گوگل ظاهرا فقط در سال گذشته میلیاردها لیتر آب مصرف کرده است. مصرف بی‌حد و اندازه آب توسط این شرکت به دلیل نیازهای بالای مراکز داده آن است که در سراسر جهان واقع شده‌اند. گزارش جدید نشان می‌دهد گوگل سال 2021 بیش از 15میلیارد لیتر آب در مراکز داده مختلف در سراسر جهان مصرف کرده است که بیش از 80 درصد از 15میلیارد لیتر کل مصرف آب فقط در آمریکا صرف شده است.
کد خبر: ۱۳۹۲۰۶۷
نویسنده سجاد حسینی - خبرنگار
گوگل ظاهرا فقط در سال گذشته میلیاردها لیتر آب مصرف کرده است. مصرف بی‌حد و اندازه آب توسط این شرکت به دلیل نیازهای بالای مراکز داده آن است که در سراسر جهان واقع شده‌اند. گزارش جدید نشان می‌دهد گوگل سال2021 بیش از 15میلیارد لیتر آب در مراکز داده مختلف در سراسر جهان مصرف کرده است که بیش از 80درصد از 15میلیارد لیتر کل مصرف آب فقط در آمریکا صرف شده است. این خبر از رسانه‌ای به نام The Oregonian می‌رسد که مقام‌های شهر دالاس، مقامات شهر اورگان را به چالش کشیده بود تا نشان دهد یک مرکز داده گوگل در منطقه، چقدر آب مصرف می‌کند.
این چالش کمی بیشتر از یک سال به طول انجامید و مقامات شهر در نهایت اعلام کرد که این شرکت تنها در سال2021 حدود 1.25میلیارد لیتر آب در این منطقه مصرف کرده است. پس از این نبرد حقوقی، مقام‌های شهر همچنین قول دادند چنین داده‌هایی را در آینده به راحتی در دسترس قرار دهند. این گزارش همچنین می‌افزاید این تاسیسات مصرف آب خود را در عرض پنج سال تقریبا سه برابر کرده است. همچنین مشخص شد که مرکز داده بیش از یک چهارم آب کل شهر را مصرف می‌کند.
طبق ادعای رسمی گوگل، آب مصرفی این شرکت به اندازه 29 زمین گلف در آمریکاست. البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود زیرا این رقم بزرگ شامل آب دریای مصرفی این مراکز داده نمی‌شود. در حال حاضر، مناطق مختلف کشورها با مشکل استفاده از مقادیر انبوه آب برای عملیات مراکز داده گوگل مواجه هستند و در حال کار روی تنظیم مقررات سفت و سخت برای کنترل چنین حجم زیادی از مصرف هستند.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها