در میز روابط بین‌الملل برنامه سیاست ایرانی مطرح شد:

وحشت‌ آمریكا از حضور ایران در حیاط‌خلوت خودش

در میز روابط بین‌الملل برنامه سیاست ایرانی مطرح شد:

مدل استعمار مدرن آمریكا پوسیده شده است

بعد از سال‌ها مبارزه آمریكایی‌ها پایگاه قدرت خودش را در آمریكای لاتین ازدست‌داده است و مدل استعمار مدرن آمریكا پوسیده شده است.
کد خبر: ۱۴۱۸۳۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، دكتر سجاد واعظ، كارشناس ارشد روابط بین‌الملل، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل آمریكای لاتین پیرامون ظرفیت‌های آمریكای لاتین گفت: جریان اصیل ممكن است تغییراتی داشته باشد؛ اما هیچ‌گاه از بین نمی‌رود؛ چون صدای فریاد تاریخ در گوش‌های باقی می‌ماند و ظلم علیه آمریكای لاتین در تاریخ ثبت شده است.

وی افزود: چیزی كه آمریكایی‌ها روی آن سرمایه‌گذاری كردند و به‌عنوان اهرم استفاده می‌كنند حوزه رسانه و اقتصاد است كه تمام دنیا را دچار چالش كرده است.

كارشناس ارشد روابط بین‌الملل اظهار كرد: سبك زندگی آمریكایی كاملاً زندگی انتزاعی را برای مردم دنیا تبلیغ می‌كند به‌واسطه لابی رسانه‌ای است و با اهرم اقتصادی اجازه نمی‌دهد جریان اقتصادی در سایر كشورها به پویایی لازم برسد.

وی با بیان اینكه بعد از سال‌ها مبارزه آمریكایی‌ها پایگاه قدرت خودش را در آمریكای لاتین ازدست‌داده است افزود: مدل استعمار مدرن آمریكا پوسیده شده است و نمی‌توان در كشوری فردی بدون جریان مردمی حمایت‌كننده فعال باشد و مدیریت كند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مردم كلمبیا به جریان آمریكایی بی‌اعتماد هستند و امروز جریان چپ در این كشور فعال شده و همین اتفاق را در برزیل به‌عنوان بازیگر اصلی و كشوری صنعتی در آمریكای لاتین نیز شاهد هستیم.

وی افزود: برزیل به‌صورت معجزه‌گر از زیر فشار آمریكایی‌ها خارج شدند و همه اینها نشانگر این است اگر مقتدرترین و ثروتمندترین كشور باشید نمی‌توان باشعور ملت‌ها بازی كرد و روی‌آوردن مردم برزیل به داسیلوا در فضای سیاسی این كشور نشان‌دهنده همین موضوع است.

تحلیل‌گر مسائل آمریكای لاتین تصریح كرد: باتوجه‌به برگشت چپ‌گرایان و داسیلوا به قدرت برزیل فرصت مناسبی برای ایران و احیای روابط است؛ چراكه در جریان هسته‌ای ایران منفعل نبود و صرفاً منافع خودش را انتخاب نكرد و تعامل بی‌نظیر با ایران داشتند.

وی افزود: باتوجه‌به تحریم‌ها علیه ایران و صنعتی بودن برزیل می‌توان از ظرفیت‌های كشاورزی و صنعتی این كشور بهره‌مند شد و باتوجه‌به روی كار آمدن این جریان در برزیل و آمریكای لاتین باید از اینها حمایت‌های تجاری، اقتصادی، دفاعی و امنیتی از سوی دولت سیزدهم شود.

واعظ خاطرنشان كرد: ایران دارای گفتمان تمدنی و تاریخی است، مرزهای تمدنی خود را تا مدیترانه پیش برده و پازل‌های قدرت مقاومت باید با هم در راستای مبارز با استكبار هم‌افزایی داشته باشند و در حركت دولت سیزدهم به سمت آمریكای لاتین باید ادبیات سیاسی مقاومت برجسته شود.

سیاست ایرانی یك مجله صوتی و تصویری است. سیاست ایرانی برنامه‌ای برای علاقه‌مندان به سیاست است كه نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشكیل شده است كه هدایت آنها را اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها ‌ نیز روزنامه‌نگاران باسابقه بر عهده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه‌كنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و كو پخش می‌شود.

شبكه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیكیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo.ir نیز دریافت كنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی و سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها