کد خبر: ۱۳۹۲۷۸۸

دومین برنامه صمیمانه و نشست معرفی و نقد و بررسی رسانه‌های برتر دارای مجوز از ساترا همز‌مان با ایام سوگواری و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مدیران رسانه تکیه در سالن نشست‌های ساترا برگزار شد.

در این برنامه سیدرضا کاظمی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری تبیان، حسین شاه‌محمدی مدیرعامل رسانه تکیه، محمد پورکریم مشاور اجرایی شبکه قرآن و معارف اسلامی، میثم تربتی مداح و فعال حوزه شعر و ادب، محمدمهدی مومنی‌ها مدیرکل توسعه شبکه تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و مرتضی قاسم‌زاده مدیر توانمندسازی رسانه‌های ساترا حضور داشتند. در ابتدای برنامه، سجاد اسم‌حسینی، کارشناس-مجری گفت: پلتفرم تکیه زیرساختی برای معرفی و ارائه محتوای مذهبی در زمینه هیأت‌های دینی است. این پلتفرم فعالیت خود را از سال۱۳۹۹ آغاز کرده و در سال۱۴۰۰ موفق به اخذ مجوز از ساترا شده است. در ادامه سیدرضا کاظمی، مدیرعامل موسسه فرهنگی‌هنری تبیان تصریح کرد: این رسانه در ابتدای شیوع ویروس کرونا با ارائه خدماتی به هیأت‌های مذهبی، راه‌اندازی شد. این فعالیت با جمع‌آوری آرشیو در سه‌حوزه مداحی، سخنرانی و اصوات قرآنی همراه بود. درحال حاضر پلتفرم تکیه، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مجموعه آرشیوی از محتوای چندرسانه‌ای مذهبی است.

در ادامه، مرتضی قاسم‌زاده، مدیر توانمندسازی و خودتنظیم‌گری رسانه‌های ساترا گفت: این رسانه به لحاظ وضعیت کاربری و خدماتی که به کاربران ارائه می‌‌دهد در وضعیت مطلوبی به‌سر می‌برد. تکیه به واسطه خدمات ارائه شده به کاربران خود توانسته سهم قابل‌توجهی از کاربران رسانه‌های مذهبی را به خود اختصاص دهد. ما در اداره کل صدور مجوز و امور رسانه ساترا در راستای حمایت از رسانه‌ها و تکمیل سبد محتوایی آنها ساز و کارهای حمایتی را درنظر گرفته‌ایم. حسین شاه‌محمدی، مدیرعامل پلتفرم تکیه هم بیان کرد: درحال حاضر می‌توان ادعا کرد جامع‌ترین آرشیو مذهبی کشور در پلتفرم تکیه وجود دارد. ویژگی عمده این پلتفرم در حوزه پخش زنده، سرویس «چند پخشی» آن است. یعنی کاربر علاوه بر پخش زنده محتوای خود روی پلتفرم تکیه می‌تواند به‌طور همز‌مان در پلتفرم‌های ایرانی و برخی پلتفرم‌های خارجی سرویس پخش زنده را در اختیار داشته باشد. در ایام کرونا مصوبه‌ای در ستاد کرونا برای پخش زنده داشتیم اما الان قرار است پخش زنده با همکاری تلوبیون و در قالب تفاهم‌نامه مشترک با آن مجموعه انجام شود.

وی افزود: تاکنون مجموعا حدود ۱۲۰هزار قطعه صوتی و تصویری در این پلتفرم آرشیو کرده‌ایم که از این میان ۶۵درصد مداحی، ۲۵درصد سخنرانی، ۷درصد نماآهنگ و ۳درصد هم مستند است. قصد داریم همز‌مان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سرویس قرآن را به همت دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی به پلتفرم اضافه کنیم. کشورهای هدف ما در این پلتفرم ایران، پاکستان، عراق، هند، سوریه و آذربایجان است. جز کشور هند تقریبا برای تمام کشورها محتواهای اختصاصی آن کشور را آماده کرده‌ایم. نکته جالب توجه این که در بین کاربران به‌جز مخاطبان فارسی زبان تکیه، ۹درصد مخاطبان ما را اردو زبان‌ها تشکیل داده‌اند.

شاه‌محمدی گفت: سرویس‌های تکیه به‌طور رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفته و هم‌اکنون ترافیک مصرفی برای کاربران نیم بهاست اما در حال مذاکره هستیم تا در آینده‌ای نزدیک، ترافیک مصرفی رایگان باشد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها