نگاهی به یکی از ویژه‌برنامه‌های سیما در آستانه روز دانش‌آموز

تصویر واقعی دانش‌آموز ایرانی در مدرسه‌همت

فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «موریتانیایی»، «دست شیطان»، «پانزده گربه بازیگوش»، «فرشتگان قصاب»، «مالکوم ایکس»، «حادثه»، «شیر و عسل»، «روباه»، «فراست نیکسون»، «منگرو»، «ریشه در خون»، «پسر چکش‌زن»، «عروس افغان»، «شجاع‌مرد کوچک»، «دزد عروسک‌ها»، «قهرمانان کوچک»، «سرانجام آقای ایپ»، «کاپیتان دندان‌خنجری و الماس درخشان»، «راه خانه»، «منطقه پرواز ممنوع» و «فرشتگان قصاب» پنجشنبه ۱۲ آبان مصادف با ولادت امام حسن عسکری (ع) و جمعه۱۳آبان روز دانش‌آموز از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۳۸۵۵۷۹
نویسنده فاطمه عودباشی - گروه رسانه

یک درام حقوقی

فیلم سینمایی «موریتانیایی» به کارگردانی کوین مک دانلد، امشب ساعت ۲۳ و ۱۵دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ این فیلم درام حقوقی بریتانیایی-آمریکایی است که به کارگردانی کوین مک‌دانلد است. در این فیلم جودی فاستر، طاهر رحیم، شیلین وودلی، بندیکت کامبربچ و زکری لی‌وای بازی می‌کنند. این فیلم که در تاریخ ۱۲فوریه۲۰۲۱ توسط STXfilms در ایالات متحده اکران شده با اقتباس از کتاب پرفروش Guantanamo Diary ساخته شده و روایتگر داستان واقعی محمد ولد الصلاحی (با بازی طاهر رحیم) است که توسط دولت آمریکا دستگیر و بدون هیچ اتهام و برگزاری دادگاهی به مدت ۱۰ سال در بازداشتگاه گوانتانامو زندانی می‌شود. هنگامی که او تمام امیدش را از دست می‌دهد، دو وکیل مدافع (فاستر و وودلی) با او متحد می‌شوند که در جست‌وجوی ناامیدانه برای عدالت با موانع بیشماری روبه‌رو می‌گردند. درنهایت دفاع جنجالی آن‌ها در کنار مدارکی که توسط یک دادستان نظامی (کامبربچ) برملا می‌شود، منجر به افشای یک توطئه شوکه‌کننده می‌گردد.

گربه‌های بازیگوش

فیلم سینمایی «پانزده گربه بازیگوش» به کارگردانی ریوتارو ناکامورا، امروز ساعت ۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ ۱۵ بچه‌گربه بازیگوش، برای ماجراجویی سوار یک زیردریایی پیشرفته می‌شوند، اما در میان راه هدف دزدان دریایی قرار می‌گیرند و در جزیره‌ای گم می‌شوند. دزدان دریایی برای پیدا کردن گنج به همان جزیره می‌آیند. بچه‌ها به دختربچه‌ای که با پدربزرگش توسط دزدان دریایی اسیر شده‌اند ...

پاتوقی برای رنگین‌پوستان

فیلم سینمایی «منگرو» به کارگردانی استیو مک‌کویین، جمعه ۱۳ آبان ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ فیلم درام تاریخی به کارگردانی استیو مک‌کوئین و نویسندگی مشترک مک‌کوئین و آلاستر سیدونز در سال ۲۰۲۰ است و داستان فیلم از مجموعه در مورد رستوران مانگرو در غرب لندن و دادگاه مانگرو ناین در سال ۱۹۷۱ است. بازیگران این فیلم لتیشیا رایت، مَـلکای کربی، شائون پارکز، روچندا سندال و ناتانیل مارتلو وایت هستند. این فیلم به عنوان بخشی از مجموعه گلچین اسمال اکس ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ در بی‌بی‌سی وان و ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ در سرویس ویدئویی آمازون منتشر شد. اولین بار این فیلم به عنوان فیلم افتتاحیه در پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم نیویورک در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: فرانک کرشلو یک سیاه‌پوست است که در سال ۱۹۷۱ رستورانی به نام منگرو را در محله ناتینگ هیل لندن اداره می‌کند. رستوران او پاتوقی برای رنگین‌پوستان است و پاسگاه پلیس محلی که از صاحب ملک شدن یک سیاه‌پوست در محل دل خوشی ندارند، گاه و بی‌گاه به رستوران او حمله کرده و خساراتی را به‌بار می‌آورند.

ترور یک دانشمند هسته‌ای

فیلم «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی فردا ساعت ۲۴ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ یوهان مامور و جاسوس اسرائیل برای ترور یک دانشمند هسته‌ای به ایران می‌آید. ماموران اطلاعات که از ورود او باخبر شده‌اند او را زیر نظر می‌گیرند. جوانی به نام حمید که با موتور مسافرکشی می‌کند در دام او می‌افتد و او را به مکان‌هایی که نیاز دارد، می‌رساند و نادانسته برای ترور تعلیم می‌بیند. ماموران حمید را پیدا می‌کنند، او را آگاه می‌کنند و از وی می‌خواهند تا با آن‌ها همکاری کند... حمید گودرزی، آرش مجیدی، جلال فاطمی و مرجان شیرمحمدی در فیلم تلویزیونی روباه ایفای نقش کردند.

قصه یک جوان افغانی

فیلم سینمایی «عروس افغان» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، جمعه ۱۳ آبان ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه پنج پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ این فیلم قصه جوانی افغانی به‌نام گل‌محمد است که برای تهیه شیرب‌های دختری که سخت به او دل بسته است، به پاکستان می‌رود و در آنجا به کار‌های مختلفی، چون روزنامه‌فروشی، جاروکشی و. مشغول می‌شود. گل‌محمد زمانی به افغانستان برمی‌گردد که رژیم طالبان عوض شده و به او خبر می‌دهند که در غیاب او، دختر مورد نظرش ازدواج کرده است. گل‌محمد غمگین و افسرده به خانه آن‌ها می‌رود، اما متوجه می‌شود که خواهر نامزدش ازدواج کرده و دختر مورد نظر او همچنان منتظر گل‌محمد است. حسین یاری، نورا هاشمی، افشین زارعی، گلاب آدینه، محسن حسینی، رضا اسکندری، کاظم محمدی و کرامت رورساز در فیلم سینمایی عروس‌افغان ایفای نقش کردند.

داستان استاد کونگ‌فو

فیلم سینمایی «سرانجام آقای ایپ» به کارگردانی ویلسون ییپ، امروز ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از شبکه امید پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم با بازی دانی ین، اسکات ادکینز، دنی چان و وندا مارگراف خواهید دید: ایپ من استاد بزرگ کونگفو به بیماری سرطان سر و گردن مبتلا شده است و درمان خاصی هم برای او وجود ندارد، اما آنچه سبب دل مشغولی و نگرانی ایپ‌من می‌شود، سبکسری و پرخاشگری پسر نوجوانش (جین) است. ایپ من تصمیم می‌گیرد پسرش را برای ادامه تحصیل به آمریکا بفرستد تا بلکه بعد مسافت و سختگیری محیط‌های آموزشی، پسر نوجوان را بر سر عقل آورد. ایپ من همزمان با مسابقه شاگردش بروسلی وارد سانفرانسیسکو می‌شود. او ناچار است برای پذیرش فرزندش در مدرسه، توصیه‌نامه استاد وان را نیز داشته باشد، اما برخورد وان و سایر اساتید کونگفو با ایپ من چندان مسالمت‌آمیز نیست. وان و دوستانش از آموزش همگانی هنر‌های رزمی چین توسط بروسلی که شاگرد ایپ است، ناراضی هستند. ایپ من موفق به دریافت توصیه‌نامه نمی‌شود. در عین حال یک روز و به دنبال مزاحمتی که عده‌ای نوجوان برای یونا، دختر استاد وان ایجاد می‌کنند، ایپ من متوجه می‌شود که ...

مسابقه پهپاد‌ها

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر، جمعه ۱۳ آبان ساعت ۱۸ از شبکه افق پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ این فیلم ماجراجویانه، روایتگر داستان سه نوجوان است. محمدمهدی و دوستانش برای مسابقه پهپاد‌ها آماده می‌شوند. آن‌ها با تلاش خود هواپیمایی بدون سرنشین ساخته‌اند که با کنترل از راه دور هدایت می‌شود. این مسابقه برای آن‌ها بسیار مهم است و هر روز تمرین می‌کنند تا پیروز میدان باشند، اما در یکی از این تمرین‌ها، هواپیمای آن‌ها به منطقه‌ای ناشناخته سقوط می‌کند. منطقه‌ای که عده‌ای با تفنگ‌های شکاری‌شان آنجا را قرق کرده و ادعا می‌کنند یوز‌های ایرانی در آن بخش رفت‌وآمد دارند، اما مشخص می‌شود این افراد در واقع جاسوس‌هایی هستند که قرار است به منطقه مهمی در میان جنگل دسترسی پیدا کنند. منطقه‌ای که ... هادی حجازی‌فر، محمد فیلی، بهار نوحیان، متین پاکزاد، متین کرمانی و علیرضا اکبری در فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» بازی کرده‌اند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها