یک نماینده مجلس در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

ایجاد طبقه متوسط زاییده انقلاب است‌

نماینده آذر شهر، اسکو و تبریز ایجاد طبقه متوسط را زاییده انقلاب اسلامی دانست‌.
کد خبر: ۱۳۹۷۰۴۲

محمد حسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین گفت: قبل از انقلاب ما یک اقلیت بسیار محدود مرفه و اکثریت محروم داشتیم‌ و دسترسی اکثر مردم به حداقل امکانات زندگی بسیار پایین بود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از نوجوانان و جوانان به شرایط پیش از انقلاب آگاهی ندارند، ادامه داد: پس از انقلاب و شکل‌گیری فضای عداتخواهی در کشور و پیگیری آن در افراد مختلف به تدریج بخش‌های قابل توجهی‌ از طبقه محروم طبقه جدیدی را به نام طبقه متوسط به وجود آورد که پیش از انقلاب وجود نداشت‌.

نایب رئیس اول کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس وی افزود: الگوهای مصرف طبقه متوسط مانند لباس، تغذیه‌ مسکن، لوازم زندگی و سایر موارد پس از انقلاب با سرعت قابل توجه تغییر و روند رو به رشدی به خود گرفت‌ و ما دیگر پدیده زندگی چندین خانوار در یک خانه را ندیدیم‌.

این نماینده مجلس اضافه‌ کرد: طبقه جدیدی که در اجتماع به‌وجود می‌آید نیازهای جدیدی را انتظار دارد‌ و طبیعتا آنچه الان به‌عنوان مشکلات در میان مردم مطرح است‌، نیازهای طبقه متوسط است و مانند زمان قبل از انقلاب نیاز همه مردم نیست‌.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما پیش از انقلاب کشوری کاملا وابسته و در حوزه‌های سیاسی و نظامی بدون اختیار بودیم اما پس از انقلاب‌ به کشوری مقتدر و محور تبدیل شدیم‌ و این واقعیت‌ بر همه دنیا آشکار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها