قرارداد مربی پرتغالی استقلال چگونه تمدید می‌شود؟

ساپینتو در مسیر استراماچونی

اوایل فصل که ناآرامی‌های ریکاردو ساپینتو را به چشم دیدیم بارها پیش‌بینی کردیم که او نه تنها به قول معروف برف تهران را نمی‌بیند که کارش هرگز به تمدید قرارداد هم نمی‌رسد. اما ساپینتو نه تنها برف تهران را دید که فصل را با تمام جوش و خروش‌هایش به پایان برد.
اوایل فصل که ناآرامی‌های ریکاردو ساپینتو را به چشم دیدیم بارها پیش‌بینی کردیم که او نه تنها به قول معروف برف تهران را نمی‌بیند که کارش هرگز به تمدید قرارداد هم نمی‌رسد. اما ساپینتو نه تنها برف تهران را دید که فصل را با تمام جوش و خروش‌هایش به پایان برد.
کد خبر: ۱۴۰۹۸۰۴
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

هر چند در کسب مقام قهرمانی کاملا ناکام بود و لیگ را با سومی به پایان رساند. اکنون ریکاردو ساپینتو فقط یک ماموریت یا به عبارتی فقط یک وظیفه پیش روی خود می‌بیند؛ برد در دربی شماره۱۰۱ مقابل پرسپولیس در فینال جام‌حذفی و قهرمانی در این رقابت‌ها. نکته بسیار مهم این است که در صورت انجام توافق کامل بین باشگاه استقلال با این مربی پرتغالی قرارداد او تمدید خواهد شد حتی اگر آبی‌ها فاتح جام‌حذفی نشوند. به هر حال آخرین اخبار حاکی از آن است که این مربی به زودی با استقلال تمدید خواهد کرد، تمدیدی که یکی از گران‌ترین انواع تمدید در ایران خواهد بود. قرارداد جدید او چگونه تنظیم خواهد شد؟

افزایش توقعات مالی
سرپرست مدیرعاملی استقلال یعنی حجت کریمی تاکید کرده که وکیل ساپینتو این هفته به تهران می‌آید تا تمدید قرارداد این مربی انجام شود و تلویحا گفته که احتمالی برای جدایی او وجود ندارد. اما تمدید قرارداد با ساپینتو به همین راحتی نخواهد بود. توقعات مالی این مربی پرتغالی بسیار بالا رفته است آن هم در حالی که حداقل در لیگ ناکام بود و علاوه بر آن یک تنه تولید‌کننده حجم زیادی از حاشیه‌ها برای آبی‌ها شد. قرارداد این مربی با استقلال دو ساله است. از جزئیات تمدید قرارداد او خبر نداریم اما اطلاع داریم که قرارداد قبلی او برای فصل نخست ۶۰۰ هزار و برای فصل آتی ۷۲۰ هزار دلار است. توقعات مالی ساپینتو برای فصل آینده چگونه خواهد بود؟ به طور کامل خبر نداریم اما آنچه که در ادامه می‌آید بخشی از پروسه تمدید قرارداد ساپینتو با استقلال است: ۲۰ درصد افزایش پاداش بردهای مهم: چنین بندی در قرارداد مرد پرتغالی عجیب به نظر می‌رسد. پاداش گل یا پاداش برد در هر مسابقه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد. اما این‌که پاداش بردها به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا کند دقیقا یعنی چه؟ مگر قرار است ساپینتو با استقلال مدام ببازد که پاداش برد مهم دریافت کند؟

مرخصی‌های طولانی‌تر: ساپینتو خواهان این است که در ماه‌های پیش رو فرصت بیشتری برای خروج از ایران ‌و رسیدگی به کارهای شخصی‌اش داشته باشد. او درخواست کرده که میزان مرخصی‌هایش نسبت به فصل قبل کمی طولانی‌تر شود. این یعنی دوری‌های بیشتر از تیم استقلال و تمریناتش. مدیران استقلال به راحتی با این موضوع کنار آمدند؟

خانه بزرگ‌تر: یکی از مشکلات بزرگ ساپینتو برای فصل قبل این بود که هزینه اسکان بالایی داشت و اقامت او در هتل هر روز خرج زیادی روی دست باشگاه می‌گذاشت. ساپینتو اکنون خواهان اجاره منزلی بزرگ با تمامی امکانات است. او هم حالا تفاوت شمال شهر تهران با بسیاری از نقاط را حس می‌کند.

​​​​​​​آپشن‌های بزرگ: بر اساس آخرین اخبار رسیده، ساپینتو در صورتی که با استقلال برای فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به مقام قهرمانی برسد به میزان ۲۰ درصد به مبلغ قرارداد او اضافه می‌شود. ۲۰ درصد برای مبلغ ۷۲۰ هزار دلار خیلی زیاد است. با این حال هنوز چنین موضوعی از سوی باشگاه استقلال تایید نشده است.

استراماچونیِ درون!
ساپینتو قصد دارد قدم در راه استراماچونی بگذارد؟ عبارت ساده‌تر این است؛ شرایط را برای ساپینتو آنچنان فراهم می‌کنند که داستانی شبیه به استراماچونی تکرار شود. استراماچونی سنگین‌ترین پرونده تاریخ را روی دست استقلال گذاشت و حتی از مبالغ جزئی نظیر کارمزد هم نگذشت. آن‌طور که برای سرمربی پرتغالی استقلال شرایط را فراهم کرده‌اند ممکن است او هم برای آبی‌ها در آینده دردسرساز شود. مدیران استقلال این موضوع را درک می‌‌کنند؟

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها