فاطمه شیرازی، تهیهکننده برنامه رنگینکمان درباره این برنامه گفت: برنامه رنگینکمان علاوه بر توجه به بعد بصری، نگاه ویژهای به سادهسازی و استفاده از المانهای شاد با طیف رنگهایی که ضمن داشتن هارمونی، جذابیت دارد، در برنامه گنجانده است. این برنامه با ساخت سرودهای مختلف و مربوط به مضامینی که در دستورکار دارد، اقدام به ترسیم فضایی معنوی و شاد و طراحی بازی و مسابقه با مشارکت حاضرین کرده تا بتواند لحظات بهیادماندنی را برای بچهها به ارمغان بیاورد.وی ویژگیهای برنامه رنگینکمان را برشمرد و اظهار کرد: تعامل نزدیک با بچهها و آموزش مهارتهای زندگی فردی و اجتماعی بهصورت غیرمستقیم در روند کاری برنامه همواره مد نظر بوده است. بههمیندلیل تابهحال موضوعات مختلفی را مطرح کرده و اطلاعات و آموزشهایی را به مخاطبان خود ارائه کرده است. مضامینی همانند هوای پاک، ترافیک، دوست محیطزیست، نقشه ایران، فرزندآوری، خانواده و... که هرکدام در نوع خود با پشتوانه پژوهش نوشته و تدوین شده است.
تهیهکننده برنامه رنگینکمان در مورد تیم تولید محتوای این برنامه به میزان توضیح داد: تیمی متشکل از روانشناسان و جامعهشناسی و برنامهساز حوزه کودک و همچنین برخی کودکان خلاق تشکیل شده که در ساخت بخشهای مختلف برنامه رنگینکمان ما را یاری میکنند. از سوی دیگر این برنامه بهعنوان تنها برند زنده کودکونوجوان از شبکه پنج سیما همچنان در حال ساخت و پخش است.شیرازی در مورد اقبال جامعه از برنامه رنگینکمان تصریح کرد: خوشبختانه برنامه رنگینکمان از ابتدا توانست اقبال جامعه را با خود همراه کند. از این رو تلاش ما طی این سالها افزودن بر تعداد مخاطبان بوده است. از سوی دیگر شاخصی که بهواسطه آن میتوان اقبال مخاطبان را تخمین زد و سندیت دارد، حضور مردم به هنگام برگزاری برنامهها، خارج از استودیو است. برنامه رنگینکمان در برخی از زمانها یا مناسبتها به میان مردم میآید و از مکانهایی همانند ورزشگاهها استفاده میکند که با همکاری شهرداریها برای اجرا و حضور پررنگ مردم استفاده میشود. حضور مردم در این برنامهها شگفتآور و خود نشاندهنده دیدهشدن برنامه است.
وی به برنامههای مناسبتی اشاره و بیان کرد: برنامه رنگینکمان طی یک برنامهریزی دقیق برای مناسبتهای مختلف برنامههای خاص آن روز را تهیه میکند و روی آنتن میبرد. حتی در ایام تاسوعا و عاشورا محتوایی با این مضمون که برای کودکان قابلفهم باشد، تهیه و آماده میکند. در ایامی مانند چهارشنبهسوری و یلدا نیز برنامههایی ویژه تولید کرده است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد