رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: دولت آمادگی دارد سهمیه ای را به عنوان سهمیه بنزین برای 2سفر در سال به شهروندان اختصاص دهد؛ ولی هنوز سازوکاری برای نحوه ارائه و تخصیص این سهمیه تدوین نشده است.
کد خبر: ۱۴۰۰۶۲

اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش جام جم درخصوص تاثیر منفی سهمیه بندی بنزین بر سفرهای برون شهری افزود: کاهش سفرهای گردشگری و سفرهای برون شهری شهروندان کاملا محسوس است و هتلها و میهمانسراهای مناطق گردشگری در این زمینه به مشکل برخورده اند.
ما پیش بینی می کردیم که چنین مشکلاتی ایجاد شود، ولی به دلیل اصرار مجلس بر سهمیه بندی ، زمان اجازه نداد که در این زمینه برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت آمادگی دارد که سهمیه ویژه بنزین برای سفر به شهروندان اختصاص دهد و آقای رئیس جمهور نیز موافق هستند، ولی مشکل این است که ما نمی دانیم چه سازوکاری طرح ریزی شود که مردم با بنزینی که به عنوان سهمیه سفر دریافت می کنند، سفر کنند و صرف کارهای دیگر نشود.
رحیم مشایی خاطرنشان کرد: البته تاثیر سهمیه بندی بنزین بر سفرهای گردشگری فقط محدود به سفرهای خصوصی و سازمان نیافته شهروندان است و تاثیری بر تورهای گردشگری و سفرهایی که به صورت سازماندهی شده انجام می شود، ندارد. این سفرها و نحوه کار آژانس های مسافرتی تحت کنترل است.
معاون رئیس جمهور درخصوص این که تورهای گردشگری به دلیل سهمیه بندی بنزین نرخ خدمات خود را بالا برده اند، گفت: هیچ افزایش قیمتی از سوی تورهای گردشگری اعمال نشده و نحوه کار آژانس های مسافرتی تحت نظارت و کنترل است و شهروندان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها