خاطرات کاغذی

خرس قهرمان

خاطرات کاغذی

ناخدا پوگواش

«ناخدا پوگواش» یک دزد دریایی دست و پا چلفتی بود با دماغی گنده و سبیل های تاب دار که هیچ بویی از شهامت و درایتی که از ناخدای دنیای کارتون ها دیده بودیم،نبرده بود.
کد خبر: ۱۴۱۳۹۷۷
نویسنده مریم فلاح

تصویری که او از خودش نشان می داد یک دریانورد انگلیسی ترسو بود که از سر حماقت از در دوستی با دزدان دریایی درآمده بود و به دلایلی که ما از آن خبر نداشتیم، تصمیم گرفته بود که دزد دریایی باشد.

ناخدا یک دشمن سمجی هم داشت به نام «جیک آدمکش» که «پاگواش» وقتی با او روبرو می شد اغلب فرار را برقرار ترجیح می داد.

علاوه بر جیک آدمکش، کمک ناخدا،بارناباس،ویلی و تام پسرعرشه از دیگر شخصیت های خاطره انگیزی بودند که در کنار ناخدا پوگواش می دیدمشان.

کارتون انگلیسی «ناخدا پوگواش»، با نام اصلی:(Captain Pugwash) سال 1957 براساس کمیک استریپ هایی به همین نام که توسط «جان رایان» خلق شده بود،تولید شد.

در واقع به دنبال محبوبیت سری کتاب های مصور»ناخدا پوگواش» در کشور انگلستان، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی تصمیم گرفت تا یک مجموعۀ انیمیشن بر اساس آنها تولید کند.

این انیمیشن ها در ابتدا سیاه و سفید بود و با گذشت زمان نسخۀ رنگی آنها نیز پخش شد.کارگردانی این کارتون را «گوردون موری» برعهده داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایوب
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
۰
۰
تو ایران در سال اگه اشتباه نکنم سال هفتاد و چهار بود که پخش شد. از شبکه دوم تلویزیون. اسمش ناخدا مروارید بود. بجاش مرحوم اصغر خواجه افضلی صحبت میکرد. یادش بخیر.

نیازمندی ها