چگونه با استفاده از مواد طبیعی تخم‌مرغ‌های هفت‌سین را رنگ کنیم؟

تخم‌مرغ رنگی با پوست پیاز!

تخم‌مرغ‌های رنگی یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز و جذاب سفره هفت‌سین است که به‌خصوص برای بچه‌ها جذابیت ویژه‌ای دارد. اما شاید ندانید می‌توان با استفاده از مواد دم‌دستی و طبیعی رنگ‌هایی جذاب و بدون ضرر روی پوست تخم‌مرغ طراحی کرد؛ تخم‌مرغ رنگی‌هایی که با خیال راحت می توانید بشکنید و بخورید!
کد خبر: ۱۳۹۹۴۶۶
نویسنده زهره احمدی - چاردیواری

یکی از این مواد طبیعی پیاز است. بله درست شنیدید. می‌توان با پوست پیاز تخم‌مرغ‌های سفره هفت‌سین را به روش‌هایی خلاقانه رنگ کرد. 

روش اول:

درون یک قابلمه پوست پیازها رو می‌ریزیم، خیلی آرام و با احتیاط تخم‌مرغ‌ها را روی پوست پیازها می‌چینیم و بقیه پوست پیازها را روی تخم‌مرغ‌ها می‌ریزیم. آب سرد درون قابلمه می‌ریزیم و می‌گذاریم روی شعله ملایم به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه تخم‌مرغ‌ها آب‌پز شود تا رنگ قرمز پوست‌پیازها را به خود بگیرند.

روش دوم:

می‌توانید خیلی با احتیاط هر تخم‌مرغ را درون مقداری پوست پیاز قرار بدهید و درون قابلمه بگذارید. روی آن آب بریزید و بگذارید تا آب‌پز شود.

روش سوم، روش خلاقانه: 
قبل از این که هر تخم‌مرغ را درون پوست پیازها بپیچید، با گل‌های طبیعی یا برگ سبزیجات را دورشان ببندید، به طریق گذاشتن داخل یک پارچه توری یا جوراب یا نخ‌پیچ‌کردن گل‌ها و برگ‌ها دور تخم‌مرغ‌ها.  بعد این تخم‌مرغ‌ها را داخل پوست پیاز بگذارید. تخم‌مرغ‌ها را داخل قابلمه بگذارید. روی آن آب سرد بریزید و بگذارید تا آب‌پز شود.

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها