نتقال پایدار با ایمن سازی بخشی از خط26 اینچ بندرعباس –رفسنجان

بخشی از پوشش خط 26 اینچ بندرعباس-رفسنجان به منظور ایمن سازی خطوط و انتقال پایدار فرآورده تعویض شد.
بخشی از پوشش خط 26 اینچ بندرعباس-رفسنجان به منظور ایمن سازی خطوط و انتقال پایدار فرآورده تعویض شد.
کد خبر: ۱۳۹۳۹۲۵

 

هرمزگان-جام جم انلاین-بخشی از پوشش خط 26 اینچ بندرعباس-رفسنجان به منظور ایمن سازی خطوط و انتقال پایدار فرآورده تعویض شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس ؛ رئیس واحد مهندسی حفاظت از خوردگی فلزات منطقه خلیج فارس با اعلام این خبر گفت : پس از کشف موقعیت های تعرض به خط و انجام امور معمول از قبیل خاکبرداری و جداکردن متعلقات متصل شده به خط26 اینچ و به دلیل ترانسفر فرآورده بنزین و نیازمندی های مصرفی این فرآورده اجازه توقف خط داده نشد و از طرفی فشار بالا در کیلومترهای اولیه خط باعث شد که به طور موقت غلاف های فلزی 6 اینچ برروی آن اتصالات قرار گیرد تادرفرصتی مناسب پس از کسب مجوز توقف خط ، این اتصالات و کپ های ایجاد شده به طور کامل از خط جدا شوند.

 

صحبت الله کاویانی با اشاره به اتصال غلاف های فلزی و مشکلات احتمالی که می توانست ایجاد کند افزود : اتصال این شی های زائد برروی خط در آینده می توانست منشا دو اشکال باشد اول اینکه در هنگام خاکبرداری به هردلیل ممکن ، از آنجایی که این شی های متصل شده به خط (تقریبا50سانتی متر) فضای یک طرف لوله را پرکرده بود و می توانست پاکت بیل مکانیکی به این اشیاء برخورد کند و باعث فاجعه از قبیل پارگی خط شود.
وی در خصوص دومین اشکال ادامه داد : از انجایی که به دلیل فشار ترانسفر مواد همواره لرزش در خط ایجاد می شود و از انجایی که این شی اتصال شده از سطح صیقلی برخوردار نبوده ، لذا به علت همان لرزش ها پوشش انجام شده برروی آن پاره و باعث درین ولتاژ های حفاظتی می شود.


کاویانی بیان کرد : واحد مهندسی حفاظت از خوردگی فلزات منطقه پس از عملیات جداسازی غلاف های فلزی و نصب پچ برروی هردو مورد  عملیات آماده سازی سطح را انجام و پس از آن دولایه پوشش سیاه و یک لایه پوشش سفید(Double coat) اعمال شد و پس از اعمال پوشش ،خاکریزی انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها