۱۰گام مقابله با مشکلات ساختاری اقتصاد
«جام‌جم» راهکارهای دولت برای مهار تورم و رشد تولید را بررسی می‌کند

۱۰گام مقابله با مشکلات ساختاری اقتصاد

به مناسبت تاجگذاری پادشاه انگلیس، تمام کشورهای مشترک‌المنافع مراسم جشن و پایکوبی و بزرگداشت برگزار خواهند کرد که همگی میلیون‌ها دلار از جیب مالیات‌دهندگان آن کشورها هزینه در بر خواهد داشت.
به مناسبت تاجگذاری پادشاه انگلیس، تمام کشورهای مشترک‌المنافع مراسم جشن و پایکوبی و بزرگداشت برگزار خواهند کرد که همگی میلیون‌ها دلار از جیب مالیات‌دهندگان آن کشورها هزینه در بر خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۰۶۹۴۱

چارلز چهلمین پادشاه سلطنتی خواهد بود که از زمان پادشاه ویلیام اول در سال۱۰۶۶ میلادی در کلیسای مرکزی لندن تاجگذاری می‌کند.خانواده سلطنتی انگلیس در حالی دیروز تاجگذاری پادشاه جدید را طی مراسمی پرخرج در مقابل چشم همه جشن گرفتند که اختلافات اجتماعی و فقر روزافزون در این کشور بیداد کرده و محبوبیت سلطنت به حد پایینی افول کرده است.

هندوستان تایمز:
تاجگذاری چارلز سوم ۲۵۰ میلیون پوند هزینه دارد. به گفته منتقدان این هزینه پولی است که باید برای مقاصد دیگر استفاده شود. تفاوت‌های اجتماعی- که در حال حاضر قابل توجه است- اخیرا حتی در انگلیس بیشتر شده است.

گاردین:
روزنامه گاردین اخیرا در یک پروژه تحقیقاتی بزرگ به ردیابی اموال پادشاه پرداخته و ثروت خصوصی وی را ۱.۸میلیارد پوند تخمین زده است که شامل املاک و مستغلات، جواهرات، آثار هنری، اسب، ماشین، سرمایه‌گذاری و خیلی چیزهای دیگر می‌شود.

ساندی‌تایمز:
درحال حاضر۱۷۷میلیاردر در بریتانیا وجود دارد. گفته می‌شود که ثروت آنها فقط بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ تقریباً ۱۵۰میلیارد پوند افزایش یافته است. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا نیز یکی از ثروتمندترین مردان این کشور است. همزمان بسیاری از بریتانیایی‌ها از ناامیدی به خیابان‌ها می‌آیند. در بسیاری از بخش‌ها، کارمندان مجبور بودند سال‌ها ضرر درآمد واقعی را بپذیرند‌.

فراسر:
بر اساس نتایج نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی فراسر در سال‌۲۰۱۳، ۷۵ درصد از بریتانیایی‌ها همچنان طرفدار سلطنت به‌عنوان یک نوع حکومت بودند، اما امروز سلطنت فقط ۵۸ درصد طرفدار دارد.

روزنامه وینر سایتونگ:
میلیون‌ها بریتانیایی تنها می‌توانند با ناباوری جشن‌ها و اهتزاز پرچم‌ها را تماشا کنند. آنها نه‌تنها چیزهای تجملی را که خانواده سلطنتی به آن عادت کرده‌اند ندارند، حتی از لوازم ضروری بقا نیز بی‌بهره هستند و به طور خطرناکی به سطح پایین معیشتی نزدیک می‌شوند.

مدرسه اقتصاد لندن:
تفاوت قابل توجهی در وضعیت معیشتی انگلیسی‌ها در مقایسه با سایر کشورها وجود دارد. بر اساس گزارش تازه مدرسه اقتصاد لندن، خانوارهای بریتانیایی به طور متوسط ​​۸۸۰۰ پوند فقیرتر از خانوارهای آلمان، فرانسه یا هلند هستند. این مقایسه حتی در برابر کشورهای کم برخوردارتر اروپا هم نتایج فاجعه باری برای مردم انگلیس به همراه داشته است.

«لندن» پادگان شد
همزمان با آغاز مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز‌سوم که مهم‌ترین رویداد از زمان درگذشت ملکه پیشین بریتانیا، الیزابت است، پایتخت انگلیس، لندن به یک پادگان نظامی تبدیل شده است.

الماس خونین
سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آفریقای جنوبی گزارش داده که الماس ۵۰۰قیراطی نصب ‌شده در عصای سلطنتی از آن آفریقای جنوبی است و باید برگردانده شود. پیرو این موضوع کارزاری در این کشور به راه افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها