با انجام تغییرات عملیاتی در مسیرهای ورودی و افزایش بازوهای بارگیری در خطوط ریلی تاسیسات مخزندار بندرعباس، امکان بارگیری 250 مخزندار نفتگاز در روز از مبدا بندرعباس فراهم شده است.
با انجام تغییرات عملیاتی در مسیرهای ورودی و افزایش بازوهای بارگیری در خطوط ریلی تاسیسات مخزندار بندرعباس، امکان بارگیری 250 مخزندار نفتگاز در روز از مبدا بندرعباس فراهم شده است.
کد خبر: ۱۳۹۰۷۲۷

هرمزگان-جام جم انلاین-با انجام تغییرات عملیاتی در مسیرهای ورودی و افزایش بازوهای بارگیری در خطوط ریلی تاسیسات مخزندار بندرعباس، امکان بارگیری 250 مخزندار نفتگاز در روز از مبدا بندرعباس فراهم شده است. 

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان افزود : تأسیسات ریلی بندرعباس مسئولیت انتقال فرآورده‌های نفتگاز و نفتکوره پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس را به عهده دارد به طوری که روزانه 81 دوش بارگیری ، کار تخلیه نفتکوره و 27 دوش نیز بارگیری نفتگاز را انجام می‌دهد.

 

احمد سالاری‌فر گفت : گسترش پروژه مخزندار ریلی با اعلام معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و اجرای مصوبات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آغاز و با بازدید تیم فنی منطقه هرمزگان و همکاری مدیران ستادی ظرف مدت 72 ساعت، ارتباط بین خطوط 20 اینچ و هشت اینچ ایستگاه‌های چهار و پنج ریلی انبار تأسیسات ریلی را برقرار شد.

 

وی با اشاره به اینکه پیش از این، عملا برای 50 مخزن‌دار در روز در بندرعباس امکان بارگیری فراهم بوده ادامه داد : با ارتباط بین خطوط، امکان بارگیری به 250 مخزن‌دار رسید و از حبس فرآورده در پالایشگاه‌های حوزه استان هرمزگان که بعضا اتفاق می‌افتاد جلوگیری به عمل آمد.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان خاظر نشان کرد : افزون بر خطوط چهار و پنج که مجهز شده و قابلیت همزمان تخلیه مخزن‎دار نفتکوره و بارگیری مخزن‌دار ریلی نفتگاز را دارد؛ یک طرح میان‌مدت نیز بر اساس تکلیفی که شرکت ملی پالایش و پخش و همچنین ستاد شرکت ملی پخش اعلام کرد، خطوط 10 اینچی نیز طراحی شد تا به صورت هم‌زمان خطوط شش و هفت تأسیسات ریلی نیز امکان تخلیه و بارگیری مخزن‌دار نفتگاز را داشته باشد.

 

احمد سالاری‌فر اظهار امیدواری کرد : با راه‌اندازی این خطوط، شاهد بارگیری همزمان 108 مخزن‌دار در بندر عباس برای فرآورده نفتگاز خواهیم بود، ضمن اینکه مقاصدی که قرار شده ارسال انجام شود از جمله انبار نفت صحرایی زاهدان توسعه یافته و انبار نفت یزد نیز  به شبکه ریلی متصل شده است.

 

سالاری‌فر اتصال انبار نفت یزد به راه آهن و استفاده از مخزندار ریلی برای تخلیه نفتگاز در این انبار را یک پروژه ملی بیان کرد و گفت : 22 مخزن‌دار ریلی از بندرعباس بارگیری و به مقصد تأسیسات یزد ارسال شد.

 

وی با بیان این موضوع که منطقه آمادگی دارد تا روزانه بیش از 300 مخزن‌دار را به مقصد انبار نفت یزد و مقاصد دیگر ارسال کند، اظهار کرد: منطقه شاهرود با ایجاد زیر ساخت‌های لازم یکی دیگر از مقاصدی است که خوشبختانه بارنامه‌ها صادر شده و مخزن‌دارها به سمت شاهرود هم اعزام شده است.

 

این مقام مسئول ، انبار نفت مشهد (زال‌پارس) را یکی دیگر از مقاصد تخلیه با مخزندار ریلی نام برد و گفت : تلاش مسئولان و کارکنان منطقه در انجام مأموریت‌ها ستودنی است، به طوری که همکاران سخت‌کوش و بی‌ادعای منطقه هرمزگان در انجام این امر مهم با یک تلاش جهادی و شبانه‌روزی و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی توانستند این مقاصد را به صورت کامل تأمین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها