سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از بازگشایی کاخ سلیمانیه برای بازدید عموم در دهه‌فجر خبر داد و گفت: با توجه به ارزش تاریخی، این اثر در مرکز کرج برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود اما بهره برداری با کاربری موزه نیاز به برخی اصلاحات دارد که در آینده انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۹۲۰۹۵

به گزارش خبرنگار جام  جم البرز، یحیی دارایی از میزبانی البرز برای جشنواره صنایع دستی فجر با حضور ۲۰ استان در شهر کرج از ۱۰ تا ۱۴ بهمن خبر داد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه در این نمایشگاه آثار فاخر صنایع‌دستی استان‌ها به نمایش در می‌آید، اظهار کرد: این غرفه با حضور ۱۰۰ غرفه شامل ۵۰ غرفه از البرز و ۵۰ غرفه از دیگر استان‌ها برگزار و از هنرمندان دارای نشان ملی و بین المللی دعوت می‌شود.

 دارایی با دعوت از سرمایه‌گذاران در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در درجه اول از تمام کسانی که می‌خواهند در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی سرمایه‌گذاری کنند، استقبال می‌شود.

وی موضوع دیگر را رفع مشکلات سرمایه‌گذارانی عنوان کرد که در طول سالیان قبل در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، عنوان کرد و گفت: تمام سرمایه‌گذاران پیشین که مشکلاتی با نهادها دارند و پیشرفت اندکی دارند برای رفع مشکلات به ما مراجعه کنند و شخصا پیگیر مشکلات سرمایه‌گذاران هستم.

وی همچنین از تمام نخبگان در حوزه میراث‌فرهنگی گردشگی و صنایع‌دستی دعوت کرد که ایده های خود را با این اداره کل در میان بگذارند و تصریح کرد: دست یاری به سوی تمام افراد نخبه، دارای تجربه و ایده دراز می‌کنیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

او در پاسخ به تعیین تکلیف کاروانسرای شاه‌عباسی اظهار کرد:  این کاروانسرای تحویل صندوق حفظ و احیاء و کانون بوده و از مدیر این صندوق دعوت شده تا به زودی تعیین تکلیف شود. درخواست داریم که این کاروانسرا به اداره کل تحویل داده شود که به عنوان مرکز فروش و آموزش صنایع‌دستی در کرج مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به وجود میراث‌فرهنگی  غنی چون تپه ازبکی در استان گفت: پیگیر ایجاد دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی در شهرستان نظرآباد و پرونده ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام در ساوجبلاغ هستیم.

وی از آماده شدن طرح جنبش اشتغال برای جوانان بیکار و زنان سرپرست خانوار در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: این طرح با  همکاری استانداری و قرارگاه اجتماعی تهیه و در ۱۰ روز آینده رونمایی می‌شود که می‌تواند اشتغال خوبی در سطح استان ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها