مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: یکی از موارد جالب توجه در این استان مرزی که گروه‌ها و اقشار مختلفی به آن رفت و آمد دارند، ارتباط سرقت کابل‌های مسی با وضعیت آب و هوایی و فصول است.
مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: یکی از موارد جالب توجه در این استان مرزی که گروه‌ها و اقشار مختلفی به آن رفت و آمد دارند، ارتباط سرقت کابل‌های مسی با وضعیت آب و هوایی و فصول است.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۴۰

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: یکی از موارد جالب توجه در این استان مرزی که گروه‌ها و اقشار مختلفی به آن رفت و آمد دارند، ارتباط سرقت کابل‌های مسی با وضعیت آب و هوایی و فصول است. 

 

مهدی حیدری در نشست خبری اظهار کرد: در شرایط آب و هوایی گرم میزان سرقت‌ها کاهش و در فصل خنک سال هم میزان سرقت‌ها افزایش می‌یابد که نکته جالب توجهی است.

 

وی ادامه داد: سرقت کابل‌های مسی هم بر مشکل‌های مخابرات به‌خصوص در هرمزگان افزوده و علاوه بر این شرکت مشترکان را هم به دردسر انداخته است.

 

وی اضافه کرد: هر سرقت کابل مسی موجب می‌شود ارتباط تلفنی مشترکان برای چند روز تا چند ماه قطع شود و گاهی هم سارقان به کافوها (جعبه تقسیم‌ها) مخابرات دستبرد می‌زنند و ارتباط عده بسیاری را قطع می‌کنند.

 

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان ابراز داشت: راهکار رفع مساله هم تغییر فناوری به فیبرنوری است اما کشیدن فیبرنوری با توجه به هزینه ۳۷۰ هزار تومانی دریافت مجوز از شهرداری بندرعباس برای هر متر کابل کشی چالش ساز است که بایستی به این مبلغ هزینه ۲۰۰ هزار تومانی هر متر مربع کابل کشی فیبرنوری را اضافه کرد.

 

وی ابراز کرد:‌ این هزینه‌ها یکی از چالش‌های مخابرات در هرمزگان برای تغییر فناوری است و برای رفع مشکل هم نگرش مسوولان شهری بایستی تغییر کند و امید که شرایط بهبود یابد.

 

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان بیان کرد: همچنین وقتی مخابرات اقدام به کندن کانال در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر برای تغییر فناوری ارتباطی منازل مردم و اداره‌ها و نهادها از سیم مسی به فیبرنوری کند برای مردم مساله و نارضایتی ایجاد می‌شود.

 

ایجاد کانال تاسیساتی مشترک؛ راهکار کاهش کنده کاری در خیابان‌ها

 

وی افزود: حال کنده کاری شرکت‌های دیگر خدمت رسان نظیر آب، گاز و برق را هم در نظر بگیرید که هرکدام برای تأسیسات خود در خیابان‌های شهر کانال کشی کنند، این میزان نارضایتی مردم و ساکنان شهر را چندین برابر می‌کند.

 

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان بیان کرد: تنها راهکار، ایجاد کانال مشترک تأسیسات یا تونل تاسیساتی مشترک برای عبور این تاسیسات در سطح شهر است که هم هزینه‌های اداره‌های دولتی را کاهش می‌دهد و از میزان نارضایتی شهروندان به خاطره کنده کاری در خیابان‌ها کاهش می‌یابد.

 

حیدری در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه هرمزگان پایلوت و آزمایش هر طرحی در کشور است، آیا نمی‌تواند پایلوت ایجاد کانال مشترک یا تونل تاسیساتی مشترک باشد،‌ گفت: این موضوع یکی از پیشنهادهای مخابرات به مسوولان استانی است و در نشستی که با استاندار داشته باشم موضوع را طرح می‌کنم.

 

مخابرات بایستی به عنوان یک منبع درآمد برای دولت باقی می‌ماند

 

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: مخابرات از جمله سه صنعتی است که گفته می‌شود همیشه درآمدزا هستند و این منبع درآمد بایستی برای دولت باقی می‌ماند.

 

حیدری افزود: نفت، مخابرات و دخانیات از جمله صنایعی هستند که از گذشته گفته شده درآمد زا هستند و این محل درآمد بایستی برای دولت باقی می‌ماند.

 

وی ادامه داد: اکنون و پس از گذشته یک دهه از واگذاری مخابرات به بخش خصوصی شاهدیم که مخابرات ۲۷ استان از جمله هرمزگان زیان‌ده یا ورشکسته شده‌اند و راه نجات آن‌ها هم تغییر تعرفه‌هاست.

 

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان ادامه داد: ثابت ماندن تعرفه‌ها موجب شده همگام با افزایش هزینه‌ها درآمد افزایش نداشته باشد که به عنوان مثال افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارگران در سال گذشته را داشتیم اما همگام با آن افزایش تعرفه‌ها رخ نداد.

 

حیدری بیان کرد: اکنون مخابرات ورشکسته است،‌ شرایط به گونه‌ای است که چند ماه است نتوانسته‌ایم حق بیمه برخی نیروها را پرداخت کنیم و برای رهایی از این وضعیت بایستی نگرش مسوولان دولتی و حاکمیت به این مجموعه تغییر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها