چشم طمع رژیم اشغالگر قدس به باب‌المندب و جزایر حنیش

صهیونیست‌ها در دریای سرخ غرق می‌شوند

در شرایطی که رژیم سعودی و امارات متحده عربی پس از هشت سال نسل‌کشی و خونریزی در یمن از رسیدن به اهداف خود بازمانده و شکست را در میادین نبرد در این کشور از جریان مقاومت پذیرفته‌اند، رژیم اشغالگر قدس بازی خطرناکی را در دریای سرخ و باب‌المندب آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۳۸۳۱۳۹
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
تسلط بر جزایر حنیش در سواحل یمن، پروژه‌ای است که تل‌آویو با همکاری همه‌جانبه ریاض و ابوظبی کلید زده و اکنون درصدد تکمیل آن است، اما آیا جریان مقاومت اجازه تسلط بلندمدت صهیونیست‌ها بر دریای سرخ و باب‌المندب را خواهد داد؟ پاسخ این سؤال قطعا منفی است!

صورت مسأله این است که رژیم اشغالگر قدس پس از آغاز جنگ یمن توسط سعودی‌ها، در انتظار شکست سریع انصارا... و ارتش یمن در برابر ریاض و ابوظبی بود. با این‌حال پیروزی‌های غیرقابل پیش‌بینی مقاومت یمن و فراتر از آن، ساخت موشک‌های دوربرد توسط آنها، سبب بر هم خوردن موازنه نبرد به سود یمنی‌ها شد. این روند تاکنون ادامه دارد و محصول آن، محدود شدن دامنه مانور دشمنان در فضای داخلی و پیرامونی یمن بوده است. یکی از موضوعاتی که نگرانی رژیم اشغالگر قدس به عنوان یکی از هدایتگران پشت پرده سعودی‌ها و اماراتی‌ها در جنگ یمن را برانگیخته، مربوط به کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه استراتژیک و راهبردی باب‌المندب است.

چشم طمع صهیونیست‌ها به جزایر حنیش

در این‌خصوص، اخباری غیررسمی از اقدامات خطرناک صهیونیست‌ها درخصوص تسلط بر جزایر «حنیش» مخابره می‌شود. در این خصوص مقامات تل‌آویو از توان مهره‌ها و مزدوران سعودی، اماراتی و اریتره‌ای خود استفاده می‌کنند و در یک کلام، تمامی توان خود را با هدف تسلط بر جزایر حنیش به کار گرفته‌اند. فراموش نکنیم که باب‌المندب یکی از مهم‌ترین تنگه‌های آبی جهان محسوب می‌شود و جزایر حنیش نیز یکی از مهم‌ترین نقاط آن (به لحاظ جغرافیایی و راهبردی) محسوب می‌شوند. در این میان، اخبار دیگر نیز درخصوص تمرکز نیرو‌های آمریکایی و صهیونیستی (به صورت غیررسمی) در شرق یمن و منطقه حضر موت به گوش می‌رسد. در این میان بیشترین تمرکز را دشمنان امنیت یمن در منطقه «المهره» دارند.

نقطه آشکارساز بازی خطرناک صهیونیست‌ها

آشکارسازی بازی صهیونیست‌ها در یمن به‌وضوح نشان داد که تل‌آویو نقش بسیار پررنگی را هم در آغاز جنگ یمن و هم در استمرار آن ایفا کرده است. طی دو سال اخیر و پس از آشکارسازی ضعف و شکست سعودی‌ها و اماراتی‌ها در نقاط مختلف یمن (خصوصا استان مارب)، شاهد ورود علنی‌تر بازیگران پشت پرده این جنگ بی‌رحمانه به معادله هستیم. فراموش نکنیم که بخشی از این بازی صهیونیست‌ها در ورود به صحنه نبرد در یمن، ناظر بر عدم تحقق پیش‌بینی مشترک واشنگتن، ریاض و تل‌آویو در قبال ماهیت جنگ یمن بازمی‌گردد. جنگ یمن از سال ۲۰۱۵ میلادی و با چراغ سبز آمریکا به رژیم سعودی و شخص بن‌سلمان (وزیر دفاع وقت عربستان و ولیعهد کنونی این شکور) آغاز شد. در آن زمان، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها در برآورد‌های مشترک خود معتقد بودند که یمن در عرض دو هفته توسط سعودی‌ها اشغال خواهد شد و جریان مقاومت نیز برای همیشه به انزوا رانده می‌شود! امروز نه‌تن‌ها این پیش‌بینی تحقق پیدا نکرده، بلکه شاهد استیصال دشمنان ملت یمن هستیم. در واکنش به این حقیقت غیرقابل انکار، صهیونیست‌ها به همراه ابوظبی و ریاض تمامی ظرفیت‌های خود را برای کاهش هزینه‌های شکست در یمن به میدان آورده‌اند.

اسرائیل با آتش بازی می‌کند

فادی اسماعیل بودیه، سردبیر نشریه المرایا درخصوص مداخله رژیم اشغالگر قدس در باب‌المندب و دریای سرخ می‌گوید: «صهیونیست‌ها هرگام تصمیم به مداخله در نطقه‌ای خاص در منطقه یا جان گرفته‌اند، با هزینه‌های بسیار زیادی مواجه شده و در بسیاری از موارد نیز ناچار به عقب‌نشینی شده‌اند. اقدامات اخیر تل‌آویو درخصوص تجمیع توان مهره‌های خود در تسلط بر قسمت‌هایی از دریای سرخ باب‌المندب، نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها حقیقتی به نام شکست تمام‌عیار دشمنان یمن در این نبرد طولانی‌مدت را پذیرفته‌اند.»
این تحلیلگر لبنانی می‌افزاید: «بدون شک این بازی صهیونیست‌ها بدون هزینه و پاسخ نخواهد بود. گرچه چنین اقدامی را تل‌آویو از سر استیصال و در مواجهه با شکست مزدوران خود در جنگ یمن آغاز کرده است، اما خود به آن پایان نخواهد داد! در این میان قطعا صهیونیست‌ها با بحران‌هایی مواجه خواهند شد که مدیریت و حتی پیش‌بینی آن‌ها از عهده تل‌آویو برنخواهد آمد. اسرائیل خود نیز به‌وضوح این حقیقت را متوجه شده است که قواعد بازی در منطقه به سود جریان مقاومت تغییر پیدا کرده است. تجربه شکست صهیونیست‌ها در مناقشه اخیر با لبنان بر سر میدان گازی کاریش، بیانگر همین موضوع مهم و کلیدی است.»

روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها