امام جمعه کرج مطرح کرد؛

لغو کاپیتولاسیون، نمونه بصیرت علمای دین

امام جمعه کرج گفت: لغو قرارداد کاپیتولاسیون نمونه‌ای از تبیین، مقاومت و بصیرت علمای دین محسوب می‌شود.
امام جمعه کرج گفت: لغو قرارداد کاپیتولاسیون نمونه‌ای از تبیین، مقاومت و بصیرت علمای دین محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۷۶۸۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز،امام جمعه کرج در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق(ع) امام تبیین و مقاومت بود و ایشان در راه تبیین قدم‌های بزرگی برداشتند و در مسیر مبارزه با طاغوت از روش مقاومت استفاده کردند تا بتوانند شیعه را حفظ و از شیعیان دفاع کنند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه مقاومت در برابر استکبار و تبیین حقایق دینی و حفظ ارزش‌های اسلامی از ائمه اطهار(ع) به علمای دین رسیده و به مردم منتقل شده است، بیان داشت: طی ۲۰۰ سال اخیر، ما شاهد موارد زیادی از بصیرت و تبیین و مقاومت علمای دینی در برابر دسیسه‌های دشمنان بودیم که از جمله آن‌ها لغو قرارداد کاپیتولاسیون بود.

خطیب جمعه کرج به لغو قرارداد تنباکو که با فتوای آیت‌الله میرزای شیرازی اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: میرزای شیرازی به عنوان عالمی وارسته بصیر و هوشمند در زمانی خاص به میدان آمدند و با حمایت مردم و فتوایی که دادند این قرارداد لغو شد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: اگر مردم تدین لازم را نداشتند، نمی توانستند در مقابل دشمنان مقاومت کنند و ریشه این مقاومت در  روحانیت بود که پرورش یافته مکتب اهل بیت و روش امام جعفر صادق (ع) بودند.

وی افزود: محور مقاومت این روز‌ها در منطقه قدرت گرفته است و موافقت اتحادیه عرب به بازگشت سوریه به این اتحادیه، فریاد بلند شکست اروپا در منطقه است؛ جبهه مقاومت اسلامی با صلابت در میدان ایستاده و ایران پشتیبانی‌های لازم را از او خواهد داشت و امروز بهترین فرصت است که حزب الله لبنان و حشدالشعبی و انصارالله یمن با اتحاد و همکاری هم، روز و شب رژیم صهیونیستی را سیاه و نابودی او را جلو بیندازند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی به شاهنامه فردوسی اشاره کرد و گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب، منش ایرانی بوده است که بعد‌ها با اسلام تلفیق شده و در بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی از مسئولان خواست تا توجه بیشتری به پاسداشت زبان فارسی داشته باشند.

وی در ادامه خطبه ها خطاب به مسئولان گفت: دستگاه‌های متولی ترک فعل زیاد دارند که جای تاسف دارد و از استاندار و اصناف انتظار داریم که نسبت به وظایف خود متعهد باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها