مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان کرمان:

آب موضوعی فرابخشی است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان کرمان درهمایش ملی آبیاری وکاهش تبخیر دانشگاه باهنرگفت:آب موضوعی فرابخشی است و نگرش به آب ومدیریت آن باید کلان درنظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۴۲۵۵۴۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علیرضا عبدیان،دراین همایش به خشکسالی های متوالی در سالهای اخیراشاره کردوگفت:افزایش دمای هوا،الگوی کشت نامناسب،اضافه برداشت ازمنابع آبی،گردوغبار و ریزگردها،کشاورزی و منابع آب چالش‌های امروزما هستندکه باید به این موضوعات اندیشیده و نسبت به آن چاره اندیشی شود.

وی افزود:بیش از۹۳درصد ازمنابع آب ما زیرزمینی است و برداشتهای غیر اصولی ما را با دشواری روبرو کرده و منابع خدادادی را در وضعیتی نگران کننده قرارداده است.

عبدیان،بااشاره به اهمیت بازچرخانی آب دراستان کرمان خاطرنشان کرد:میزان بارندگی در کرمان بسیار پایین است و این نشانه وخامت منابع آب استان است و استفاده از پساب می تواند به حفظ منابع آبی کمک کند.

وی اضافه کرد:درسه شهر کرمان،سیرجان و زرند پروژه فاضلاب با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار قوت گرفت و از آنجا که منابع مالی دولتی محدودیت وجود دارد و شهر کرمان یک شهر معدنی است و همچنین وجودصنایعی که به آب نیاز دارند؛ورود سرمایه گذار در این بخش بسیار کمک کننده بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان دربخش دیگری ازسخنانش تصریح کرد:کیفیت آب خط قرمزوزارت نیرو است و مابا توجه به افت سفره های آب زیرزمینی برای ارتقا کیفی آب ۷۵هزار مترمکعب بصورت متمرکز و ۱۵۰۰مترمکعب در شبانه روز به صورت محلی سامانه های ارتقا کیفی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود:ما همواره ازصاحبان ایده و افرادی که دغدغه رفع مشکلات آب را دارندبا آغوش باز استقبال می کنیم و قطعا از نتایج مطالعات درحل مشکلات استفاده می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها