برزیل‌-کرواسی، جمعه ساعت ۱۸ و ۳۰ به وقت تهران

سلسائو بباز نیست!

نیمار و برزیل در پی صعود به جمع چهار تیم برتر جام‌جهانی۲۰۲۲ هستند، اما ابتدا باید کرواسی، فینالیست۲۰۱۸ را در مرحله یک چهارم نهایی پشت سر بگذارند. پس از آخرین قهرمانی در جام‌جهانی سال ۲۰۰۲ برزیل، فقط یک بار به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده و اکنون دنبال این است که طلسم‌شکنی کند و بار دیگر خود را به قله جهان برساند.
کد خبر: ۱۳۸۹۹۴۸

البته شکست لوکا مودریچ و کرواسی که در دو تورنمنت گذشته فقط یک باخت آن هم در فینال مقابل فرانسه داشته است کمی دشوار به نظر می‌رسد. نیمار به ترکیب تیم‌ملی برگشت و در برد ۴بر یک مقابل کره‌جنوبی نقش موثری در تیم ایفا کرد. البته کل خط حمله برزیل روی فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارند. از سوی دیگر کرواسی در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد پس از تساوی بدون گل در ضربات پنالتی از ژاپن عبور کند.

آمار کلیدی برزیل-کرواسی
برزیل در ۱۰ بازی اخیر خود در تمام رقابت‌ها ۹ برد داشته است.

سلسائو در ۴ بازی خود در جام‌جهانی ۳ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و در کمال ناباوری فقط مقابل کامرون شکست خورده‌اند. در مجموع آن‌ها هفت‌گل زده و دو گل خورده‌اند و در دو بازی هم دروازه خود را بسته نگه داشتند.

با وجود خط حمله ویرانگرش، به هیچ وجه نباید از دفاع قدرتمند برزیل غافل شد. آن‌ها در ۱۰بازی اخیر هفت بار دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند.

مودریچ و یارانش چند تیم برتر از جمله فرانسه و دانمارک را در چند بازی اخیر شکست داده‌اند.

تیم‌ملی کرواسی در جام‌جهانی و همچنین لیگ ملت‌ها فرم خوبی داشته است. کروات‌ها در ۱۰بازی گذشته در تمام رقابت‌ها ۷برد داشته‌اند و ۲مساوی و یک باخت را ثبت کرده‌اند. آن‌ها در ۳ بازی از ۵ بازی اخیر پیروز شده و دو بازی با تساوی به پایان رسیده است. در این پنج بازی ۸ گل به ثمر رسانده و ۳ گل خورده‌اند. کرواسی مثل برزیل در ۲ بازی کلین‌شیت داشته است.

برزیل و کرواسی تاکنون ۴ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند. برزیل با سه برد بر کرواسی تسلط کامل داشته و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

آخرین تقابل دو تیم به ژوئن ۲۰۱۸ باز می‌گردد که برزیل ۲ بر صفر برد.

عملکرد برزیل در ۲۰۲۲
برزیل تاکنون ۷گل در جام‌جهانی با میانگین ۷۵/۱ گل در هر بازی به ثمر رسانده است.

ریچارلیسون، موثرترین بازیکن برزیل بوده که سه گل به عنوان مهاجم به ثمر رسانده و با دو گلی که به صربستان زد آمار میانگین یک گل زده در بازی‌هایی که به میدان رفته را به نام خود کرده است. بازیکن شماره ۹ برزیل به‌طور میانگین ۳۲/۲ شوت در هر بازی با دقت ۵۲ درصد را به سمت دروازه حریفان شلیک کرده است.

اخبار تیمی
برزیل مصدومان زیادی دارد که باید نگران آن‌ها باشد. گابریل ژسوس و الکس تلس پس از آسیب‌دیدگی در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل کامرون از جام‌جهانی کنار رفتند. از سوی دیگر الکس ساندرو امیدوار است پس از غیبت در بازی مقابل کره به دلیل مصدومیت به بازی با کرواسی برسد.

ترکیب احتمالی برزیل
(۱-۳-۲-۴): آلیسون، میلیتائو، مارکینیوش، سیلوا، دانیلو؛ کاسمیرو، پاکتا، نیمار، رافینیا، وینیسیوس جونیور، ریچارلیسون

عملکرد کرواسی در ۲۰۲۲
کرواسی در ۴ بازی اخیر ۵ گل به ثمر رسانده و میانگین ۱.۱۵گل در هر بازی را دارد. در چهار بازی آنها، آندری کراماریچ دو گل به ثمر رسانده است. کراماریچ به طور متوسط ۰.۵گل در هر بازی به ثمر رسانده و در پنج تلاش خود برای گلزنی دو بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است.

مارکو لیواجا یک گل در ۴ بازی به ثمر رسانده و دقت شوت‌هایش به دروازه ۳۵ درصد بوده است.

ایوان پریشیچ نیز که مهمترین گل کرواسی را مقابل ژاپن به ثمر رساند شوت‌هایش با دقت ۳۸ درصد راهی دروازه حریفان شده است.

اخبار تیمی
بزرگترین مشکل کرواسی مصدومیت عضلانی مدافع کناری‌اش استانیشیچ است که برد مرحله یک هشتم نهایی مقابل ژاپن را از دست داد. یوسیپ یورانوویچ جای او را پر کرد و عملکرد خوبی داشت. کروات‌ها ۴ بازیکن یک اخطاره هم دارند که باید مراقب از دست دادن بازی نیمه‌نهایی باشند.

ترکیب احتمالی کرواسی
(۳-۳-۴): دومینیک لیواکوویچ؛ یوسیپ یورانوویچ، دژان لوورن، جوسکو گواردیول، باریسیچ، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، متئو کواچیچ؛ ایوان پریشیچ، آندری کراماریچ، برونو پتکوویچ

ویژه نامه جام 22 روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها