صف‌آرایی صد‌ها هزار انگلیسی علیه دولت

روباه در تله اعتصاب

کد خبر: ۱۳۸۳۳۴۰
نویسنده حسین یاری - گروه بین‌الملل
سرخوردگی صهیونیست‌ها از توافق ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی ادامه دارد و در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، توافق اخیر به ابزاری برای تخریب طرف مقابل در رقابت‌های انتخاباتی تبدیل شده است.
 
در همین زمینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که خود را برای انتخابات پیش رو آماده می‌کند با تکرار انتقاد خود از توافق ترسیم مرز‌های دریایی بین بیروت و تل‌آویو از آن به عنوان تسلیم شدن در برابر حزب‌ا... لبنان و دلیلی بر ایجاد درگیری از سوی فلسطینیان در قدس یاد کرد. وی عملکرد کابینه یائیر لاپید، نخست‌وزیر فعلی رژیم‌صهیونیستی را ضعیف ارزیابی کرد و با انتشار بیانیه‌ای در رسانه‌ها، شدیدا لاپید را موردحمله قرار داده و خطاب به وی گفت: «وقتی در لبنان تسلیم نصرا... شوید، در قدس هم شورش‌هایی به پا می‌شود».

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی افزود: «این درگیری‌ها چیز‌هایی است که ما نمی‌توانیم از عهده آن‌ها برآییم». این در حالی است که چهارشنبه گذشته مقامات لبنان و رژیم‌صهیونیستی از توافق رسمی درخصوص اختلافات دریایی خبر دادند. همزمان با این توافق، درگیری‌های وسیعی بین فلسطینیان و نیرو‌های نظامی رژیم اشغالگر در شمال شرق قدس در حال انجام است و ساکنان اردوگاه «الشعفاط» با اعتصاب عمومی و اعلام مخالفت‌های خود با یورش صهیونیست‌ها، موجب پیچیدگی شرایط برای تل‌آویو شده‌اند. در حالی که هنوز تا انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی فرصت باقی است، اختلافات زود هنگام در سرزمین‌های اشغالی سبب شده تا بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم از عدم مشارکتش در دولتی ائتلافی به ریاست نتانیاهو خبر دهد.

وی تاکید کرد که بخشی از دولت ائتلافی به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب لیکود، که آرزوی بازگشت به قدرت را دارد، نخواهد بود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها