رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح جزییات پیشنهاد این سازمان برای اصلاح نرخ خوراک اعلام کرد که سازمان بورس درمورد عرضه خودرو در بورس با وزارت صمت در حال رایزنی هستند.
کد خبر: ۱۴۱۴۸۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، مجید عشقی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درمورد اینکه آیا درخواست سازمان بورس درمورد تعدیل نرخ خوراک به نتیجه رسید یا خیر، پاسخ داد: هنوز نه؛ این‌ موضوع درحال پیگیری است. درخواست اصلاح ارائه شده است و از سمت وزارت اقتصاد درحال پیگیری آن هستیم اما هنوز نتیجه مشخص نشده است.

وی با تاکید بر اینکه همه معاملات آن تاریخ مشخص درحال بررسی است، گفت: هنوز نمی توان نتیجه‌ای اعلام کرد. به محض روشن شدن ماجرا جزییات اعلام می‌شود. اگر هرگونه نشر اطلاعات محرز شود قطعا با آن برخورد خواهد شد. برای متخلف پرونده تشکیل خواهد شد و معاملات فرد بررسی می‌شود.

رییس سازمان بورس ادامه داد: با توجه به جلسات میز صنعت، پیشنهاد سازمان بورس این بود که فرمول اصلاح شود، نرخی که اکنون مصوب شده است پیشنهاد ما نبوده است. پیشنهاد ما این است که هاب‌های مصرف کننده از فرمول حذف شوند. این پیشنهاد در دستور کار مراجع ذیربط است و باید دوباره بررسی شود. سازمان بورس گزارش‌های لازم را به سیاست گذاران می دهد اما اینکه در نهایت چه تصمیمی اخذ شود در اختیار این سازمان نیست.

عشقی با بیان اینکه باید بررسی شود ارتباطی بین ریزش بازار در اردیبهشت ماه و نرخ خوراک وجود داشته است یا خیر، اظهار کرد: در هر حال برای شخصی که بر اساس اطلاعات نهانی معامله کرده باشد جرایمی در نظر گرفته می شود و سازمان اعلام جرم می کند.

بررسی عرضه خودرو در بورس

عشقی درمورد عرضه خودروی سواری در بورس کالا نیز توضیح داد: با توجه به تغییراتی که در وزارت صمت شکل گرفته است این موضوع باید دوباره رایزنی شود.

وی همچنین از نهایی شدن برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تا آخر تیرماه خبر داد و افزود: زمان و نحوه تخصیص سود سهام عدالت به تقسیم سود شرکت‌ها بستگی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها