گفت‌وگو با رئیس کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تعاملات رو به رشد میان صداوسیما با شبکه نمایش‌خانگی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

نظارت مناسب ضامن تولید محصول فرهنگی سودمند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ضرورت نظارت برعملکرد پلتفرم‌های نمایش خانگی گفت: با نظارت مناسب می‌توان‌ محصولی فرهنگی سودمندتری برای جامعه تولید کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ضرورت نظارت برعملکرد پلتفرم‌های نمایش خانگی گفت: با نظارت مناسب می‌توان‌ محصولی فرهنگی سودمندتری برای جامعه تولید کرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۹۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، غلامرضا منتظری درباره حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص نظارت بر پلتفرم‌های نمایش خانگی افزود: نظارت ضروری است، زیرا در هر حوزه‌‌ای اگر نظارت نباشد، نمی‌توان به اجرای آیین‌نامه‌ها امیدوار بود و اطمینان پیدا کرد که مصوبات در این حوزه به درستی اجرا می‌شود. ‌

وی درباره اهمیت نظارت بر عملکرد پلتفرم‌ها ادامه داد: نتیجه یک ‌نظارت هوشمند و حساب شده که برمبنای ضابطه صورت گیرد، سبب پیشگیری از تخلفات احتمالی می‌شود. به عبارت دیگر نظارت مناسب سبب مهیا شدن زمینه برای ‌اجرای مصوبات و قوانین خواهد شد.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس علاوه بر این موارد، نظارت اگر به درستی انجام شود ایجاد اعتماد را نیز در پی خواهد داشت.

منتظری ادامه داد: مهم این است که ‌در هر حوزه‌ای  فعالیت‌ها پیشگیری پذیر باشد و  مشخص شود که چنانچه‌ نهاد یا شخصی از چارچوب‌ها عبور کرد‌، چه برخوردی با او خواهد شد؟  چنین رویکردی‌ ضریب کنترل را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ‌شفاف‌سازی نیز در این حوزه بسیار مهم است، عنوان کرد:‌ نیاز است که قوانین، ضوابط و آیین‌نامه‌ها به شکل شفاف به جامعه هدف اعلام شود، زیرا اعلام این نکات به صورت شفاف زمینه را برای تحقق اهداف قانون‌گذار فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  با اشاره به اینکه برای پیشگیری از عبور از چارچوب‌ها نیاز است که نظارت بموقع انجام شود، توضیح داد‌: معمولا فرایند نظارت را بیشتر ‌ هنگام  تولید اعمال می‌کنند. این درحالی است که برای عملکرد بهتر نیاز است که‌ در فرایند تولید نیز نظارت صورت بگیرد. به عبارت دیگر از زمانی که متن سناریو و فیلمنامه نوشته می‌شود باید نظارت وجود داشته باشد.

‌منتظری تاکید کرد: با نظارت مناسب می‌توان‌ محصولی فرهنگی برای جامعه تولید کرد که از سودمندی بیشتری برخوردار باشد.

وی درباره پول‌پاشی برخی پلتفرم‌ها برای حاشیه‌سازی نیز عنوان کرد: این اتفاق نیز یک آسیب است و باید ‌ آسیب شناسی انجام شود تا همه براساس ضوابط پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نظارت بر عملکرد پلتفرم‌های نمایش خانگی ادامه داد: برای نتیجه‌گیری بهتر باید یک تقسیم کار تخصصی بین وزارت ارشاد و صدا و سیما شکل بگیرد و این نهادها کار خود را به درستی انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها