رییس پارک علم و فناوری ایلام :

در سالجاری 7 مورد اختراع در استان ایلام ثبت شده است

رییس پارک علم و فناوری ایلام گفت: از زمان شروع به کار پارک علم و فناوری ایلام در سال ۹۴ تاکنون ۱۱۱ اختراع در استان ثبت شده است و از این تعداد هفت مورد در سال جاری بوده است.
کد خبر: ۱۴۲۳۲۹۸

به گزارش جام جم آنلاین ایلام؛ محمدرضا ولی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام افزود: طی سال‌های ۱۴۰۰ تعداد ۶ واحد، سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ و طی سال جاری نیز تعداد ۱۰ واحد فناورانه در استان جذب شده است که در مجموع این تعداد در استان به ۱۱۷ واحد رسیده است.

وی از صادرات ۸۹ هزار و ۲۲۵ دلار محصولات دانش‌بنیان و فناورانه طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت:  در مجموع تا کنون ۳۸۸ هزار و ۵۳۲ دلار محصولات دانش‌بنیان صادر شده است.

رییس پارک علم و فناوری ایلام ادامه داد: طی سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال حمایت مالی از هسته‌ها و شرکت‌ها صورت گرفته است.

ولی زاده گفت: از سال ۹۴ تاکنون هزار و ۴۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شرکت‌های فناوری و دانش بنیان و هسته‌های فناوری مشغول بکار شده اند.

رییس پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به مشکلات و چالش‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان اظهار کرد: نبود فضای فیزیکی مناسب و کمبود بودجه‌های پارک علم و فناوری در مقایسه با دانشگاه ها، تامین اعتباری پروژه ها، کمبود فضای آزمایشگاهی و کارگاهی و فقدان سرمایه کافی در شرکت‌های دانش بنیان به دلیل نوپا بودن آن‌ها از جمله مشکلات و چالش‌های پیش رو است.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی و پیشنهادات پارک علم و فناوری استان افزود: راه اندازی نمایشگاه دایمی و فن بازار منطقه‌ای غرب کشور در منطقه آزاد مهران، تلاش در جهت جلب مشارکت بخش خصوصی و خیرین جهت توسعه زیرساخت‌ها و تشکیل کنسرسیوم فناوری و نوآوری غرب کشور با توجه به ظرفیت‌های بازار کشور عراق از جمله این برنامه هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها