برخورد با اراذل و اوباش به مطالبه عمومی تبدیل شده است

جولان‌واقعی اراذل‌مجازی

همدیگر را سلطان، مشتی، جنگی، سفره‌دار و پلنگ صدا می‌زنند اما مردم آنها را اراذل و اوباش می‌دانند. تصاویر دست در دست یکدیگرشان در مهمانی‌های شبانه پای بساط مشروب و قلیان، فضای مجازی را پر کرده اما همین دوستان مشتی اگر به اختلاف بخورند خیلی زود جنگی شده و با قمه و قداره و حتی تفنگ به جان هم افتاده و علاوه بر درگیری‌های خونین، شهر را ناامن و به اموال مردم خسارت زده و حتی عابران را قربانی تسویه‌حساب خود می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۴۵۸۳

این روزها بار دیگر اراذل و اوباش از مخفیگاه‌های خود و اینستاگرام بیرون آمده و شهر را برای مردم ناامن کرده‌اند. عده‌ای از این افراد با چاقو و قمه با یکدیگر درگیر شده و برخی شهرها و محلات در تهران را به جولانگاه خود تبدیل کرده‌اند.

دیروز انتشار فیلم درگیری خونین اراذل در خرم‌آباد در فضای مجازی جنجالی شد. در این فیلم افرادی پس از ضرب و جرح مرد جوان و فحاشی با شلیک دو گلوله به سمتش از محل فرار می‌کنند. بررسی‌های پلیس نشان داد که درگیری بین دو گروه اراذل و اوباش بوده و افراد همراه پسر مجروح دستگیر و او با حال بد راهی بیمارستان شد. با پیچیدن خبر در شهر سردسته ضاربان معروف به خون‌آشام در لایو اینستاگرام ظاهر شد و با عربده‌کشی بقیه اراذل و اوباش را تهدید کرد. نکته مهم این که ضارب اصلی چند پرونده درگیری و سابقه کیفری دارد که اگر برخورد قاطع با او صورت می‌گرفت این گونه در کف خیابان و فضای مجازی دست به جنایت آشکار نمی‌زد.

کری‌خوانی‌های مجازی و درگیری‌های خیابانی 

بسیاری از اراذل و اوباش امروز که در سال‌های گذشته درجه سه و دو محسوب می‌شدند بعد از برخوردهای پلیس به اینستاگرام پناه بردند تا شاید از طریق فضای مجازی برای خود هوادار و نوچه پیدا کنند. با رشد قارچ‌گونه صفحات مجازی با نام‌های مختلف اراذل و اوباش، اینستاگرام را جولانگاه خود قرار دادند و اقدام به انتشار کری‌خوانی و گاه دعواهای خیابانی کردند. کم‌کم این اوباش که به لطف فضای مجازی شناخته شده بودند، به خیابان‌ها آمدند و درگیری خیابانی را آغاز کردند و این روزها شاهد انتشار انواع فیلم و عکس درگیری آنها هستیم. تصاویری که نشان‌دهنده تخریب اموال عمومی، حمله به مردم و گاهی قتل است. چندی قبل در یک درگیری بین دو گروه اراذل و اوباش که در منطقه شهرک ولی‌عصر تهران رخ داد، آنها اشتباهی به عابری شلیک و جانش را گرفتند.

اراذل، اسلحه به دست شدند

در ماه‌های اخیر اراذل و اوباش که تا دیروز با قمه، چاقو و چوب به جان یکدیگر می‌افتادند، پا را فراتر گذاشته و با خرید اسلحه برای قدرت نمایی به سمت درگیری‌های مسلحانه رفته و به‌راحتی آب خوردن انگشت روی ماشه برده، امنیت شهر و شهروندان را به خطر می‌اندازند. موضوعی که در برخی مناطق جنوب و جنوب‌غرب تهران باعث شده احساس امنیت شهروندان کاهش یابد.

مردم از دست اراذل و اوباش خسته شدند 

بسیاری از شهروندان این روزها مطالبه اصلی خود از پلیس را تامین امنیت می‌دانند و از نیروی انتظامی می‌خواهند که با برخورد قاطع با اراذل و اوباش امنیت را به شهر و محله‌شان برگردانند.
یکی از شهروندان محله ۱۳ آبان در جنوب شهر می‌گوید: هفته‌ای یکی دو بار اراذل و اوباش به صورت گروهی با یکدیگر در این محله درگیر می‌شوند که امنیت و آسایش ما را مختل کرده‌اند.
این شهروند که کارمند است، می‌گوید: اگر در جامعه امنیت نباشد خانواده و اقتصاد در خطر است. این روزها شرارت‌های اراذل و اوباش به جایی رسیده که دست به جنایت می‌زنند. اگر پلیس این افراد را جمع نکند، دیگر امنیت در محلات نخواهد بود و جامعه به بیراهه می‌رود.
زن خانه‌داری که چندی قبل در محله زمزم تهران شاهد درگیری دو گروه از اراذال و اوباش مقابل خانه‌اش بود، گفت: چندی قبل با تاریک شدن هوا چهار نفر از اراذل و اوباش محله با چاقو و قمه به جان هم افتادند. بچه‌ها در کوچه مشغول بازی بودند که به‌شدت ترسیدند. از ترس این افراد، نگذاشتم فرزندانم یک هفته از خانه بیرون بروند و خودم هم برای خرید با ترس و لرز بیرون می‌رفتم. پلیس باید بدون هیچ ترس و ملاحظه‌ای این افراد را دستگیر کند. جای اراذل و اوباش زندان است نه در کوچه و خیابان، کاش پلیس زودتر فکری به حال این افراد کند که امنیت ما را به خطر انداخته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها