شبکه امید، همراه داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه‌ها

«برو پی کارت»!

یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های خانواده‌ها و جوانان دانش‌آموز پایه آخر دبیرستان، راهیابی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین انتخاب رشته دانشگاهی مورد علاقه‌شان است که همواره باعث می‌شود جوانان فارغ‌التحصیل دبیرستانی در آستانه انتخاب رشته با استرس و اضطراب خاصی روبه‌رو شوند.
کد خبر: ۱۴۱۹۹۰۷
نویسنده رسول شمالی ورزنده - روزنامه نگار
«برو پی کارت»!
معمولا هم در این مسیر برخی خانواده‌ها گرفتار بعضی از موسسات خصوصی برگزاری دوره‌های آموزشی کنکور، ورودی به دانشگاه‌ها و نیز انتخاب رشته می‌شوند و در واقع مشاوره خوبی را نمی‌توانند داشته باشند و همین امر باعث می‌شود که حتی برخی جوانان دبیرستانی ما از ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منصرف و ناامید شوند. خوشبختانه در این مسیر سخت و سرنوشت‌ساز چندسالی است که شبکه امید رسانه ملی دست به کار شده و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های مشاوره‌ای بسیار خوب و تاثیرگذاری را تولید و پخش می‌کند که توانسته فضای بسیار خوبی را در بین قشر جوان دانش‌آموز که برای نشستن پشت صندلی دانشگاه‌ها لحظه‌شماری می‌کنند به‌وجود بیاورد. فصل جدید برنامه زنده «برو پی کارت» که در آستانه انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به نحوه انتخاب رشته دانشگاهی اختصاص دارد از شنبه ۲۱ مرداد روی آنتن شبکه امید سیما رفته است. این برنامه با آیتم‌های متنوع و جذاب برای داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تهیه شده و سعی می‌کند روش‌های صحیح و منطقی انتخاب رشته دانشگاهی را با کمک مشاوران باتجربه و نخبه برای جوانان مستعد و داوطلبان کنکور تبیین کند. در همین رابطه محمد صادق باطنی مدیر شبکه امید سازمان صداوسیما در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار قاب کوچک جام‌جم در رابطه با اهداف و انگیزه‌های برنامه «برو پی کارت» توضیحاتی داده است که می‌خوانید. 

آقای باطنی شما به عنوان مدیر شبکه امید سیما بفرمایید فصل جدید برنامه برو پی کارت چه ویژگی‌هایی دارد و هدف این برنامه چیست ؟

ما در شبکه امید متمرکز هستیم روی نیازهای واقعی نوجوانان و امسال به‌واسطه تغییرات زیادی که در برگزاری کنکور ایجاد شد ما در حوزه آموزش کنکور، شبکه امید سیما زحمات زیادی کشید و در حال حاضر کارهای بزرگی دارد انجام می‌شود منتهی بعد از برگزاری کنکور سراسری در حوزه انتخاب نتایج و تعیین رشته تحصیلی جزو مسائل پرورشی بچه‌هاست که ما خودمان را موظف دانستیم که در این خصوص هم متولی و پاسخگوی نوجوانان و داوطلبان کنکور باشیم ، امسال هم به خاطر دو نوبته‌شدن کنکور و هم به خاطر افزایش سوابق تحصیلی و هم خود نوجوان‌ها در جاهایی سردرگم و هم نگران هستند به خاطر همین توانستیم به یک طراحی جامعی برسیم .

محوریت کار شما در این برنامه چیست ؟ 

محوریت کار ما برنامه‌ای است تحت عنوان برو پی کارت ، این برنامه تمرکزش روی هدایت نوجوانان است و هرشب به صورت زنده ساعت ۲۰ از شبکه امید سیما و بعداز آن هم به مدت یک ساعت در بستر سکوی شاد به صورت زنده پاسخگوی سؤالات کنکوری‌های سراسر کشور است و خدارا شکر پخش زنده این برنامه از شنبه شب ۲۱ مرداد ماه که اولین قسمت این ویژه برنامه بود و روی آنتن شبکه امید رفت با استقبال بسیار چشمگیری از سوی نوجوانان کنکوری مواجه بودیم. شنبه شب و در اولین شب پخش، در برنامه زنده برو پی کارت ۷۲ هزار نفر شرکت کردند و در خود برنامه هم بیش از هزار پیامک داشتیم و همه داوطلبان کنکور هم سؤال‌های خیلی جدی را مطرح می‌کنند و این امر نشان از پرمخاطب‌بودن این برنامه دارد که به خوبی توانسته در راستای نیاز واقعی مخاطب آنها را به خود جذب کند و امیدواریم در این طراحی جدید همراه با خانواده‌ها به پیش برویم و البته شبکه‌ها و بسترهای دیگر سازمان صداوسیما هم پای کار هستند و ما هم از طریق این برنامه می‌کوشیم تا بتوانیم باقی ظرفیت‌های دیگر رسانه ملی را هم به خدمت بگیریم .

بفرمایید چه شبکه‌هایی به غیر از شبکه امید برنامه برو پی کارت را در حال حاضر پخش می‌کنند؟ 

شبکه دوی سیما نسخه دیگری از برنامه را در حال پخش دارد، البته نسخه ضبط‌شده برنامه را پخش می‌کند و روزهای پنجشنبه و جمعه روی آنتن این شبکه خواهد رفت ، همچنین با شبکه‌های دیگر رسانه ملی هم در تعامل هستیم، در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما و در بستر زیرنویس شبکه آموزش و... که در حوزه انتخاب رشته ، شبکه آموزش سیما دارد استفاده می‌کند .

در مورد بسته‌های خبری توضیح بدهید. 

یک بسته خبری روزانه را در حال آماده‌سازی داریم که این بسته را می‌رسانیم دست نوجوان‌ها و جوانان، این بسته خبری در شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد، بسته‌های ۶۰ثانیه‌ای خبری است که آخرین اخبار سازمان سنجش و موارد مربوط به انتخاب رشته را به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.

درخصوص روند پخش فصل‌های برنامه برو پی کارت توضیح بدهید. 

در واقع چیزی که الان دارد از شبکه امید پخش می‌شود فصل سوم برنامه برو پی کارت است، پخش فصل اول آن تابستان ۱۴۰۱ برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری بود و پخش فصل دوم برنامه از ابتدای تابستان امسال آغاز شد که با موضوع بحث عدالت تحصیلی همراه بود و پخش فصل سوم هم که از شنبه شب ۲۱ مرداد آغاز شده و تا ۲۰ روز آینده و انتخاب رشته ادامه خواهد داشت به صورت زنده به موضوع انتخاب رشته بچه‌های شرکت‌کننده در کنکور سراسری دانشگاه‌ها می‌پردازد .

نوع برنامه در چه فضایی ارائه می شود؟ 

این برنامه یک برنامه ترکیبی است. درواقع یک مجله ترکیبی گفت‌وگومحور است که بخش‌های متنوعی دارد؛ از معرفی رشته دانشگاهی تا کمک به چیدن رشته تا آخرین اخبار سازمان سنجش، اعلام نتایج نهایی کنکور و ما تلاش خودمان را می‌کنیم تا در یک مسیر و بستری که محوریت عدالت آموزشی را دارد حرکت کنیم و قصد داریم یک فضای برابری را ایجاد کنیم برای نوجوان‌هایی که یا هزینه‌های کافی را ندارند که از مجموعه‌های آموزشی که پول هنگفتی را می‌گیرند استفاده کنند یا دسترسی به مجموعه‌های انتخاب رشته ندارند و بالاخره عدالت آموزشی در مورد‌شان اجرا نمی‌شود و لذا ما سعی می‌کنیم که اطلاعات لازم را به این نوع قشر از جامعه هم بدهیم که تاکنون واکنش خوبی از سوی آنها داشتیم و یک شماره پیامکی را هم اعلام کردیم، ۳۰۰۰۰۹۹۹ که همه نوجوانان و داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه‌ها می‌توانند سؤالات خود را به این پیامک ارسال کنند، این سؤالات دسته‌بندی می‌شود و به صورت زیرنویس در برنامه شبکه امید نمایش داده می‌شودو از مسئولان مربوطه هم پرسیده خواهد شد.‌

بازخورد برنامه برو پی کارت چگونه بوده؟ 

شنبه ۲۱مرداد در آستانه پخش فصل سوم این برنامه در واحد ۱۶۲واحد ارتباط با مخاطبان اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما حاضر شدیم که با مخاطبان این برنامه تماس تلفنی زنده داشته باشیم به لطف الهی با بازخوردهای بسیار خوب و استقبال نوجوانان و داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه‌ها روبه‌رو بودیم که به ما امید و انگیزه فراوانی برای ادامه این برنامه داد و ما در دوره جدید برنامه‌سازی در شبکه امید هدف‌مان پاسخگویی به نیازهای واقعی نوجوانان است و در این مسیر گام برمی‌داریم و اعتقاد داریم که کل نوجوانان ایرانی نیازهای واقعی دارند و باید به این نیارها پاسخ گفت و ما در این مسیر تلاش می‌کنیم .

بفرمایید برنامه برو پی کارت همه رشته‌های دانشگاهی را به بحث و بررسی قرار می‌دهد چگونه است؟ 

بله، این برنامه برای کل رشته‌های تحصیلی دانشگاهی تلاش می‌کند که پاسخی باشد برای نیازهای متنوع نوجوانان که امیدواریم با این برنامه به آن اهدافی که داریم برسیم .‌

newsQrCode

نیازمندی ها