اعظم سنایی، مربی و کاپیتان تیم‌ملی هاکی روی یخ در آستانه حضور در مسابقات آسیایی

مطمئنم با مدال برمی‌گردیم

اردیبهشت ۱۴۰۲ تاریخ خیلی مهمی برای دختران هاکی روی یخ ایران خواهد بود. نسل اول هاکی روی یخ ایران حالا قرار است برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا با حریفان خود رقابت کنند و این در حالی است که تا سه سال قبل هیچ خبری از این تیم نبود!
اردیبهشت ۱۴۰۲ تاریخ خیلی مهمی برای دختران هاکی روی یخ ایران خواهد بود. نسل اول هاکی روی یخ ایران حالا قرار است برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا با حریفان خود رقابت کنند و این در حالی است که تا سه سال قبل هیچ خبری از این تیم نبود!
کد خبر: ۱۴۰۵۷۸۹
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش

اما حالا چند روز دیگر تیمی آماده و سرحال، با انگیزه و نایب قهرمان بازی‌های کشورهای اسلامی، قرار است به تایلند اعزام شود و یکی از مدعیان کسب مدال باشد. اعظم سنایی، یکی از مهره‌های اصلی این تیم‌؛ بازیکن-مربی و کاپیتان تیم‌ملی هاکی روی یخ دختران است. او در گفت‌وگو با جام‌جم از شرایط این روزهای تیم و انگیزه بالای دختران ایران برای دستیابی به خوشرنگ‌ترین مدال گفت.

چند روز دیگر عازم تایلند هستید و شما یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها را به عهده دارید. بازیکن-مربی و کاپیتان تیم‌ملی. داشتن هم‌زمان این مسئولیت‌ها برایت سخت نیست؟
قطعا کار سختی است که هم بازی کنی و هم حواست به تیم و بازیکن‌ها باشد. از یک طرف حواسم باید به وظیفه‌ام به عنوان یک بازیکن باشد و از طرف دیگر کاپیتان هستم و باید حواسم به هم‌تیمی‌هایم باشد. مسلما مربی بودن از این‌دو هم سنگین‌تر است. من مربی تیم هستم و سرمربی تیم امسال آقای هوشیدری هستند. در طول تمریناتی که داریم مسئولیت من در این عنوان‌ها بیشتر است ولی در مسابقات با حضور سرمربی تمرکز من بیشتر روی بازیکن بودنم است.

تا سه سال قبل صحبت کردن درباره حضور در مسابقات آسیایی برای دختران هاکی روی یخ ایران شبیه رویا بود.
دقیقا همین‌طور است. ما تا سه سال پیش زمین یخ نداشتیم و بازیکنان ما اینلاین هاکی کار می‌کردند. خیلی از آنها آرزو داشتند که بتوانند هاکی روی یخ کار کنند ولی ما زمین یخ نداشتیم تا حدود سه سال قبل. ما از همان سال اول اردوهای تیم‌ملی را شروع کردیم و تاکنون در دو تورنمنت شرکت کرده‌ایم. یکی سال گذشته و تورنمنت امارات که اولین تجربه بازی تیم‌مان در یک تورنمنت رسمی و سخت بود و نایب قهرمانی شدیم. دومین تجربه ما هم چند ماه پیش در کازان روسیه بود که مجددا نایب قهرمان شدیم. ولی اصل ماجرا این است که تمام این سه سال آنچه را که برایش تلاش کرد‌ه‌ایم مسابقات آسیایی است.

با توجه به اولین حضور در آسیا، تیم ما چقدر به لحاظ روحی روانی آماده و با انگیزه است؟
حتما می‌دانید تیم‌های رقیب ما چقدر قدرتمند هستند. حداقل این که مثل ما تازه سه سال نیست که زمین یخ دارند و سال‌هاست مشغول تمرین این رشته هستند اما از زمانی که پیست یخ افتتاح شد ما تمام تلاشمان را کردیم که بچه‌ها را در اردو نگه داریم، تا آنها تمرین کنند و فعال باشند و روحیه‌شان بسیار بالا باشد. من، آقای هوشیدری و مربی‌هایی که از خارج کشور آوردیم، همه تلاش‌مان را کردیم که بچه‌ها با توجه به زمان و سابقه کم به سطح خوبی از هاکی روی یخ برسند. تیم ما جوان و به شدت با‌انگیزه است و همه اینها‌ امید یک مدال خوب را می‌دهد.

بازی‌های پیش رو را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
همه بازی‌ها سخت است چون اولین تجربه ما در آسیاست و از بین تیم‌هایی که با آنها بازی داریم فقط با امارات بازی کردیم. با تیم‌های دیگر هیچ بازی نداشته‌ایم و واقعا قابل پیش‌بینی نیست چه اتفاقی می‌افتد. تایلند میزبان است و یقینا با دست پر آمده است، سنگاپور بسیار باتجربه است، قرقیزستان تیم بسیار قوی است و همه این‌ها بازی‌های سخت ما خواهد بود.

با این سختی‌ها اما به نظر می‌رسد تیم ما یکی از شانس‌های کسب مدال است.
احتمال مدال‌آوری‌مان خیلی زیاد است. گرچه این رشته در کشور ما جدید و نوپاست ولی خدا را شکر همه ما پیش زمینه هاکی را در بخش اینلاین(اسکیت هاکی) داریم و امیدمان به مدال آوردن خیلی زیاد است. هیچ شکی در توانایی این تیم ندارم و مطمئنم با مدال برمی‌گردیم و تمام تلاش‌مان بر این است که بتوانیم رنگ این مدال را خوشرنگ‌تر باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها