فارس: بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به منظور بازدید از راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک دوشنبه یا سهشنبه عازم ایران میشوند.
کد خبر: ۱۴۰۹۳۰

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر افزود: این بازدید طبق توافق ایران و آژانس صورت میگیرد.
وی افزود: احتمالا9 سفر بازرسان آژانس به ایران یک روزه خواهد بود.
قرار بود که هیئت آژانس بینالمللی انرژی اتمی روزهای هشتم و نهم مرداد برای بازدید از تأسیسات آب سنگین اراک به ایران سفر کنند.
این منبع آگاه در خصوص سفر هیئتی دیگر از بازرسان آژانس به ایران در 15 مرداد نیز با بیان این که این سفر در توافق ایران و آژانس مشخص شده است، گفت: این سفر نیز برای نظم دادن بیشتر به نحوه بازرسیها صورت میگیرد که این موضوع خواست ایران نیز هست.
در پی مذاکرات میان محمد البرادعی مدیرکل آژانس و علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هیئتی از آژانس بینالمللی انرژی اتمی به ریاست «اولی هاینونن» معاون مدیرکل در امور پادمانها در تهران و وین مذاکراتی داشت. در دور اول این مذاکرات در خصوص بازدید بازرسان از راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک تا اواخر ژوئیه سال جاری و نهایی ساختن رویکرد پادمانها در نطنز تا اوایل ماه اوت توافق حاصل شد.
هدف از این مذاکرات تدوین نقشه کاری درباره مدالیته حل مسایل باقی مانده مربوط به برنامه هستهای ایران و روشن ساختن برخی مسایل اجرایی پادمانها عنوان شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها