کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل با پیشنهادات جدید، ابزارهای نوآورانه و فناوری‌های شگفت‌انگیز

جدیدترین‌های اپل در رویداد wwdc

رویداد WWDC یا Worldwide Developers Conference مربوط به شرکت اپل است. این کنفرانس سالانه، جایی است که اپل از جدیدترین تکنولوژی‌ها، نرم‌افزارها و به‌روزرسانی‌ها برای سیستم‌عامل‌های خود، از جمله iOS (برای آی‌فون و آی‌پد)، macOS (برای کامپیوترهای مک), watchOS (برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ) و tvOS (برای اپل تی‌وی) پرده برداری می‌کند.
رویداد WWDC یا Worldwide Developers Conference مربوط به شرکت اپل است. این کنفرانس سالانه، جایی است که اپل از جدیدترین تکنولوژی‌ها، نرم‌افزارها و به‌روزرسانی‌ها برای سیستم‌عامل‌های خود، از جمله iOS (برای آی‌فون و آی‌پد)، macOS (برای کامپیوترهای مک), watchOS (برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ) و tvOS (برای اپل تی‌وی) پرده برداری می‌کند.
کد خبر: ۱۴۱۱۴۹۲
نویسنده حمیدرضا خاتونی - سردبیر کلیک

این رویداد عمدتا برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌های اپل می‌باشد و در طی این کنفرانس، اپل آخرین روندها و قابلیت‌هایی را که قرار است به سیستم‌عامل‌ها اضافه شود، معرفی می‌کند. همچنین، کارگاه‌های آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ برای توسعه‌دهندگان برگزار می‌شود تا بتوانند بهتر با این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها آشنا شوند.

۱- هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو
بدون هیچ شکی، مهم‌ترین محصول رویداد WWDC ۲۰۲۳ هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو (Apple Vision Pro) است. ویژن پرو اپل سیستم‌عامل VisionOS را اجرا می‌کند که نرم‌افزار‌های زیادی برای آن بهینه‌سازی شده‌اند.

۲- مک بوک ایر ۱۵ اینچی
طراحی کلی این لپ‌تاپ شباهت بسیار زیادی به مدل ۱۳ اینچی کنونی دارد ؛ بنابراین همچنان شاهد ناچ در بالای نمایشگر دستگاه هستیم. داخل این ناچ نیز وب‌کم با کیفیت فول‌اچ‌دی قرار گرفته است که یکی از باکیفیت‌ترین وب‌کم‌ها در دنیای لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود.

۳- تراشه M۲ اولترا
در رویداد WWDC ۲۰۲۳ از تراشه جدید M۲ اولترا پرده برداشته شد که ۱۳۴ میلیارد ترانزیستور و حداکثر ۱۹۲ گیگابایت حافظه داخلی یکپارچه دارد؛ این مقدار حافظه حدود ۵۰درصد بیشتر از M۱ اولتراست. این تراشه با استفاده از معماری UltraFusion اپل و از ترکیب دو تراشه M۲ مکس ساخته شده.

۴- مک پرو M۲ اولترا ۲۰۲۳
مک پروی جدید از طراحی مشابه سال ۲۰۱۹ بهره می‌برد، بااین‌حال در آن شاهد تغییرات سخت‌افزاری گسترده‌ای هستیم که مهم‌ترین مورد، بهره‌گیری از تراشه اختصاصی M۲ Ultra اپل است.‌

۵-مک استودیو ۲۰۲۳
نسخه‌های جدید مک استودیو رونمایی شد که از چیپ M۲ مکس و M۲ اولترا بهره می‌برند. به‌طور کلی، این دستگاه از نظر طراحی هیچ تغییری نسبت به نسخه‌های قبلی نکرده است و فقط قدرت آن را افزایش داده شده است.

۶- سیستم‌عامل iOS ۱۷
سیستم‌عامل iOS ۱۷ معرفی شد. طراحی مجدد کارت‌های تماس و قابلیت پست صوتی زنده ازجمله ویژگی‌های سیستم‌عامل است. با iOS ۱۷، صفحه تماس کاربران به ویژگی جدیدی که پوسترها نام دارد، مجهز می‌شود که اطلاعات تماس را با تصاویر جذابی ترکیب می‌کند.

۷- سیستم‌عامل iPadOS ۱۷
نسخه جدید سیستم‌عامل مخصوص تبلت‌ رونمایی شد که به‌روزرسانی مهمی محسوب می‌شود. سیستم‌عامل iPadOS ۱۷ امکاناتی مثل لاک‌اسکرین قابل‌شخصی‌سازی، افزونه‌های تعاملی در هوم‌اسکرین و ویژگی Stage Manager را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۸- سیستم‌عامل مک او‌اس سونوما
نسخه جدید سیستم‌عامل دسکتاپ خود رونمایی شد. این سیستم‌عامل که مک او‌اس سونوما (Sonoma) نام دارد، به قابلیت‌های جدیدی مانند پشتیبانی از ویجت‌ها و امکان استفاده از اسکرین‌سیورهای متنوع به‌عنوان والپیپر پشتیبانی می‌کند.مک او‌اس ۱۴ که سونوما نام دارد، ویجت‌های تعاملی را به دسکتاپ می‌آورد. در این سیستم‌عامل زمانی که پنجره‌ای را باز کنید، ویجت‌ها در پس‌زمینه محو می‌شوند تا تمرکز شما را به‌هم نزنند. همچنین اگر آیفون و مک‌بوک شما به یک شبکه وای‌فای متصل باشند، می‌توانید ویجت‌ها را از تلفن همراه به دسکتاپ منتقل کنید.

امکانات جذاب آیفونی برای کاربران اندروید!
زهرا فاتحی - کارشناس فناوری اطلاعات
اگر این پنج ویژگی جذاب آپدیت iOS ۱۷ اپل به سیستم عامل اندروید بیاید کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در اینجا به بررسی قابلیت‌ها و امکاناتی از آپدیت آی‌او‌اس ۱۷ خواهیم پرداخت که به‌اعتقاد ما گوشی‌سازان اندرویدی باید آنها را به محصولات خود بیاورند.

۱- هشدار محتوای حساس
یکی از مورد توجه‌ترین امکانات آی او اس ۱۷هشداردهنده محتوای حساس است. این یک گزینه وسیع است که عکس‌ها و ویدیوهایی با برچسب حساس را پیش از آن‌که تصمیم به دیدن بگیرید، تار می‌کند. این ویژگی در نرم‌افزار‌هایMessages، AirDrop، FaceTime و نرم‌افزار‌های متفرقه کار می‌کند. ما امیدواریم یک روزی این گزینه را در نرم‌افزار‌های اندرویدی نیز ببینیم.

۲- پشتیبانی از پروفایل‌ها در مرورگر وب
یکی دیگر از امکانات سیستم عامل iOS ۱۷، اضافه شدن پشتیبانی از پروفایل و حساب‌های کاربری به مرورگر وب سافاری است. این بدان معناست که شما می‌توانید پروفایل‌های مستقلی را برای کار یا وب‌گردی شخصی خود تعیین کنید تا هر کدام از تاریخچه جست‌وجو، رمزعبور، کوکی و غیره مختص به خود برخوردار باشند. مدت‌هاست که گوگل نیاز دارد امکانات دسکتاپی بیشتری را به نسخه اندرویدی مرورگر Chrome اضافه کند که یکی از آنها، پشتیبانی از پروفایل‌هاست. ما امیدواریم که گوگل هم از این ویژگی سافاری اپل الگوبرداری کند و آن را به مرورگر اندرویدی خودش بیفزاید.

۳- قابلیت Check In
بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از قابلیت اشتراک‌گذاری زنده موقعیت مکانی نرم‌افزار‌هایی مثل واتس‌اپ و تلگرام استفاده می‌کنند. اما چنین ویژگی در خود سیستم عامل اندروید وجود ندارد. حالا اپل این قابلیت را همراه آپدیت iOS ۱۷ به آیفون‌هایش اضافه کرده است.

۴. پوسترهای اختصاصی مخاطبان هنگام تماس
اپل در نسخه جدید سیستم عامل آیفون‌ها، قابلیت تازه‌ای را به‌نام Contact Posters ارائه می‌کند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد عکسی را برای هر مخاطب خود انتخاب کنید تا وقتی تماس می‌گیرد، به‌عنوان پس زمینه صفحه تماس به‌نمایش درآید. شما همچنین می‌توانید به این تصویر جلوه‌های ویژه و متن با فونت و رنگ دلخواه را هم اضافه کنید.

۵- قابلیت NameDrop
اشتراک‌گذاری بی‌سیم مخاطبان با شخصی دیگر، چیز جدیدی نیست. پیشتر هم نرم‌افزاری به‌نام Bump وجود داشت که این کار را امکان‌پذیر می‌کرد. علاوه بر این نرم‌افزار‌هایی مثل Popl نیز وجود دارند که با کمک گرفتن از اتصال NFC این امکان را فراهم می‌کنند. اما حالا اپل این ویژگی را با نام NameDrop به خود سیستم عامل اصلی آیفون‌ها آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها