آیا می دانید علت اختلاف قیمت میان دو فرش ماشینی چیست؟ آیا می دانید یک فرش ماشینی باکیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ و به چه مواردی موقع خرید فرش باید دقت کنیم؟
کد خبر: ۱۳۹۴۵۳۹

در این مقاله تمام ویژگی های فرش ماشینی با کیفیت را بررسی می کنیم و تمام فوت و فن های لازم را برای خرید فرش توضیح می دهیم.

 

برای خرید فرش ماشینی باکیفیت به چه نکاتی دقت کنیم؟

 

این روزها خرید کالاهای بزرگ برای منزل کار بسیار دشواری است.در بازار ما تنوع بی شماری از هر کالا با ویژگی های متفاوت و قیمت های متفاوت وجود دارد که حسابی آدم را سر درگم می کند.


مخصوصاً اگر قصد خرید فرش برای خانه خود داشته باشید با تنوع طرح و رنگ زیادی مواجه می شوید.اطلاعات مربوط به فرش تخصصی است و کمتر خریداری به این اطلاعات آگاه است.در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب و باکیفیت را ، به زبانی ساده و خودمانی به همراه چند تکنیک تخصصی برای شما شرح دهیم تا بهترین فرش را انتخاب کنید.بیایید با اولین سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود شروع کنیم: اصلا چرا باید فرش ماشینی با کیفیت بخریم؟

 

برای خرید فرش ماشینی باکیفیت به چه نکاتی دقت کنیم؟


چرا باید فرش ماشینی با کیفیت بخریم؟


فرش های ماشینی با کیفیت دوام و عمر بالایی دارند و تا سالیان سال میهمان منزل شما هستند.در حالی که فرش ماشینی بی کیفیت یا کم کیفیت دوام بالایی ندارد. فرش های بی کیفیت در اثر پاخوردگی سفت و سخت می شوند و لطافت اولیه ی خود را از دست می دهند. رنگ فرش بی کیفیت به مرور کدر می شود و تغییر می کند. فرش بی کیفیت هنگام شست و شو رنگ پس می دهد و حتی ممکن است رنگش از بین برود و غیر قابل استفاده شود.


فرش های ماشینی بی کیفیت ایجاد آلرژی می کنند و خصوصاً برای سلامت کودکان و حیوانات خانگی اصلا مناسب نیستند.


فرش ماشینی بی کیفیت طول عمر کوتاهی دارد و مدت کوتاهی میهمان منزل شما هستند.این به این معناست که شما هزینه ی خرید فرش بی کیفیت را فقط برای چند ماه پرداخته اید و باید به فکر فرشی نو و هزینه ای دوباره باشید.


علت اختلاف کیفیت و قیمت در فرش های ماشینی چیست؟


اولین جمله ی اشتباه : ((همه ی فرش های ماشینی یکسان هستند.))
همانطور که از نامش پیداست،فرش ماشینی ،فرشی است که توسط ماشین های بافندگی و بدون دخالت مستقیم دست بافته می شود.تعریفی که از فرش ماشینی ارائه می شود و تقریباً همه ی مردم آن را می دانند اولین تله ی شیادان برای به دام انداختن خریداران بی تجربه است.این جمله ی اشتباهی ست که فروشنده هایی که برای فروش فرش به شما می گویند:((همه ی فرش های ماشینی یکسان هستند و باید ارزان ترین فروشگاه را انتخاب کنید.))


در صورتی که اینطور نیست و ما باید از خودمان سئوال کنیم که چه تفاوتی میان فرش ماشینی با کیفیت و بی کیفیت می تواند وجود داشته باشد.


درست است که همه ی فرش های ماشینی با دستگاه بافندگی ،بافته می شوند اما این به معنی یکسان بودن آنها نیست.برای اینکه وقت و پول خود را هدر ندهید پیشنهاد می کنیم برای خرید فرش ماشینی باکیفیت به فروشگاه های فرش بهشتی مراجعه کنید و از نزدیک طرح و نقش زیبا فرش ها را مشاهده کنید.


یک فرش ماشینی هشت مرحله ی کلی تولید را طی می کند تا تبدیل به یک فرش کامل شود.لازم به ذکر است که هر کدام از این مراحل به تنهایی شامل زیر مرحله های متعددی نیز هستند که بخش"بافته شدن توسط دستگاه" صرفاً یکی از این زیر مرحله ها است. در هر مرحله ی تولید از انتخاب مواد اولیه تا مراحل سخت و طولانی تکمیل،رفو و کنترل کیفی فرش ،در هر کارخانه ی تولید فرش به صورت متفاوتی انجام می شد و سبب اختلاف کیفیت و اختلاف قیمت فرش های ماشینی با یکدیگر می شود.


فرش ماشینی با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟


·         اصالت مواد اولیه


مواد اولیه ی بافت فرش ماشینی ،الیاف یا همان نخ ها هستند.برای بافت فرش ماشینی از الیاف گوناگونی می توان استفاده کرد.


با کیفیت ترین و گرانبها ترین الیافی که در بافت فرش ماشینی از آن استفاده می شود،الیاف اکریلیک و بامبو یا ابریشم ماشینی هستند.


الیاف اکریلیک هیت ست شده رنگی درخشان و شفاف و دوام بسیار بالایی در برابر شست و شو دارند.در نتیجه فرش هایی از جنس اکریلیک طول عمر بسیار بالایی دارند.


لازم به ذکر است که الیاف اکریلیک هم درجه های کیفی متفاوتی دارند که قیمت های متفاوتی در بازار دارد.


برای مطمئن شدن از جنس اکریلیک شناسنامه ی فنی فرش،یا همان لیبل فرش را ،که طبق قوانین استاندارد باید پشت فرش چسبیده باشد، را حتما بررسی کنید و مطمئن شوید روبه روی "جنس نخ خاب" اکریلیک ذکر شده باشد.اگر از بین تنوع این همه طرح و نقش و رنگ فروشگاه فرش بهشتی ، مدل دلخواه فرش خود را انتخاب کردید حتما لیبل آن را چک کنید و خیالتان از کیفیت الیاف فرش راحت باشد.

 

برای خرید فرش ماشینی باکیفیت به چه نکاتی دقت کنیم؟
در سالهای اخیر برخی از تولیدکنندگان فرش ماشینی توانسته اند،فرش هایی از جنس پشم و دقیقاً مشابه فرش دستبافت تولید کنند.اگرچه فرش های ماشینی پشمی برای دوست داران فرش با الیاف طبیعی گزینه ی مناسبی هستند اما قیمت تمام شده ی بسیار بالاتری دارند.


 
برای خرید فرش ماشینی باکیفیت به چه نکاتی دقت کنیم؟


·         اصالت نقش


همانطور که فرش دستبافت باید از روی نقشه و با دقت فراوان بافته شود، فرش ماشینی بر اساس نقشه های مخصوص خود باید بافته شود تا بدون خطا و بی نقض باشد.


این تنوع طرح و نقش و رنگ فرش ماشینی فرش بهشتی توسط طراحان متخصص خلق، طراحی و اجرا می شود. این در حالی است که بسیاری از تولیدکنندگان دیگر فرش حاضر به پرداخت این هزینه ی هنگفت نیستند و به کپی برداری بی کیفیت از نقشه های اصیل و با کیفیت، برندهای خوب اکتفا می کنند.


برای خرید فرش ماشینی باکیفیت و با نقش اصیل بهتر است به سراغ برندهای خوشنامی همچون فرش بهشتی، در شعب و نمایندگی های سراسر ایران بروید. اگر به فرش های ابریشمی ماشینی فرش بهشتی را از نزدیک نگاه کنید تا مطمئن می شوید که نقوش فرش جریان منظم و هماهنگی دارند.

·         اصالت تولید


برخی از مراحل تکمیل فرش ماشینی بسیار حساس هستند و اصولا به صورت دستی با نیمه دستی و توسط متخصصان انجام می شوند. رفو مرحله ای و کنترل کیفی ،ریشه زنی و شیرازه کشی جزو مهم ترین های این مراحل هستند و ضروری است. می بایست هر تولید کننده ی فرش نیروی متخصص جهت انجام این امور استخدام کند اما بسیاری از تولید کنندگان برای کاهش هزینه ی تولید،حاضر به انجام چنین هزینه هایی نیستند.نتیجه ی عدم اصالت در تولید با چشم غیر مسلح و غیر متخصص نیز قابل تشخیص است.پس حتماً هنگام خرید به کج بودن یا محکم نبودن شیرازه ها و ریشه های فرش ماشینی دقت کنید.

 

برای خرید فرش ماشینی باکیفیت به چه نکاتی دقت کنیم؟


اگر به فرش های ابریشمی ماشینی فرش بهشتی از نزدیک نگاه کنید، مطمئن می شوید که نقوش فرش جریان منظم و هماهنگی دارند.


اصالت برند


هر تولید کننده یا برند معتبر فرش ماشینی که استاندارد های لازم تولید را داشته باشد و با خریداران خود صادق باشد،تمامی مشخصات فنی فرش را صادقانه به شما ارائه می دهد و اصالت تولیدش را گارانتی می کند.


ارائه ی گارانتی توسط شرکت یا برند نباید شامل هزینه ی مجزا و مازاد باشد.


برای مشاوره و راهنمایی خرید فرش ماشینی باکیفیت همین الان با شماره 02141173 تماس گیرید و یا به آدرس وبسایت shop.beheshticarpet.com  مراجعه کنید.
 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها