همزمان با راه‌اندازی سامانه اعلام آرای نمایندگان و انتشار داوطلبانه این آرا، آرای رئیس مجلس شورای اسلامی نیز شفاف شد.
همزمان با راه‌اندازی سامانه اعلام آرای نمایندگان و انتشار داوطلبانه این آرا، آرای رئیس مجلس شورای اسلامی نیز شفاف شد.
کد خبر: ۱۴۰۲۴۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، با راه‌اندازی سامانه اعلام آرای نمایندگان مجلس که داوطلب انتشار آرای خود هستند، آرای رئیس مجلس شورای اسلامی نیز شفاف شده و در این سامانه در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

این درحالی است که برخی کانال‌ها و رسانه‌ها در فضای مجازی، مدعی عدم مشارکت رئیس مجلس در این سامانه شده‌اند اما بررسی این سامانه نشان می‌دهد که این ادعا خلاف واقع است و آرای قالیباف در طرح‌های مختلف در این سامانه قرار داده شده و در دسترس عموم مردم قرار دارد.

بنابراین گزارش، پیش از این حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از راه‌اندازی سامانه مدیریت شفافیت آرای نمایندگان خبر داده بود.

وی گفته بود که «سامانه شفافیت آرای نمایندگان در زمان حاضر به‌صورت اختیاری فعال شده است، یعنی نمایندگانی که تمایل داشتند که آرای آنها درباره طرح‌ها و لوایح به‌صورت شفاف اعلام شود در نامه‌ای به هیئت رئیسه اعلام آمادگی کرده‌اند لذا آرای آنها به‌صورت شفاف در سامانه درج می‌شود.

به گزارش تسنیم، سامانه مدیریت شفافیت آرای نمایندگان از 21 اسفند سال گذشته آغاز به فعالیت کرده و آرای نمایندگان درباره طرح‌ها و لوایحی را که بعد از این تاریخ در صحن علنی بررسی شده است از جمله «طرح حمایت از گزارشگران فساد» و «طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» را منتشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از سایت parliran.ir آرای نمایندگان و رئیس مجلس درباره طرح‌ها و لوایح را مشاهده کنند./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها