این گاز معروف اما حادثه‌ساز

سال‌هاست اجاق‌گازها به جزء اصلی آشپزخانه تبدیل شده‌اند و اصولا فلسفه اصلی وجود آشپزخانه در خانه، پخت‌و‌پز به‌وسیله همین اجاق‌هاست. اما خب اجاق‌گاز وسیله‌ای است که با گاز و آتش سر و کار دارد و به همین دلیل هم در مواجهه با آن باید یک‌سری نکات ایمنی را رعایت کنیم‌.
کد خبر: ۱۴۰۴۳۷۳

خیلی وقت‌ها شده که همین اجاق‌گازها که ما همیشه در زندگی از آن استفاده می‌کنیم حوادث غیر‌قابل جبرانی را به‌وجود آورده و وقتی علت حادثه را بررسی می‌کنیم به موارد بسیار ساده‌ای می‌رسیم که اگر رعایت می‌شد آن حادثه هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتاد. 
اجاق‌گاز را در محلی قرار دهید که در معرض باد و کوران یا بادبزن‌های برقی نباشد، زیرا اگر آتش خاموش شود ممکن است خطر آفرین باشد. اجاق‌هایی که به ترموکوپل حرارتی مجهز هستند ایمنی بیشتری دارند، زیرا با خاموش‌شدن آتش جریان خروج گاز متوقف می‌شود حتما دستگاه‌های گاز‌سوز به‌خصوص اجاق‌گاز به ترموکوپل و پیلوت مجهز باشند. از سر رفتن غذا روی اجاق نیز جلوگیری کنید‌. این اتفاق علاوه بر مسائل بهداشتی، اگر اجاق‌گاز شما دارای استانداردهای ایمنی نباشد منجر به نشت گاز و خطرات بعد از آن می‌شود. اگر چربی یا روغن روی اجاق‌گاز سر رفته و آتش گرفت کافی است شیر منبع گاز را ببندید و آتش روغن را با خاموش‌کننده یا با انداختن یک پارچه ضخیم خیس روی آتش خاموش کنید. 

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها