دستیار رئیس‌ جمهور روسیه :

چشم‌انداز روابط با واشنگتن مثبت نیست

در ادامه اختلافات گسترده میان روسیه و آمریکا که جنگ اوکراین باعث تشدید آن شده است، دستیار رئیس‌ جمهور روسیه درباره بهبود روابط با آمریکا ابراز ناامیدی کرد.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، «یوری اوشاکوف» دستیار رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: چشم انداز روابط روسیه و آمریکا امیدوارکننده نیست.

وی افزود: وضعیت روابط روسیه و آمریکا مثبت نیست.

روابط روسیه و آمریکا بعد از شروع جنگ اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ به تیرگی گرایید. کارشناسان با اشاره به حمایت تسلیحاتی و مالی واشنگتن از کی‌یف، درباره خطر جنگ هسته‌ای و شروع یک جنگ جهانی دیگر هشدار داده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوگانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، روز پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

روسیه هدف از این عملیات را آزادسازی دونباس و پاک کردن اوکراین از وجود نئونازی ها در سازمان های دولتی این کشور اعلام کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها