چگونه برق لباس‌ها را از بین ببریم

برق ناخوشایند!

خیلی وقت‌ها با مرور زمان یا استفاده نادرست و بی‌دقتی در اتو کردن، لباس‌های ما برق می‌افتد. این مسأله به‌خصوص برای لباس‌های تیره و مشکی‌رنگ خیلی جالب نیست و ممکن است مجبور شویم لباس‌مان را دور بیندازیم. اگر شما هم با این مشکل مواجهید، برایتان چند راهکار داریم تا بتوانید برق اتو را از روی لباستان بردارید یا لااقل آن را کمتر کنید.
کد خبر: ۱۴۳۱۷۷۲
نویسنده فریده تهرانی - خبرنگار چاردیواری
 
استفاده از جوش‌شیرین‌ و سرکه
ابتدا یک پارچه تمیز و نرم را برداشته و پس از مرطوب کردن آن روی ناحیه برق افتاده بگذارید، به‌طوری که تمام آن ناحیه را پوشش دهد. سپس درجه اتو را روی متوسط گذاشته و در خلاف جهت خواب پارچه روی آن بکشید. اغلب لباس‌های مشکی و تیره‌رنگ بعد از مدتی استفاده و کشیدن اتوی داغ روی آن، برق می‌افتد و باعث می‌شود لباس، کهنه و بور به چشم آید. برای از بین بردن برق‌افتادگی روی لباس‌های تیره، ابتدا مقداری سرکه را درون یک قابلمه کوچک داغ کنید و سپس یک حوله نخی نرم را در سرکه داغ فرو کنید. حوله را خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود، سپس آن را محکم روی قسمتی از لباس که برق افتاده است، بکشید. با این کار برق روی لباس رفع خواهد شد.

لباس‌های ابریشمی 
برای از بین بردن برق اتو روی لباس‌های ابریشمی می‌توانید از ترکیب نصف قاشق غذاخوری آمونیاک با چهار قاشق غذاخوری الکل استفاده کنید. سپس با یک اسفنج تمیز که با محلول ساخته شده آغشته شده است، روی محل برق‌افتادگی بمالید. یک تکه پارچه تمیز را با آب اکسیژنه آغشته کنید. سپس آن را روی قسمت براق لباس پهن کنید و روی آن اتو بکشید. این کار را به دفعات تکرار کنید تا برق‌افتادگی به‌صورت کامل از بین برود.

الیاف مصنوعی و مشکی‌
برای رفع برق‌افتادگی لباس‌هایی از جنس الیاف مصنوعی، ترکیبی از نیم لیتر آب و یک‌و‌نیم قاشق غذاخوری آمونیاک تهیه می‌کنیم و سپس با یک حوله آغشته به محلول در جهت طول پارچه روی محل برق‌افتادگی بکشید. لباس‌های مشکی خیلی زودتر از دیگر لباس‌ها برق می‌افتد. برای رفع برق‌افتادگی لباس‌های مشکی ترکیبی از سه قاشق سوپ‌خوری سرکه ویک‌لیتر آب تهیه می‌کنیم، بعد یک فرچه یا برس نرم را با آن خیس کرده و از راه پارچه به آرامی روی لباس بکشید.

پیشگیری از برق افتادن لباس‌ها
اینجا هم مانند هرجای دیگری پیشگیری بهتر از درمان است به این مفهوم که بهتر است به‌جای آن‌که به‌دنبال راهکارهایی برای برطرف کردن جای برق اتو باشیم، مراقب باشیم تا لباس هنگام اتو کردن برق نیفتد. 
در ادامه راهکارهایی را برای این مسأله با هم مرور می‌کنیم.
۱- همیشه آرام و با حوصله لباس‌ها را اتو کنید.
۲- یک پارچه نرم و نازک بردارید روی لباس‌ها بیندازید و سپس اتو کنید.
۳- لباس را پشت و رو کرده و سپس اتو بکشید.
۴- درجه حرارت اتو را متناسب با نوع پارچه تنظیم کنید. برای این کار می‌توانید از دفترچه راهنمای اتو کمک بگیرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها