یا تمدید کن یا برو
بالا گرفتن دعوای ناصر و امباپه

یا تمدید کن یا برو

گزارش ویژه «جام‌جم»؛ طارمی همبازی رونالدو می‌شود یا ستاره پاریسن‌ژرمن؟

تابستان هیجان انگیز مهدی

تابستان هیجان‌انگیز مهدی طارمی از راه رسیده آیا همچنان باید منتظر ادامه همکاری ستاره ایرانی با باشگاه پورتو بود؟ ایرانی‌ها برای پسر بوشهری آرزوهای بزرگی در سر دارند. همه منتظرند شاهد درخشش او در باشگاه‌های بزرگ باشند. چه بهتر که الان این اتفاق رخ دهد. حالا که باشگاهی مثل میلان هم دنبال اوست.
تابستان هیجان‌انگیز مهدی طارمی از راه رسیده آیا همچنان باید منتظر ادامه همکاری ستاره ایرانی با باشگاه پورتو بود؟ ایرانی‌ها برای پسر بوشهری آرزوهای بزرگی در سر دارند. همه منتظرند شاهد درخشش او در باشگاه‌های بزرگ باشند. چه بهتر که الان این اتفاق رخ دهد. حالا که باشگاهی مثل میلان هم دنبال اوست.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۵۳
نویسنده ​​​​​​​سعید اکبری - گروه ورزش

درباره مهدی و آینده‌اش همه سوال دارند اما باید بدانند ابهاماتی وجود دارد. هنوز جدایی طارمی و پورتو، رسما اعلام نشده بنابراین طبیعی است بعضی باشگاه‌ها با شک و تردید به او نگاه کنند. اگر پورتو رسما این خبر را منتشر کند، آنجاست که باید منتظر پیشنهادهای واقعی برای مهدی بود. تا این لحظه الهلال به شدت خواهان اوست. میلان پیام داده مهدی را می‌خواهد. سویای اسپانیا و تیم‌های فرانسوی هم پا پیش گذاشته‌اند اما همه منتظرند.

ابهام جدایی
معادلات مهدی و پورتو کمی پیچیده است. او یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارد. از سوی دیگر در آستانه ۳۱ سالگی است. باشگاه‌های بزرگ اروپایی حاضر نیستند با بازیکن ۳۱ ساله قراردادی ۴ یا ۵ ساله امضا کنند. سه ساله هم برایشان ریسک است. آنها نهایتا قرارداد دو ساله امضا کنند ولی ابهام بزرگ همین جاست. باشگاه پورتو به مهدی طارمی به‌چشم یک الماس گرانبها نگاه می‌کند. بنابراین حاضر نیست با هر رقمی او را بفروشد. این باشگاه ضمن این‌که تصمیم به فروش قطعی گرفته، قصد دارد بالاترین پول را به جیب بزند. آنها تابستان گذشته رقم ۲۰ میلیون یورو از مشتریان مهدی درخواست کردند که باعث عقب‌نشینی‌ آنها شد. پورتو امسال رقم را ۵ میلیون یورو کاهش داده و درخواست ۱۵ میلیون یورویی دارد! این درخواست آنها معقولانه به نظر نمی‌رسد و کار را سخت می‌کند. اگر سن و سال مهدی کمتر بود آنوقت شرایط فرق می‌کرد. طبیعتا مشتریان مهدی قرارداد بلند مدت نمی‌بندند و باشگاهی حاضر نیست برای دو سال ۲۰ میلیون یورو برای رضایتنامه مهدی بدهد و رقم سنگین دیگری برای دستمزدش. طارمی در این سال‌ها سود هنگفتی برای پورتو داشته. آنها با اتکا به مهدی ۴ بازیکن خود را فروختند و حدود ۳۰۰ میلیون یورو به جیب زدند. اگر طارمی در خط حمله‌شان نبود، طبیعتا این ریسک را نمی‌کردند. بنابراین توقع این بود که پورتو به دلیل درخشش ویژه مهدی و همین طور دستمزد پایینی که در این سال‌ها گرفته، رقم رضایتنامه مهدی را کاهش دهد. فعلا بازی پیچیده شده و مهدی منتظر است نظر نهایی پورتو را بشنود. طبیعتا او برای جدایی دنبال شرایط بهتر است. بدون شک طارمی مدیر برنامه خود را برای ادامه مذاکرات به پورتو می‌فرستد تا تکلیف خود را بداند.

همبازی رونالدو؟!
الهلال عربستان باشگاهی است که پول رضایتنامه مهدی را تمام و کمال می‌پردازد. این باشگاه هر نوع اقدامی برای جذب مهدی کرده. باشگاه النصر عربستان هم که رونالدو را در اختیار دارد، مهدی را می‌خواهد. یعنی دو پیشنهاد شسته و رفته روی میز قرار دارد. الهلال حتی حاضره شده سالانه ۱۰میلیون یورو به مهدی بدهد. پیشنهاد عربستانی‌ها وسوسه‌انگیز است اما طارمی فعلا به ماندن در اروپا فکر می‌کند. این هم دلیل دارد چون تصور می‌کند هنوز می‌‍تواند در بالاترین سطح توپ بزند؛ مثلا در لیگ‌برتر انگلیس، ایتالیا یا اسپانیا. عربستانی‌ها به صورت مداوم پیگیر وضعیت مهدی هستند و با باشگاه پورتو نیز ارتباط دارند. پرتغالی‌ها قاعدتا دوست دارند این معامله جوش بخورد چراکه دوست دارند بیشترین پول را از فروش مهدی به جیب بزنند. ستاره ایرانی اما فعلا تصمیم گرفته پول در اولویتش نباشد. باید دید آیا او همچنان روی نظرش می‌ماند یا زندگی خود، خانواده و نسل‌بعدی طارمی‌ها را به لحاظ مالی بیمه می‌کند.

طارمی در پاریسن ژرمن؟
آینده طارمی به کونسیسائو هم ربط دارد. این مربی گزینه الهلال بود اما به عربستان نرفت. اگر این اتفاق رخ می‌داد او احتمالا ستاره ایرانی را با خود به این کشور می‌برد. کونسیسائو رابطه بسیار نزدیکی با مهدی دارد و به او گفته برای تصمیم‌گیری درباره آینده دست نگه دارد. این مربی پرتغالی با چند پیشنهاد جدی اروپایی روبه‌روست. علاوه بر یک باشگاه انگلیسی، باشگاه پاریسن ژرمن هم پیشنهاد همکاری به این مربی ارائه کرده. کونسیسائو دوست دارد مهدی را با خود به باشگاه جدیدش ببرد. به همین دلیل طارمی منتظر وضعیت این مربی هم هست. اگر کونسیسائو به پاریس برود و سرمربی این باشگاه شود شک نکنید مهدی فصل آینده پیراهن این باشگاه را به تن خواهد کرد. او و تیاگو موتا دو گزینه نیمکت پاریسی‌ها هستند و ظرف روزهای آینده یکی به عنوان سرمربی جدیدشان معرفی خواهد شد. این روزها هم شایعه درباره آینده امباپه زیاد است. باشگاه به او اعلام کرد یا تمدید کند و یا همین تابستان برود. امباپه دوست دارد یک فصل دیگر بماند تا در پایان قراردادش رایگان به باشگاه دیگری برود. بحث درباره آنها هم بالا گرفته است. کونسیسائو اما علاقمند به حفظ امباپه است. وضعیت نیمار هم در پاریسن ژرمن مشخص نیست. طارمی نشسته تا ببیند چه اتفاقی برای این مربی رخ می‌دهد. این یک بعد ماجراست و بعد دیگر جدایی او از پورتو و کونسیسائو است که بسته به پیشنهادات تازه دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها