استاندار خراسان رضوی:

گسترش صنایع در شرق مشهد اولویت دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اشباع حضور صنایع در منطقه غرب شهر مشهد، توجه و گسترش صنایع در منطقه شرق این کلانشهر دارای اولویت است.
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اشباع حضور صنایع در منطقه غرب شهر مشهد، توجه و گسترش صنایع در منطقه شرق این کلانشهر دارای اولویت است.
کد خبر: ۱۳۸۵۹۳۹

خراسان رضوی- جام جم آنلاین- یعقوبعلی نظری  در بازدید از شهرک صنعتی چرمشهر و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی این شهرک افزود: لازم است صنایع مستقر در شهرک های صنعتی در تهیه زیرساخت‌های خود با دولت مشارکت داشته باشند زیرا سود این همکاری عاید خود صنایع خواهد شد.وی در ادامه گفت: وجود تصفیه خانه های فاضلاب در اطراف شهر مشهد منجر به بازچرخانی آب و حفظ محیط زیست در کنار کاهش میزان آلودگی آب می شود.
نظری همچنین بیان کرد: نقاط حادثه‌خیز مسیر جاده‌ای تا شهرک چرمشهر مشهد باید ایمن سازی شود، از سوی دیگر با توجه به عقب ماندگی ترمیم روکش آسفالت در این منطقه برای توسعه و ایمن سازی آن باید برنامه‌ریزی شود.

استاندار خراسان ضوی در این بازدید که با همراهی معاون اقتصادی استاندار، فرماندار مشهد، مسوولان صنایع و شهرک های صنعتی استان صورت گرفت،  از تصفیه خانه های آب التیمور، اولنگ، سپتاژ و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر بازدید کرد.
تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر از سال ۱۳۷۰ و با هدف تجمع صنایع آلاینده این صنعت احداث شد. طرح توسعه این تصفیه خانه آب که از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است و اکنون از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است، تا انتهای سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
این طرح نسبت به سایر تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی کشور دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که امکان بازگشت ۹۰ درصد فاضلاب ورودی خود برای استفاده از آب در صنایع مستقر در شهرک چرمشهر را فراهم می آورد.
در ادامه استاندار خراسان رضوی در چند واحد صنعتی این شهرک حاضر شد و از نزدیک در جریان روند فعالیت ها و مشکلات آنها قرار گرفت و دستورات لازم متناسب با نیاز واحدها به مدیران مربوطه را صادر کرد.
شهرک صنعتی چرمشهر در کیلومتر ۳۵ جاده مشهد - سرخس به وسعت ۱۵۶ هکتار قرار دارد. هدف این شهرک استقرار بیش از ۱۲۰ واحد صنعتی است که در سال ۱۳۷۰ مصوب شد. در حال حاضر بیش از ۷۰ واحد آن فعال است و سایر واحدها نیز در حال ساخت هستند. هم اکنون در این شهرک بیش از ۲ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.


  



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها