مصنوعی پیشرفته فعال شده و به شما امکان می‌دهد صدا و تصویر خود را نسبت به هر موقعیتی که در آن هستید، شخصی‌سازی کنید. جلوه‌هایی مانند تماس چشمی، تاری پس‌زمینه، کادربندی خودکار و فوکوس صوتی که برای استفاده با دوربین و میکروفون داخلی سیستم در دسترس است، باعث بهبود تجربه تماس ویدئویی شما خواهد شد. در به‌روزرسانی اخیر، پیدا کردن و تغییر تنظیمات Windows Studio Effects آسان‌تر از قبل شده است (مستقیماً ازنوار وظیفه درquick settings). اکنون می‌توانید فورا تاری پس‌زمینه، تماس چشمی و قاب‌بندی خودکار را تنظیم کنید و آنها را در برنامه‌های ارتباطی مورد علاقه‌تان با ادغام یکپارچه در Microsoft Teams اعمال کنید.

۵- Snap Layouts جدید و بهبود مالتی‌تسکینگ
Snap حتی درویندوز۱۰هم عالی بود؛ اما مایکروسافت در ویندوز۱۱ این قابلیت را با Snap Assist آسان‌تر وبهتر کرده است. اکنون به کمک ویژگی Snap Layouts، وقتی نشانگر ماوس خود را روی دکمه بزرگ کردن پنجره می‌برید، Layoutها یا طرح‌بندی‌های مختلفی را برای نحوه قرار دادن پنجره پیدا خواهید کرد. برای راحتی بیشتر می‌توانید با میانبر صفحه کلید Win + Z گزینه snap layout را فراخوانی کنید. اگر از یک مانیتور بزرگ استفاده می‌کنید، این ویژگی بهره‌وری شما را افزایش خواهد داد. همچنین با حذف شدن ویژگی Timeline در ویندوز۱۱ کاربران اکنون می‌توانند از یک Task View مرتب و روان به تعداد دلخواه دسکتاپ اضافه کنند. هر دوی این ویژگی‌ها قابلیت‌های جدید و باکیفیتی است که تجربه چندوظیفگی را در ویندوز افزایش می‌دهد.

۶- اضافه شدن ضبط صفحه به Snipping Tool
اضافه شدن قابلیت ضبط ویدئو از صفحه به Snipping Tool ایده جالبی بود که شاید باید مدت‌ها پیش صورت می‌گرفت. اکنون زمانی‌که ابزار Snipping را در ویندوز۱۱ باز می‌کنید با دکمه‌ جدید ر‌کورد مواجه خواهید شد. به کمک این دکمه، می‌توانید از کل صفحه یا بخش منتخب خود ویدئو بگیرید، آن را ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید. البته این ویدئوها به‌طور خودکار در یک پوشه پیش‌فرض ذخیره می‌شو‌د، بنابراین دیگر نگران از دست دادن آنها نخواهید بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها