کشتی گردشگری سانی با ظرفیت ۸۰۰ مسافر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجتمع کشتی سازی ایزو ایکو بندرعباس آماده خدمت رسانی شد.
کشتی گردشگری سانی با ظرفیت ۸۰۰ مسافر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجتمع کشتی سازی ایزو ایکو بندرعباس آماده خدمت رسانی شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۳۸۴

هرمزگان-جام جم انلاین-کشتی گردشگری سانی با ظرفیت ۸۰۰ مسافر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجتمع کشتی سازی ایزو ایکو بندرعباس آماده خدمت رسانی شد.

 

سید عزت الله ضرغامی گفت: این کشتی گردشگری دارای ۸ طبقه، ۳۱۶ تخت، ۴۸۴ صندلی، رستوران، فروشگاه، سینما و سالن کنفرانس است.

 

وی گفت: کشتی سانی دارای چهار قایق نجات ۸۴ نفره، چند قایق نجات ۲۵ نفره و دارای سرعت بین دوزاده تا ۱۶ گره دریایی است.


به گفته ضرغامی، طول کشتی ۱۷۰ متر، عرض ۲۳ و ارتفاع آن ۴۷ متر است.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از کشتی تفریحی سانی در مجتمع کشی سازی بندرعباس گفت: با اعلام دولت قطر، امکان پهلوگیری کشتی سانی و شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد.


سید عزت الله ضرغامی افزود: قرار بود مسافران جام جهانی فوتبال در قطر را به وسیله کشتی سانی جابه‌جا کنیم اما دولت قطر به دلایل مشکلات داخلی خود امکان پهلودهی این کشتی و شناورهای ایرانی را ندارد و مسوولان قطری از به وجود آمدن این شرایط و این که نمی‌توانند گردشگر دریایی جذب کنند، عذرخواهی کردند.

 

وی تاکید کرد: طرف قطری مشکل جدی اقامت دارد و تنها تعداد محدودی از کشتی‌های بسیار بزرگ که در عمل هتل هستند، در آنجا پهلو می‌گیرند و مشکل اقامتی تماشاگران را برطرف می‌کنند.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در۲ هفته اخیر با وجود هماهنگی‌های قبلی انجام شده، دولت قطر اعلام کرد نمی‌تواند در این حوزه (گردشگری) همکاری کنند.


ضرغامی ادامه داد: در طول یکسال گذشته موانع رشد این حوزه از صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفت، همچنین سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده که یکی از آن‌ها اورهال (تعمیرات اساسی) کشتی‌ها، ساخت کشتی‌ها و شناورها انجام شده و دانش فنی که در اینجا شاهد آن هستیم، بسیار ارزشمند است.


مشکل سوخت شناورهای گردشگری با دستور رییس جمهورحل شده است


وزیر میراث ‌فرهنگیدر بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که این کشتی برای خدمت دادن به گردشگران آماده شده است، افزود: یکی از مشکلات شناورهای گردشگری مربوط به قیمت سوخت بود که این باعث می‌شد بخش گردشگری دریایی چندان مورد رغبت فعالان بخش خصوصی نباشد، این مشکل با دستور رییس جمهور و مصوبه هیات دولت برطرف شده و سوخت شناورهای تفریحی یارانه‌ای شد.

 

ضرغامی با بیان این که در روزهای آینده شاهد خروج کشتی سانی برای استفاده گردشگران از ایزوایکو خواهیم بود، اظهار کرد: تفاوت قیمت سوخت یارانه‌ای با سوخت بدون یارانه بسیار بالاست و اکنون فعالیت با شناورهای تفریحی به لحاظ اقتصادی به صرفه است و می‌توان برنامه‌های مختلف برای گردشگران دریایی داشت.


توسعه گردشگری دریایی جزو برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی است


وی با اشاره به این که البته کاری که ما در این حوزه انجام دادیم ربطی به جام جهانی قطر ندارد و توسعه طرح‌ها در حوزه گردشگری دریایی با قوت ادامه می‌یابد، افزود: امکانات جمهوری اسلامی ایران برای انجام سفرهای دریایی به قطر آماده است و از این ظرفیت نه تنها برای قطر بلکه برای سایر کشورها و حتی جزایر داخلی و خارجی از منطقه استفاده خواهد شد.


وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: این ظرفیت روزبه‌روز آماده‌تر می‌شود و با بسته‌های گردشگری خوبی که خواهیم داشت و همچنین با به مقرون به صرفه بودن آن‌ها برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، امیدواریم شاهد تحولات خوبی در حوزه گردشگری دریایی باشیم.

 

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به این که نمی‌شود استانی در کنار دریا قرار داشته باشد و مشکل اشتغال داشته باشد، گفت: هرمزگان از این بابت باید وضعیت بهتری از شرایط کنونی بیابد، این استان نباید مشکل اشتغال داشته باشد.


وزیر میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی در ادامه حضور خود در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو بندرعباس از بخش های مختلف این مجتمع بازدید کرد.

 

مدیرعامل ایزوایکو نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از پیشرفت قابل توجه مجتمع در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، و همچنین توانمندی ها و فعالیت های انجام گرفته این مجتمع افزود: صنعت دریایی و مجتمع ایزوایکو در زمان تحریم و شرایط بد اقتصادی تمام تلاش خود را جهت پشتیبانی از صنعت حمل و نقل دریایی و صنعت نفت گاز کشور به کار گرفته تا رسالت خود را در این بخش به انجام برساند .

 

سلمان ضربی افزود:این مجتمع به معنای واقعی در راستای اقتصاد مقاوتی حرکت کرده و گام برداشته که این موضوع باعث حل مشکلات و برداشتن چالشهایی عظیم از پیش روی کشور بوده است.


ضربی در ادامه با اشاره به تعمیرات اساسی انواع شناورهای تخصصی و بزرگ اظهار کرد، تلاش های مهندسین و پرسنل ایزوایکو در مقاطع مختلف باعث تداوم جریان صدور نفت و فراورده های نفتی بوده تا

اقتصاد کشور آسیب نبیند و این موضوع باعث افتخار ما پرسنل مجتمع ایزوایکو بوده و هست که نقشی تاثیرگذار در پیشبرد اهداف نظام و تحقق برنامه های اقتصادی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها