در مواقع استفاده از VPN ها، حفظ اطلاعات شخصی همچنان مهمترین دغدغه کاربران است.
کد خبر: ۱۳۹۰۹۲۶

به گزارش جام جم آنلاین ،  در حالی که هیچ راه حل کاملی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی شما از عوامل بد در اینترنت وجود ندارد، استفاده از VPN می‌تواند کمک کننده باشد؛ حتی رایانه‌ای که توسط نرم‌افزار آنتی‌ویروس محافظت می‌شود، می‌تواند در معرض انواع تکنیک‌های جمع‌آوری اطلاعات باشد.

VPN یک گام آسان و موثر برای کاهش این خطرات است. نه تنها این، بلکه می‌تواند ابزاری باشد که نحوه استفاده شما از اینترنت را نیز گسترش دهد. در ادامه همه آنچه باید در مورد نحوه استفاده از VPN بدانید، ارائه شده است.

VPN چیست؟

یک شبکه خصوصی مجازی که معمولا به عنوان VPN شناخته می‌شود، با ایجاد یک سرور خصوصی از راه دور که به عنوان یک شکاف بین شما و اینترنت بزرگتر عمل می‌کند، از فعالیت آنلاین شما در مقابل دنیای خارج محافظت می‌کند. همان طور که یک فایروال دسترسی خارجی به شبکه خانگی محلی شما را محدود می‌کند، یک VPN شما را به سروری خارج از شبکه محلی شما متصل می‌کند؛ اما تا آن جایی که ارائه دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) می‌تواند رصد کند، رفتار می‌کند به این معنا که ISP شما می‌تواند ببیند که شما به آدرس IP آن VPN وصل می‌شوید و چه مقدار پهنای باند از طریق آن جابه جا می‌شود، اما آن‌ها نمی‌توانند نوع داده‌هایی را که ارسال می‌کنید و یا این که از چه سایت‌هایی بازدید کرده و یا به چه کسانی ایمیل می‌دهید، ببینند.

VPN‌های مدرن ساده‌تر از همیشه هستند. شما به راحتی می‌توانید مشترک هر تعداد سرویس VPN مبتنی بر ابر شوید که استفاده از آن‌ها به سادگی نصب یک برنامه بر روی رایانه یا تلفن شما است.

با VPN چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

در مقایسه با مرور استاندارد، VPN شما را به یک جادوگر اینترنت تبدیل می‌کند. می‌توانید از راه دور، نامرئی شوید، پیام‌های مخفی ارسال و از خود محافظت کنید.

مکان و ترافیک خود را مبهم کنید: اول و مهمتر از همه، یک VPN جزئیات فعالیت آنلاین را پنهان کرده و از دیدن ترافیک یا اطلاعات شخصی شما توسط هر کسی که اتصال شما را تماشا می‌کند، جلوگیری می‌کند.

خصوصی بمانید: اگر هنگام کار از یک مکان عمومی مانند کافه، VPN خود را روشن کنید، سایر مشتریان نمی‌توانند فعالیت شما را رصد کنند.

تونل زدن به محل کار: اگر کارفرمای شما یک VPN در اختیار شما قرار دهد، از داده‌های کارفرما محافظت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد طوری کار کنید که گویی مستقیما به شبکه دفتر خود وصل شده‌اید.

جابه‌جایی جغرافیایی: بدون نیاز به رفتن به آن کشور، به محتوای محدود جغرافیایی مانند کتابخانه‌های بین‌المللی پخش‌کننده دسترسی داشته باشید.

چگونه VPN را فعال کنید؟

نحوه استفاده شما از VPN واقعا می‌تواند کمی متفاوت باشد و این بستگی به میزان افراط شما دارد. با این حال، پس از اتمام راه‌اندازی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روشن کرده و همان طور که معمولا انجام می‌دهید شروع به مرور کنید. VPN همه کار‌های سخت را برای شما انجام می‌دهد بدون این که شما حتی به آن فکر کنید.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها