قائم‌مقام فرهنگی رسانه‌ملی تشریح کرد

چهار راهبرد رسانه‌ملی در انتخابات

وحید جلیلی در نشست شورای مدیران معاونت امور استان‌ها تاکید کرد

ضرورت ریشه‌یابی فتنه‌ها

وحید جلیلی، قائم‌مقام فرهنگی رئیس سازمان صداوسیما و دبیر ستاد تحول رسانه ملی، در جمع مدیران میانی و برنامه‌سازان صدا‌وسیمای مراکز استان‌ها، ضمن انتقاد به استاندارد‌های دوگانه رسانه‌های معاند، از تفسیر حضور مردم در خیابان‌ها و به شهادت رساندن فجیعانه جمعی از بسیجیان و جوانان انقلابی در اغتشاشات اخیر را مصداق بارزی از خشونت در غرب‌گرایی و مدرنیته دانست.
کد خبر: ۱۳۸۹۱۵۴

این نشست با موضوع تحلیل وضعیت منطقه و بررسی تحول در مراکز استان‌ها، در محل سالن جلسات معاونت امور استان‌ها برگزار شد. در این مراسم که مدیران کل مراکز به همراه شورای مدیران، تهیه‌کنندگان، مجریان و سایر عوامل برنامه‌ساز مراکز استان‌ها نیز از طریق ویدئو‌کنفرانس در آن حضور داشتند، جلیلی، قائم‌مقام فرهنگی رئیس سازمان و دبیر ستاد تحول رسانه ملی نیز به‌عنوان مهمان ویژه حضور یافت.

او با تشکر از مدیران میانی و عوامل برنامه‌ساز مراکز استان‌ها که در این نشست شرکت کردند بیانات خود را برگرفته از مقاله خود که با عنوان بدویت مدرن یا کاریکودتای تمدنی که چند هفته پیش در هفته‌نامه سازمان چاپ شد دانست و ادامه داد: کسانی که در رسانه ملی برنامه‌سازی می‌کنند باید فراتر از سطوح تکنیکی و تاکتیکی اطلاعات داشته باشند و در داخل میدان عمل به حوزه راهبردی و تئوریک تسلط کافی داشته باشند.

وی افزود: در ۲۰۰سال گذشته خیزش‌های غرب‌گرایی فراوان با محوریت افرادی نظیر تقی‌زاده، رزم‌آرا و... وجود داشته که در رأس آن‌ها رضاخان بود. از نظر غربی‌ها رضاخان یک قهرمان است، چون ذات مدرنیته را خوب درک کرده بود و آن هم اباحه‌گری در ملأ‌عام و البته سرکوبی کامل مخالفان بود. رضاخان در یک شب ۶۰۰نفر را در مشهد به شهادت رساند. او مخالفان خود را شکنجه می‌کرد و به شهادت می‌رساند؛ افرادی نظیر مدرس، میرزاده‌عشقی، فرخی‌یزدی و...، ولی غربی‌ها از آن به جنایت یاد نمی‌کنند بلکه آن را مدرنیته می‌دانند. رسانه معاند «ایران‌اینترنشنال» مدام از شخصیت بن‌سلمان، ولیعهد عربستان به نیکی یاد می‌کند و وی را یار و یاور اغتشاشگران غائله اخیر در ایران بیان می‌کند در‌حالی‌که تکه‌تکه کردن یک روزنامه‌نگار منتقد به نام خاشقچی در سفارت عربستان سعودی با دستور همین شخص انجام شده است. جلیلی گفت: ما باید به فتنه‌ها با یک زاویه وسیع‌تر نگاه کرده و آن‌ها را کاملا ریشه‌یابی کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر خیزش تمدنی ملت ایران از نظر غربی‌ها نامطلوب است چرا که پرچم‌دار مدرنیته و تکنولوژی کنونی در ایران، جوانان انقلابی و نماز‌شب‌خوان‌ها هستند که این برای غربی‌ها ناراحت‌کننده است چراکه الگوی پیشرفت منهای خدا و مذهب را به چالش کشیده‌اند.

وحید جلیلی سند تحول رسانه‌ای را برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دانست و گفت: یکی از مصادیق تحول رسانه‌ای حضور همه اقشار مردم در قاب تلویزیون و به نمایش درآوردن حضور مردم شهرستان‌ها و روستا‌ها در صحنه‌های فرهنگی، اجتماعی و زندگی روزمره آن‌ها است، مانند آنچه در راهپیمایی ۲۲بهمن سال گذشته و ۱۳آبان امسال در رسانه ملی اتفاق افتاد. وی حضور صدا‌و‌سیمای مراکز استان‌ها را در کنداکتور تولید و پخش شبکه‌های سراسری، مهم‌ترین قدم در تحول رسانه‌ای دانست و افزود: این میزان در حال حاضر ۱۰ساعت تعیین شده که باید افزایش یابد.

سرمایه‌گذاری استکبار جهانی بر افتراق ما حسن عابدینی، معاون امور استان‌ها هم طی سخنانی، اتفاقات اخیر در کشور را آشوب‌های خلاق نامید و ویژگی آن را اختلاف زیاد بین آنچه با چشم دیده می‌شود و آنچه واقعیت است، بیان کرد و گفت: وظیفه رسانه ملی این است که باید به تبیین واقعیت‌های موضوع بپردازد در‌حالی‌که رسانه‌های بیگانه حقایق را کتمان کرده و به وارونه جلوه دادن آن می‌پردازند. وی ادامه داد: تمامی برنامه‌های صدا‌وسیمای مراکز باید در جهت وحدت بین فِرق و مذاهب و اقوام و زبان‌ها باشد چرا که استکبار جهانی مانند جریان غائله اخیر کشور، همواره روی افتراق بین مردم کشور ما سرمایه‌گذاری کرده است.
عابدینی افزود: مجریان و گویندگان متعهد، باتجربه و موجّه در مراکز استان‌ها می‌توانند باورپذیری مردم به رسانه ملی را افزایش دهند.

این نشست با پخش کلیپی با نام «پاسدار رهبرم» تولید شده در مرکز خوزستان و «ما ایرانی‌ها» تولید شده در مرکز فارس پایان یافت.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها