کارشناسان می گویند هم مسافت پیاده روی و هم سرعت آن می تواند در کاهش خطر زوال عقل نقش داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۷۹۷۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، این تحقیق آخرین مورد از یک سری مطالعات در سال جاری است که ورزش را به عنوان راهی برای تقویت سلامت مغز ترویج می‌کند.

هدف بسیاری از افراد برای داشتن سلامتی مطلوب، پیاده روی ۱۰۰۰۰ قدم در روز است.

با این حال، نتایج یک مطالعه جدید گزارش می‌دهد که بین ۳۸۰۰ تا ۹۸۰۰ قدم در روز نیز می‌تواند خطر زوال ذهنی را کاهش دهد، به خصوص اگر سریع راه بروید.

این مطالعه، داده‌های بیش از ۷۸۰۰۰ فرد بین ۴۰ تا ۷۹ سال را که از شتاب‌سنج استفاده می‌کردند، تجزیه و تحلیل کرد.

محققان شرکت کنندگان را به دو دسته تقسیم کردند: کسانی که کمتر از ۴۰ قدم در دقیقه برداشتند و کسانی که ۴۰ قدم یا بیشتر در دقیقه برداشتند.

دانشمندان ۷ سال بعد شرکت کنندگان را پیگیری کردند و به بررسی هر گونه تشخیص زوال عقل در آنها پرداختند.

برخی از یافته‌ها عبارت بودند از:

• افرادی که روزانه ۹۸۲۶ گام برمی داشتند، ۵۰ درصد کمتر در معرض ابتلاء به زوال عقل طی هفت سال بودند.

• افرادی که بیش از ۴۰ قدم در دقیقه راه می‌رفتند، خطر زوال عقل شأن ۵۷ درصد کمتر بود حتی اگر تنها ۶۳۱۵ قدم در روز راه می‌رفتند.

• افرادی که ۳۸۰۰ قدم در روز با هر سرعتی راه می‌رفتند، خطر زوال عقل در آنها در مدت ۷ سال تا ۲۵ درصد کمتر بود.

• افرادی که با سرعت ۱۱۲ قدم در دقیقه به مدت ۳۰ دقیقه در روز راه می‌رفتند، خطر ابتلاء به زوال عقل تا ۶۲ درصد کاهش یافته بود.

محققان توصیه می‌کنند افراد به جای مسافت پیاده‌ روی یا تعداد قدم‌ها در روز، روی سرعت پیاده‌روی خود تمرکز کنند و هدفشان ۱۱۲ قدم در دقیقه باشد.

محققان خاطرنشان می‌کنند که حتی پیاده روی ۳۸۰۰ قدم در روز خطر ابتلاء به زوال عقل را کاهش می‌دهد. این مقدار برای افراد عمدتاً کم تحرک قابل انجام است.

منبع: مهر

ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها