در گفت‌وگو با علی بهرامی، تهیه‌کننده و سردبیر عنوان شد

«تئاترشهر» روی موج نمایش

ساخت سلمان فارسی سالهاست سر زبان‌هاست و از همان روزی که داوود میرباقری، مرد فرهنگ و تفکر سینما و تلویزیون ایران بعد از ساخت سریال تلویزیونی مختارنامه این موضوع را اعلام کرد، مرتب سر فصل خبرهای مطبوعات و خبرگزاری‌ها شد و در طول این سال‌ها بارها از سوی مسئولان خبر تولید این سریال داده شد.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۸۳
نویسنده فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه

در طول این سال‌ها هم این کارگردان شهره در ایران زمین بارها تاکید کرد که علاقه مند است زودتر پروژه سلمان فارسی کلید بخورد و حالا رسانه ملی به جد و با عزم بیشتر پیگیر تولید این پروژه بزرگ تاریخی است، پروژه ای که درباره شخصیت سلمان فارسی یکی از صحابه حضرت محمد(ص) است. این پروژه تاریخی شش ماه دوم سال ۹۸ کلید خورده و همچنان تولید آن ادامه دارد.البته کارنامه رسانه ملی در طول این سال‌ها در حوزه ساخت سریال های تاریخی درخشان است و با ساخت مجموعه های تاریخی همچون امام علی (ع)، تنهاترین سردار، ولایت عشق، مختارنامه، حضرت یوسف(ع)، مردان آنجلس، معصومیت از دست رفته و... نشان داده که پرداخت به تاریخ اسلام جزو دغدغه هایش هست و علاقه مند است از این طریق مخاطبان را با ابعاد مختلف شخصیت های تاریخ اسلام آشنا کند. اکنون قرعه به نام سلمان فارسی افتاده، شخصیتی که برای برخی مردم هنوز ناشناخته است و مردم معمولاً او را در حد فقط نام می شناسند. بنابراین سریال سلمان فارسی از ابتدای تولد سلمان تا زمان فوت پیامبر اکرم(ص) به مهم‌ترین اتفاقات تاریخ می پردازد، اما قصه به گونه ای برای مخاطبان روایت می شود که هم با یک اثر تاریخی رو به رو شوند و هم این‌که قصه برایشان شیرین و دوست داشتنی باشد.

جذابیت های زندگی سلمان فارسی کم نیست. او به توصیه پیامبر(ص)، صاحب علوم بود و اشراف زیادی هم به علم داشت. این شخصیت درباره دین، عقیده و بینش کنجکاوی داشت و اگرچه خیلی مرفه بوده اما به دنبال حقیقت بود. مسلماً این سریال می تواند جزو آثار جذاب تلویزیون باشد، زیرا سلمان فارسی جزو اشراف زادگان بود و زندگی پر فراز و نشیبی داشته است.

آشنایی کامل داوود میرباقری این کارگردان شهیر با ظرفیت‌های هنری تاریخ ایران و اسلام و اشتیاق وی برای به ثمر رساندن این پروژه بزرگ تاریخی، نه تنها رسانه ملی را به تولید این اثر ماندگار هنری ترغیب کرد، بلکه باعث شد تا کارگردانی این پروژه هم بعد از ساخت سه مجموعه موفق تاریخی به او داده شود تا هنر خودش را برای باری دیگر نه تنها به ایرانیان، بلکه به جهان اسلام به رخ بکشاند.

طرح اولیه قصه سریال سلمان فارسی همانند دیگر کارهای سابق میرباقری به عهده خودش است، اما برای نگارش دیالوگ ها از چند نویسنده دیگر هم کمک گرفته و در نهایت خودش مشغول بازنویسی فیلمنامه است و همزمان کارگردانی می کند.همچنین انتخاب بازیگران برای نقش‌های اصلی از دیگر بخش‌های مهم و حساس پروژه‌های تاریخی است و در این بخش حساسیت و دقت داوود میرباقری بیشتر است. البته او در این پروژه دست به یک ابتکار جالب هم زده است و از حضور بازیگران حرفه‌ای تئاتر از سراسر ایران بهره برده است. در واقع او می‌خواهد برای پروژه سلمان همه ایران را درگیر کند تا هر استانی سهمی در این پروژه بزرگ تاریخی داشته باشد. ضمن این‌که نقش سلمان فارسی را به علیرضا شجاع نوری را انتخاب کرد تا بتواند این نقش تاریخی را برای همیشه در رسانه ملی به ثبت برساند. همچنین در این اثر در کنار بازیگران ایرانی، بازیگران خارجی هم استفاده کرده است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها