رئیس صدا و سیما درباره وضعیت پخش سریال «عاشورا»، سریال «ترور» حاج قاسم سلیمانی و همچنین وضعیت تولید «حضرت موسی(ع)» و «سلمان فارسی» توضیحاتی داد.
رئیس صدا و سیما درباره وضعیت پخش سریال «عاشورا»، سریال «ترور» حاج قاسم سلیمانی و همچنین وضعیت تولید «حضرت موسی(ع)» و «سلمان فارسی» توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از سؤالاتی که خیلی از رسانه‌ای‌ها به عنوان نقد و حتی بارها تحتِ گمانه‌زنی‌هایی مطرح کرده‌اند، پخشِ نسخه سریالی «موقعیت مهدی» است؟ پیمان جبلی رئیس صداوسیما در جمع خبرنگاران چراغِ پخش این سریال را این‌گونه روشن کرد که مراحل پس‌تولید در حال سپری است و مخاطبان به زودی می‌توانند منتظرِ «عاشورا» باشند. این نکته شاید پاسخی به شائبه‌ها و گمانه‌هایی که این سریال در شرایط پس‌تولید متوقف شده، باشد. چرا که برخی کانال‌های مجازی به سمتِ شائبه‌سازی برای برخی پروژه‌ها و هنرمندان رفته‌اند تا میانِ هنرمندان و ساخت فیلم و سریال در سینما و تلویزیون فاصله بیندازند.

البته جبلی در میانِ صحبت‌های خود به کنداکتور محرم و صفر هم اشاره کرده بود که گویا «عاشورا» را می‌خواستند به آنتنِ این مناسبت برسانند اما به دلیل برخی آماده‌سازی‌ها این اتفاق نیفتاد. باید دید نسخه سریالی «موقعیت مهدی» به اسفندماه خواهد رسید و یا مناسبت و کنداکتور دیگری را «سیما» برای این مجموعه درنظر خواهد گرفت؟

صحبت‌های رئیس صداوسیما درباره نسخه سریالی موقعیت مهدی

رئیس صداوسیما در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که این پروژه مراحل نهایی فنی، تدوین و آماده‌سازی خودش را برای پخش می‌گذراند؛ بنا بود زودتر در کنداکتور پخش قرار بگیرد. امیدواریم اولین مناسبتی که به پخش این سریال تناسب داشته باشد «عاشورا» را بتوانیم روی آنتن ببریم. یکی از سریال‌های فاخر و ارزشمندی که جذاب هم خواهد بود.

البته خبرنگار تسنیم بحثِ کنداکتور پخش این سریال را از دست‌اندرکاران و مراجع ذیربط پیگیری کرده بود که مناسبتِ‌ مهمِ سالگرد شهید باکری در اسفندماه پیش‌روست. آیا اسفندماه این سریال پخش خواهد شد و یا به مناسبت و یا زمانی دیگر موکول خواهد شد؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد سازندگان در تلاش‌اند تا این سریال را با دقت نظر در مراحل پس‌تولید پیش ببرند و «عاشورا» در اسفندماه به پخش برسد.

سریال حضرت موسی (ع) و اختصاص اعتبارات اولیه

سؤال دیگری که پیمان جبلی به تسنیم پاسخ داد سریال «حضرت موسی(ع)» بود.او درباره شروع تولید این مجموعه تلویزیونی تأکید کرد: صداوسیما از سال‌های پیش سعی کرد سریال «حضرت موسی(ع)» را آغاز کند. خوشبختانه در این دوره و به ویژه ماه‌های اخیر حرکت بسیار خوبی را در ارتباط با به سرانجام رسیدنِ این سریال در صداوسیما انجام دادیم. آقای حاتمی‌کیا و تهیه‌کننده سریال خوشبختانه کارشان را پیش می‌برند و مشکلی هم نیست.

وی درباره تخصیص بودجه و اعتبار به سریال، خاطرنشان کرد: مواردی که در پرداخت‌های اولیه نیاز بود تخصیص داده شود تخصیص دادیم بحمدالله کارهای مربوط به سریال «موسی(ع)» طبق پیش‌بینی، پیش می‌رود؛ اگرچه این پروژه خیلی دیر آغاز شده و سال‌های قبل باید شروع می‌شد. هرچه‌قدر کارهای تاریخی و فاخر مثل سریال «حضرت موسی(ع)» دیرتر شروع شود هزینه‌هایش هم بیشتر خواهد شد.

جبلی تأکید کرد: اگرچه این‌گونه سریال‌ها هزینه‌های سنگینی دارند اما ما به جهت اهمیت اینگونه آثار نمایشی، همزمان دو سریال الف ویژه فاخر را یکی سریال «سلمان فارسی» و دیگری «حضرت موسی(ع)» را اجرا می‌کنیم، کار سختی است اما امیدوارم درست و اصولی به سرمنزل مقصود برسند.

مراحل نهایی سریال «سلمان فارسی» در بیزانس

رئیس صداوسیما با اشاره به ورود سریال «سلمان فارسی» به فصل ایران، گفت: خوشبختانه سریال «سلمان فارسی» بدون هیچ‌گونه مشکلی پیش می‌رود. فصل اول بیزانس مراحل نهایی‌اش را پیش می‌برد و این روزها در ارمنستان تصویربرداری می‌کنند. مرحله بعدی ایران خواهد بود که به زودی آغاز خواهد شد و فصل آخر این سریال هم حجاز خواهد بود که طبق برنامه پیش می‌روند.

درخواست حمایت مالی از دولت و مجلس برای ساخت آثار فاخر تلویزیونی

او در ادامه با درخواست از حمایت مالی دولت و مجلس درباره سریال‌های فاخر خصوصاً مجموعه «حضرت موسی(ع)»، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مراحل تزریقِ اعتبار اولیه به سریال «حضرت موسی(ع)» اتفاق افتاده و خوشبختانه این سریال طبق برنامه پیش می‌رود و امیدوارم به مشکلی برنخوریم. سال جاری ما تا حدودی از حمایت‌های بودجه‌ای برای این دو سریال برخوردار شدیم اگرچه کافی نبود. امیدوارم برای سال آینده هم دولت محترم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت ویژه‌ای داشته باشند تا این دو کار ویژه فاخر دچار وقفه نشوند.

سریال «ترور» به سالگرد حاج قاسم می‌رسد؟

رئیس صداوسیما در پاسخ به سؤالی درباره پخش سریال «ترور» ویژه حاج قاسم سلیمانی، افزود: سریال «ترور» کار ارزشمندی است؛ مدتی به دلایل مختلف متوقف شده بود اما خوشبختانه به جریان افتاد. ما هم کار را با جدّیت پیش می‌بریم امیدوارم این کار به سالگرد حاج قاسم سلیمانی برسد اگرچه خیلی سخت است اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم این کار انجام شود.

جزئیاتی از سریال «ترور»

نام سیروس مقدم به عنوان کارگردان سریال «ترور» مطرح شد. پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد این سریال قرار نیست به زندگی حاج قاسم بپردازد بلکه اهمیت ایفای نقش منطقه‌ای سردار را به نمایش درمی‌آورد.

پروژه‌ای که قرار است ساختار آن به گونه‌ای باشد که بُعدِ بین‌المللی پیدا کند. داستانِ آن از خارج از کشور شروع می‌شود. یکی از نقش‌هایی که خیلی برای مخاطبان اهمیت دارد نقش سردار سلیمانی است. اما انگار قرار نیست در این مجموعه که به زندگی حاج قاسم پرداخته نمی‌شود کاراکتری هم به عنوان کاراکتر «قاسم» وجود داشته باشد. یعنی در واقع کسی به عنوان بازیگر نقش سردار سلیمانی گریم نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها