جذب ۴۹۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی قزوین
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین

جذب ۴۹۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی قزوین

استاندار قزوین گفت: نباید گسل‌هایی در زیست همگرایانه و صمیمانه بین قومیت‌های مختلف ایجاد کرد و به همین خاطر از عامل ایجاد چنین گسل‌هایی شکایت شده و با آنها محکم هم برخورد خواهد شد.
استاندار قزوین گفت: نباید گسل‌هایی در زیست همگرایانه و صمیمانه بین قومیت‌های مختلف ایجاد کرد و به همین خاطر از عامل ایجاد چنین گسل‌هایی شکایت شده و با آنها محکم هم برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۱۵۰۹۹

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: محمدمهدی اعلایی بعد از پایان بازدید از 4 واحد صنعتی که در قالب طرح چهارشنبه صنعتی انجام شد، اظهار داشت: بازدید امروز ما از چند شرکتی بود که این شرکت‌‌ها طبق ارزیابی‌های ملی در هفته صنعت و معدن به عنوان شرکت‌های برتر ملی انتخاب شده بودند.

وی اضافه کرد: برخی از این شرکت‌ها در گذشته با مشکلاتی مواجه بودند و در بازدیدی که امروز داشتیم، مواردی که به عنوان مشکلات این واحدهای تولیدی در گذشته مطرح شده بود، اینها در فاصله بازدید سابق و فعلی برطرف شده بودند که این موضوع منشأ ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، درآمد و ارزش افزوده بوده است.

اعلایی ادامه داد: این شرکت‌ها در کنار اشتغال‌زایی در حوزه پرداخت مالیات هم به جامعه نفع می‌رسانند. با سیاست‌هایی که نظام در اتکای به درآمدهای مالیاتی برای اداره‌کرد کشور دارد، این نگاه در مدیران اجرایی باید شکل بگیرد تا هر رفتاری که منجر به توسعه فعالیت‌های اقتصادی باشد، به شکل غیرمستقیم مؤثر بر افزایش درآمد ملی و کمک به رفع تنگناهای بودجه‌ای کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: از این زاویه هم به موضوع نگاه می‌کنیم و تمایل داریم که شرکت‌ها از جهت درآمدزایی به قدری بتوانند پیش ببرند تا هزینه‌های خدمت‌رسانی به مردم در قالب مالیات هم بتواند افزایش پیدا کند و درآمدزایی بیشتری برای کشور داشته باشد.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین با بیان اینکه در استان شاهد شرکت‌های راکد و مشکل‌دار مانند سایر استان‌ها نیستیم، گفت: خیلی از واحدهای صنعتی که الآن راکد هستند، یا مشکلات حقوقی بین شرکا دارند و یا توجیه اقتصادی فعالیت‌هایشان با مشکل مواجه است و بایستی به بهره‌ور کردن یا تغییر فعالیت‌هایشان بروند.

اعلایی از فعال‌سازی شرکت کنتورسازی خبر داد و افزود: هفته گذشته هم ماشین‌آلات تولیدی جدید به کارخانه رسید و این شرکت با حضور یکی از مقامات فعالیت بیشتر خودش را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به رکود شرکت برلیان در بویین‌زهرا ادامه داد: باید در مالکان این کارخانه اراده برای فعال‌سازی شرکت وجود داشته باشد. پیشنهاد ما این بوده که بانک شرکت را تملک کرده و خودش آن را فعال کند. چون برداشت ما این بوده که مالکان اراده‌ای برای راه‌انداختن شرکت ندارند. البته از بانک خواستیم که بانک یک‌بار دیگر فرصت دهند و اگر فعال نکردند، به سرمایه‌گذار ذی‌صلاح واگذار شود.

استاندار قزوین همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره نقدهای تند فضای مجازی علیه استاندار گفت: در گذشته در بعضی از نوشته‌ها نقدهای تندی صورت گرفت و عبارات و تعابیری استفاده نشد که اخلاقی نبود و به این منتقدان توصیه کردیم که در فضای رسانه‌ای با فراق بال حرکت کنند که ما با آنها تقابلی از حیث قانونی نخواهیم داشت.

اعلایی در جواب پرسشی درباره برخی یادداشت‌های تحریک‌کننده علیه استاندار در فضای مجازی تصریح کرد: وقتی بیان موضوعات به سمت تشویق اذهان و نگران کردن مردم از مباحث قومیتی و دروغ‌پردازی‌هایی که منجر به نگرانی مردم در حوزه‌هایی مانند تأمین مایحتاج می‌شود، برود، دیگر این بحث شخصی نیست و رسالت حاکمیتی است که باید در مقابل این جریان نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: این تصمیمی بود که مجموعه مدیریتی استان گرفت و تصمیم خود دستگاه‌ اجرایی نبود و مردم باید امنیت روانی داشته باشد و نباید گسل‌هایی در زیست همگرایانه و صمیمانه بین قومیت‌های مختلف ایجاد کرد و به همین خاطر از عامل ایجاد چنین گسل‌هایی شکایت شده و با آنها محکم هم برخورد خواهد شد.

اعلایی تصریح کرد: طبیعت کار سیاسی حواشی است و کارهای سیاسی بدون حواشی نمی‌شود، ولی تلاش ما این است که استان قزوین وارد حواشی نشود و فضاهای خدمت‌رسانی به مردم آسیب نبیند. همیشه به دنبال وحدت و رفع حواشی بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها